Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Gamla användare

Startat av Skokaka, 21 augusti 2022 kl. 23:26:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

venersborg

är rätt säker på att cadpig skrev massa skit pga han själv hade massa tankar och sånt för jag hade kontakt med han mellan 2020-2022 och han delade ofta med sig om sina furrygay grejer och alla , så är väl som man säger att översittare har sitt egna skit som dom drar över andra

jag visste inte det han hade gjort här innan, chockad när jag hörde om trolljägarna grejen för han var riktigt trevlig när vi hade kontakt iallafall

MOA

Citat från: venersborg skrivet 21 juli 2024 kl. 02:38:23är rätt säker på att cadpig skrev massa skit pga han själv hade massa tankar och sånt för jag hade kontakt med han mellan 2020-2022 och han delade ofta med sig om sina furrygay grejer och alla , så är väl som man säger att översittare har sitt egna skit som dom drar över andra

jag visste inte det han hade gjort här innan, chockad när jag hörde om trolljägarna grejen för han var riktigt trevlig när vi hade kontakt iallafall
Tur att du inte hade kontakt med honom då. Har han försvunnit från internet sedan dess? Blir inte förvånad

venersborg

Citat från: MOA skrivet 21 juli 2024 kl. 08:08:14Tur att du inte hade kontakt med honom då. Har han försvunnit från internet sedan dess? Blir inte förvånad
Jag hade kontakten med han för jag väntade på att få en rare serie av honom som hans kontakt skulle digitalisera som aldrig hände för sen tappade kontakten när jag bytte nummer och har försökt kontakta han men han verkar ha försvunnit helt sp vad som har hänt vet jag inte, hoppas ändå han mår bra. Hittade serien på annat håll ändå tillslut.

Göran

Hur kommer det sig att användare slutar eller inte är här lika ofta längre? Även sådana som skrivet varje dag innan som typ @Steffan Rudvall skriver inte ofta nu.

MOA

Citat från: Göran skrivet 15 maj 2025 kl. 13:42:57Hur kommer det sig att användare slutar eller inte är här lika ofta längre? Även sådana som skrivet varje dag innan som typ @Steffan Rudvall skriver inte ofta nu.
Bra fråga, mest upptagen med annat i livet. Inte säkert att gissa varför användare som varit aktiva för 15 år sedan är inaktiva idag. Det får vi nog aldrig reda på

BPS

Steffan håller på att översätta dubbmanus...

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 15 maj 2025 kl. 14:08:11Steffan håller på att översätta dubbmanus...
Verkligen...? Det lät intressant - vet du vad för dubbmanus?

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 maj 2025 kl. 15:30:49Verkligen...? Det lät intressant - vet du vad för dubbmanus?
Det vet jag, han översätter Tous à l'Ouest från 2007 men om det är en riktig dubbning eller fandubbning har inte riktigt framgått.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 15 maj 2025 kl. 15:33:09Det vet jag, han översätter Tous à l'Ouest från 2007 men om det är en riktig dubbning eller fandubbning har inte riktigt framgått.
Mycket intressant, är inte det Lucky Luke-filmen som tidigare funnits på bl.a. Netflix...?
(Verkar inte finnas tillgänglig någonstans i Sverige just nu dock)

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 maj 2025 kl. 15:47:19Mycket intressant, är inte det Lucky Luke-filmen som tidigare funnits på bl.a. Netflix...?
(Verkar inte finnas tillgänglig någonstans i Sverige just nu dock)
Ja, just den.

Göran

Citat från: BPS skrivet 15 maj 2025 kl. 16:13:19Ja, just den.
Ska den verkligen dubbas så här 18 år senare?

Steffan Rudvall

Citat från: BPS skrivet 15 maj 2025 kl. 15:33:09Det vet jag, han översätter Tous à l'Ouest från 2007 men om det är en riktig dubbning eller fandubbning har inte riktigt framgått.
Det har inte framgått för mig heller men jag gör mitt bästa för att översätta allt noga och korrekt.

Daniel Hofverberg

Citat från: Göran skrivet 15 maj 2025 kl. 17:11:43Ska den verkligen dubbas så här 18 år senare?
Jag är också väldigt konfunderad, senast som Go West: A Lucky Luke Adventure (som jag vill minnas att filmen hette i Norden) fanns på Netflix var den i alla fall i textad originalversion.

Jag tror inte att filmen har släppts på DVD eller Blu-Ray i Sverige, men däremot vill jag minnas att den funnits på någon annan streamingtjänst också utöver Netflix; och även där i textad originalversion.

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 maj 2025 kl. 18:20:17Det har inte framgått för mig heller men jag gör mitt bästa för att översätta allt noga och korrekt.
Det låter väldigt intressant - på vems uppdrag översätter du den? Jag tänkte, utifrån det bör det väl gå att dra slutsatser om det är en officiell dubbning eller en fandubbning...?

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 maj 2025 kl. 20:39:08Det låter väldigt intressant - på vems uppdrag översätter du den? Jag tänkte, utifrån det bör det väl gå att dra slutsatser om det är en officiell dubbning eller en fandubbning...?
I sina mail kallar han sig MediaDubber, han har nämnt kontakt med Xilam om rättigheter han har nämligen nämnt att det finns resurser. Jag vet inte om han har fått svar från dem men jag gissar på att det kommer sluta med en fandubb om det blir något. Privatpersoner kan ju inte bara köpa rättigheterna till filmer sådär. Hans vision verkar dock vara att få med riktiga röstskådespelare bland annat Tommy Nilsson vill han ha ska reprisera sin roll...

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 maj 2025 kl. 20:54:35I sina mail kallar han sig MediaDubber, han har nämnt kontakt med Xilam om rättigheter han har nämligen nämnt att det finns resurser. Jag vet inte om han har fått svar från dem men jag gissar på att det kommer sluta med en fandubb om det blir något. Privatpersoner kan ju inte bara köpa rättigheterna till filmer sådär. Hans vision verkar dock vara att få med riktiga röstskådespelare bland annat Tommy Nilsson vill han ha ska reprisera sin roll...
Blir nog svårt med tanke på att Tommy Nilsson varit inaktiv dom senaste åren. Om dom får han att medverka blir jag oerhört förvånad