Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Vad är ni rädda för?

Startat av TonyTonka, 22 augusti 2022 kl. 19:20:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 maj 2024 kl. 00:12:14Ja, det hade jag också, utan tvekan.
Ja, det kan man ju undra - vad har alla vi på forumet missat som hände under den dryga timmen...?
Jag tänker helt enkelt köpa en salva 🧴 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 28 maj 2024 kl. 15:50:41Jag tänker helt enkelt köpa en salva 🧴
Har du pratat med någon läkare eller Sjukvårdsrådgivningen, så att du är säker på att det inte är något allvarligt?

gstone

Att Trump blir valde till president igen.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Var någon rädd för Puh dockan som blinkar i slutet av Filmen Om Nalle Puh?

Lillefot

Citat från: MOA skrivet  3 juni 2024 kl. 16:46:23Var någon rädd för Puh dockan som blinkar i slutet av Filmen Om Nalle Puh?
Det kan du skriva upp. Tanken med den är god, men sättet som den bara sitter så där stilla, med de svarta ögonen samt hur den stop-motion blinkar kan få det att rysa till i kroppen.

Och musiken som spelas är inte direkt hjälpsam heller.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

MOA

Citat från: Lillefot skrivet  3 juni 2024 kl. 19:38:55Det kan du skriva upp. Tanken med den är god, men sättet som den bara sitter så där stilla, med de svarta ögonen samt hur den stop-motion blinkar kan få det att rysa till i kroppen.

Och musiken som spelas är inte direkt hjälpsam heller.
Jag är nog den enda här som aldrig sett Filmen Om Nalle Puh, det kan inte vara versionen med text
Thumbnailen är tagen från den svenska versionen här:

https://www.youtube.com/watch?v=6J59y7Sv8Zw
Jag tycker inte den är läskig, mer unik & random

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet  3 juni 2024 kl. 16:46:23Var någon rädd för Puh dockan som blinkar i slutet av Filmen Om Nalle Puh?
Rädd kan jag väl inte säga, men dockan på slutet är konstig precis som killen i videon du länkade säger ögonen är ju så stora jämfört med i introt.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 juni 2024 kl. 20:10:54Rädd kan jag väl inte säga, men dockan på slutet är konstig precis som killen i videon du länkade säger ögonen är ju så stora jämfört med i introt.

Ja blinkningen är faktiskt rotoskopad, hade blivit svårare med mindre ögon

Jabberjaw

Att flyga (efter ett antal flyg, dock ett med en fruktansvärd storm och stora höjd dykningar)

Att sjunka i en färja (Titanic...)

Att jorden skall gå under. Låter ganska (ofarligt) men typ att vi blir träffade av något stort och allt bara blir kaos och lava och sånt :o

Att bli knivskuren är också en stor rädsla/fobi. Isar i tänderna när jag läser nyheter om folk som blivit oprovocerat nerhuggna på typ Ica eller vid en busskur mitt bland folk.

Fred

Samhällskriser som gör att man tvingas ställa om  sitt liv. Såsom pandemier, krig eller svåra ekonomiska nedgångar.

Jonas9881

Citat från: Jabberjaw skrivet  3 juni 2024 kl. 20:54:27Att flyga (efter ett antal flyg, dock ett med en fruktansvärd storm och stora höjd dykningar)

Att sjunka i en färja (Titanic...)

Att jorden skall gå under. Låter ganska (ofarligt) men typ att vi blir träffade av något stort och allt bara blir kaos och lava och sånt :o

Att bli knivskuren är också en stor rädsla/fobi. Isar i tänderna när jag läser nyheter om folk som blivit oprovocerat nerhuggna på typ Ica eller vid en busskur mitt bland folk.
Jag är ganska säker på att jorden inte kommer gå under under tiden du lever. Såklart jorden kommer försvinna och det skapas nya planeter, och att solen dör och det blir kallt och mörkt.

Men man ska inte oroa sig över sånt då det knappast kommer hända inom 70-80 år och under din livstid.
Har ju hänt att asteorider kommer till jorden och det kan såklart vara farligt om det blir obalans i omloppsbanan, men om det händer så händer det, man behöver inte oroa och stressa sig i onödan. Det tycker iallafall jag.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 juni 2024 kl. 20:10:54Rädd kan jag väl inte säga, men dockan på slutet är konstig precis som killen i videon du länkade säger ögonen är ju så stora jämfört med i introt.

Vilken kille i videon?
Hittar inte videon som är länkad.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Marcusen

Citat från: Jonas9881 skrivet  3 juni 2024 kl. 22:46:30Vilken kille i videon?
Hittar inte videon som är länkad.
Citat från: MOA skrivet  3 juni 2024 kl. 19:58:34Jag är nog den enda här som aldrig sett Filmen Om Nalle Puh, det kan inte vara versionen med text
Thumbnailen är tagen från den svenska versionen här:

https://www.youtube.com/watch?v=6J59y7Sv8Zw
Jag tycker inte den är läskig, mer unik & random

MOA

Jag är inte det minsta orolig men det är oroande om mina kanaler blir borttagna. Ibland kan kanaler bli borttagna utan en riktig anledning