Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Vad är ni rädda för?

Startat av TonyTonka, 22 augusti 2022 kl. 19:20:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: TonyTonka skrivet 22 augusti 2022 kl. 19:23:25Var det någon särskild sida där du var rädd för? ^^
Deras lie out.

Jag hade en konigt skräck för den he,sidan i många för allt var så mörkt och man strida i inteheten.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Jag är rädd för att vara färdlös eftersom jag inte har err rikigt jobb :'( :'(

Fred

Att folk inte ska tycka om mig.

Att skämma ut mig.

gstone

gstone

gstone

gstone

Lillefot

Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Marcusen

Citat från: Adam Larsson skrivet 22 augusti 2022 kl. 21:19:27Varför är du rädd för en människa?
Hon har aldrig varit okej med att jag dejtar hennes dotter och hon har försökt flera gånger faktiskt att separera oss.

Adam

Förutom "smårädslor" som getingar och så'nt, så kan jag säga att det jag är mest rädd för är extremismen, vare sig det handlar om religion eller politik. Dessa extrema grupper människor som tvingar och hotar andra med en massa saker om man vägrar att göra det de själva kräver på en. De människorna (extremisterna) är en del av roten till all ondska i världen. 
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Goliat

Citat från: Adam skrivet 23 augusti 2022 kl. 09:37:15Förutom "smårädslor" som getingar och så'nt, så kan jag säga att det jag är mest rädd för är extremismen, vare sig det handlar om religion eller politik. Dessa extrema grupper människor som tvingar och hotar andra med en massa saker om man vägrar att göra det de själva kräver på en. De människorna (extremisterna) är en del av roten till all ondska i världen.
Ja det är skrämmande, tycker även som i ett land som jag bodde i tidigare ålder och vet hur de kör med piska och morot på ett så fint sätt att man inte förstår att man blivit piskad så kan man förstå hur illa det är när det sker med riktiga piskrapp och hot för att få sin vilja igenom. :) 

Citat från: Adam skrivet 22 augusti 2022 kl. 22:15:20Det enda som jag fruktar när det gäller döden är att lida precis innan man dör, om man t.ex får hjärtinfarkt eller en dödlig sjukdom som inte kan botas, eller att behöva bli ihjälmisshandlad i något spontant fall. Jag föredrar i så fall att dö snabbt och smärtfritt. (Ingen förtjänar egentligen en lång och plågsam död.)
Döden i sig är annars inget att frukta, för som man brukar säga; I slutet har ingenting någon betydelse längre.🤷�♂️

Samma här, jag är nog lite rädd för något involverande i döden, inte döden i sig utan att jag kommer ha ont in i döden, precis som du, för i sig gör den inte ont. Jag hade helst bara fått en propp i hjärtat och dött så man inte känner något, de flesta dör ju i sömnen, ytterst få som dör i panik eller av smärta även om det förekommer. Så egentligen borde man inte vara rädd, någon räknade ut att man har 98% chans att dö "fridfullt", vill nog tro på det. De flesta runt mig som gått bort dog på sådant sätt att de inte kände något.

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 22 augusti 2022 kl. 19:20:09Döden
Att få dödliga och plågsamma sjukdomar
Dessa saker är jag också rädd för, jag tror nog att alla vid det laget är rädda för detta.

Goliat

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 augusti 2022 kl. 11:07:41Dessa saker är jag också rädd för, jag tror nog att alla vid det laget är rädda för detta.
Döden eller att plågas? Två olika saker. Döden är jag i sig inte rädd för alls.

Disneyfantasten

Citat från: Goliat skrivet 23 augusti 2022 kl. 12:11:59Döden eller att plågas? Två olika saker. Döden är jag i sig inte rädd för alls.
Döden.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 augusti 2022 kl. 21:39:28Jag tycker att han ser rätt så trevlig ut.Minecraft.gif
Tro mig,han e läskig,han e nog anledningen till att jag aldrig spelar Minecraft på annat mode än Fredlig.