Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Vad är ni rädda för?

Startat av TonyTonka, 22 augusti 2022 kl. 19:20:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 augusti 2022 kl. 12:22:50Döden.
Nja, det vet jag inte, för ett par år sedan blev jag väldigt sjuk (vill egentligen inte prata öppet om detta, men det kanske kan hjälpa någon). Jag vaknade bara upp liggandes ner på golvet, hjärtat hade bara slutat slå, det var en surrealistisk upplevelse men jag skulle varit död. Visst, jag ville inte det skulle hända igen, och jag var mer rädd för att nästa gång jag vaknar upp har jag skadat mig, men inte var jag rädd. Tänkt mycket på det och jag vill nog faktiskt dö så, bara "somna in".

Döden i sig är bara en del av livet, om man är rädd för döden, får man ett bra liv då? De äldre jag pratat med om döden har nog liknande uppfattning, har stött på många som omfamnar döden och känner de haft ett bra liv och levt färdigt och bara "lever" tills de inte längre gör det.

Tror dock det som skrämmer många är vad som händer efter döden, är kroppen medveten om omgivningen i 30 sekunder? Jag tror inte när man dör av "naturliga orsaker", men kan nog köpa det om man dör av andra anledningar som halshuggning (min uppfattning efter vetenskapens värld för ett par år sedan om livet efter döden om personen som bad halshuggna personer att blinka när de blivit halshuggna och se hur länge de kunde blinka, hemsk och jobbig men ändå intressant). Det finns många religioner och alla säger olika saker, de största säger att man antingen blir belönad eller bestraffad i evighet. Själv tror jag på något helt annat.

Elios

Var när jag var liten väldigt rädd för en hund som hette Goliat. 😁

Lilla My

Döden, elektricitet som går galet och gamla trasiga bilar.

Är också en extrem klaustrofob.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Goliat

gstone

Jag är rädd för att Önskan ska skjutas upp :( :-\

MOA

Amnesia,Arcane,Ur-Ghast & Vita Ögon

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 16 juli 2023 kl. 23:35:24Amnesia,Arcane,Ur-Ghast & Vita Ögon
Vita ögon? Då gillar du verkligen inte Herobrine.

gstone

Jag tycker Den långa farbrorn är väldigt läskig :-[

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 16 juli 2023 kl. 23:53:55Vita ögon? Då gillar du verkligen inte Herobrine.
Vita ögon blir så mycket läskigare,titta bara på SA-X
SA-X.jpg

gstone

Att I Am Legend ska hända på riktigt.

MOA

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 12 augusti 2023 kl. 13:33:34Varför e de så läskigt?
Jag kollade upp det, och det är väl typ en apokalyps eller något där mänskligheten försvinner... Men det är väl bara en film, det är inte på riktigt...

Skokaka

En viss valross. 

Döden. 

Att bli mördad. 

Sjukdomar som man kan dö av. 

Att förlora mina nära och kära. 

Att mina nära och kära hatar mig innerst inne. 

Att man tror att jag är ett missfoster, vilket leder till att jag blir utstött. 

Framtiden. 

Mitt öde. 

Att ett djur dör ut. 

Strömavbrott. 

Och något annat som jag inte tänker säga...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  5 oktober 2023 kl. 21:44:20En viss valross.

Döden.

Att bli mördad.

Sjukdomar som man kan dö av.

Att förlora mina nära och kära.

Att mina nära och kära hatar mig innerst inne.

Att man tror att jag är ett missfoster, vilket leder till att jag blir utstött.

Framtiden.

Mitt öde.

Att ett djur dör ut.

Strömavbrott.

Och något annat som jag inte tänker säga...
För läskigt...
Att dom äldre i min släkt kommer närmare döden
Att min hårddisk pajar
Att mitt Youtube konto blir avstängt
Att jag kommer faila på teoriprovet
m.f