Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Insidan ut 2

Startat av Steffan Rudvall, 10 september 2022 kl. 08:04:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 juli 2024 kl. 18:50:58Dessvärre verkar han inte ha dubbat efter 2019 och har antagligen gått i pension p.g.a. ålder...
Jag gisar också att Gedda  gått i pension.

Vilket som du sa är väldigt naturligt med tanke på hans ålder.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: MB skrivet 20 juli 2024 kl. 18:49:06Björn Gedda lever ju så varför ett tredje röstbyte
På tal om Björn Gedda är jag den enda på forumet som faktiskt gillar honom som Petter ?

Jag tycker att han låter avsevärt ondare än dom andra svenska Petter på något sätt.

Stephan Karlsén är fortfarande min favorit svenska röst åt Petter dock 

Sem har jag ju också glömt hur Hans Gustafsson lät

Dem version av Prinsen och Tiggarpojken jag ser varje år vid jultid är omdubbningen ;)

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 20 juli 2024 kl. 19:37:12På tal om Björn Gedda är jag den enda på forumet som faktiskt gillar honom som Petter ?

Jag tycker att han låter avsevärt ondare än dom andra svenska Petter på något sätt.

Stephan Karlsén är fortfarande min favorit svenska röst åt Petter dock

Sem har jag ju också glömt hur Hans Gustafsson lät

Dem version av Prinsen och Tiggarpojken jag ser varje år vid jultid är omdubbningen ;)
Jag gillar också Björn Gedda i rollen, poängen med honom i just den kortfilmen är att han spelar Framtida Julens Ande i den och att han därför ska låta skrämmande när han puttar ner Joakim Von Anka eller Ebenezer Scrooge i graven.

Jag håller med om att Stephan Karlsén är den bästa svenska Svartepetter, han är fortfarande vid liv och fortfarande aktiv inom dubbningasammanhang och jag tycker att han både är lik originalrösten och bibehåller rätt röstkaraktär, så jag förstår inte varför han byttes ut 2004.

Sedan 2020 verkar Jan Åström alternera rollen och jag tycker han kommer som god tvåa.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 juli 2024 kl. 20:17:25Jag gillar också Björn Gedda i rollen, poängen med honom i just den kortfilmen är att han spelar Framtida Julens Ande i den och att han därför ska låta skrämmande när han puttar ner Joakim Von Anka eller Ebenezer Scrooge i graven.
vilket är varför det passar så bra i det sammanhanget.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 juli 2024 kl. 20:17:25Jag gillar också Björn Gedda i rollen, poängen med honom i just den kortfilmen är att han spelar Framtida Julens Ande i den och att han därför ska låta skrämmande när han puttar ner Joakim Von Anka eller Ebenezer Scrooge i graven.

Jag håller med om att Stephan Karlsén är den bästa svenska Svartepetter, han är fortfarande vid liv och fortfarande aktiv inom dubbningasammanhang och jag tycker att han både är lik originalrösten och bibehåller rätt röstkaraktär, så jag förstår inte varför han byttes ut 2004.

Sedan 2020 verkar Jan Åström alternera rollen och jag tycker han kommer som god tvåa.
Personligen skulle jag aldrig vilja ha Anders Lönnbro som Petter i ett sammanhang där han är mer öppet ond.

Till exempel Prinsen och Tiggarpohken eller De tre musköterna.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 20 juli 2024 kl. 20:30:56Personligen skulle jag aldrig vilja ha Anders Lönnbro som Petter i ett sammanhang där han är mer öppet ond.

Till exempel Prinsen och Tiggarpohken eller De tre musköterna.
Jag förstår nog hur du tänker, då versionen i Långbens Galna Gäng är mer "snällare" om än fortfarande någon form av taskmört.

Men nu kommer vi lite ifrån ämnet...

En till person jag tror hade kunnat vara en ypperlig ersättare för Ilska är Steve Kratz.

Disneyfantasten

Eftersom @TonyTonka liksom jag älskar första filmen så är jag lite nyfiken på vad han tyckte om denna filmen?  :) (samt vad han tyckte om Ilskas nya röst i filmen)

MB

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 juli 2024 kl. 20:43:43Jag förstår nog hur du tänker, då versionen i Långbens Galna Gäng är mer "snällare" om än fortfarande någon form av taskmört.

Men nu kommer vi lite ifrån ämnet...

En till person jag tror hade kunnat vara en ypperlig ersättare för Ilska är Steve Kratz.
Magnus Ehrner står med på listan som Pappas Ilska han borde gjort alla Ilska i filmen

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 juli 2024 kl. 20:45:17Eftersom @TonyTonka liksom jag älskar första filmen så är jag lite nyfiken på vad han tyckte om denna filmen?  :) (samt vad han tyckte om Ilskas nya röst i filmen)
Har inte sett den ännu tyvärr, ska se den med syrran, och hon har fullt upp med jobb och Närcon, men vi ska förhoppningsvis se den vecka 31, och då lovar jag att berätta vad jag tyckte. :)
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

gstone

Citat från: MB skrivet 20 juli 2024 kl. 20:46:13Magnus Ehrner står med på listan som Pappas Ilska han borde gjort alla Ilska i filmen
det var ju väldigt bra att han fick behålls den lilla rollen.

TonyTonka

Nu har jag äntligen sett filmen, och den var väldigt bra, faktiskt nästan lika bra som ettan. Fin animering, bra handling, intressanta nya karaktärer, ja, en bra film helt enkelt.

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet  3 augusti 2024 kl. 17:34:40Nu har jag äntligen sett filmen, och den var väldigt bra, faktiskt nästan lika bra som ettan. Fin animering, bra handling, intressanta nya karaktärer, ja, en bra film helt enkelt.
Håller med om vartenda ord.

Förresten: hur upplevde du Ole Ornereds insats som Ilska? (för mig var den bättre än jag hade väntat mig, och han lyckas mycket bra med att fylla Björn Granath och Björn Geddas skor)

Will Siv

Citat från: BPS skrivet 19 juli 2024 kl. 14:54:10Hur tänker biograferna när man får en trailer till Insidan Ut 2 före Insidan Ut 2?
Jag fick se både teaser trailern och hela trailern till "Dumma Mej 4"
- what.

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 augusti 2024 kl. 18:12:26Håller med om vartenda ord.

Förresten: hur upplevde du Ole Ornereds insats som Ilska? (för mig var den bättre än jag hade väntat mig, och han lyckas mycket bra med att fylla Björn Granath och Björn Geddas skor)
Jag ska villigt erkänna att jag inte ens tänkte på att Ilska bytt röst fram tills mitten av filmen. Ole Ornered var mycket bra som Ilska, om än lite typecastad kanske. Men jag förstår inte riktigt varför de inte kunde använda Björn Gedda som gjorde Ilskas röst i Disney Infinity. Visserligen skulle han kunna ha gått i pension, men det finns ju människor som dubbat i betydligt högre åldrar än vad Björn Gedda är i just nu (82 år)

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet  3 augusti 2024 kl. 21:29:42Jag ska villigt erkänna att jag inte ens tänkte på att Ilska bytt röst fram tills mitten av filmen. Ole Ornered var mycket bra som Ilska, om än lite typecastad kanske. Men jag förstår inte riktigt varför de inte kunde använda Björn Gedda som gjorde Ilskas röst i Disney Infinity. Visserligen skulle han kunna ha gått i pension, men det finns ju människor som dubbat i betydligt högre åldrar än vad Björn Gedda är i just nu (82 år)
Vilka då till exempel?