Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Insidan ut 2

Startat av Steffan Rudvall, 10 september 2022 kl. 08:04:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 10 maj 2024 kl. 21:46:26Filmen kommer ha smygpremiär en månad tidigare än ordinarie premiären

https://www.moviezine.se/nyheter/gladje-insidan-ut-2-smyger-ut-pa-bio
Det verkar som att man fått smak att ge filmer smygpremiärer på bio...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 maj 2024 kl. 21:58:04Det verkar som att man fått smak att ge filmer smygpremiärer på bio...

Man kanske viill ta igen förlorad pengar under Lockdown ;)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 10 maj 2024 kl. 21:46:26Filmen kommer ha smygpremiär en månad tidigare än ordinarie premiären

https://www.moviezine.se/nyheter/gladje-insidan-ut-2-smyger-ut-pa-bio
Det här tycker jag faktiskt är en av de konstigare förhandsvisningarna på senare år, den har ju sin världspremiär helgen för dessa förhandsvisningar. 
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Jag önskar pappa kunde skynda på a boka biljetter.

MOA

Citat från: gstone skrivet 11 maj 2024 kl. 17:13:35Jag önskar pappa kunde skynda på a boka biljetter.
Hans jobb kommer säkert i vägen igen

gstone

Citat från: gstone skrivet 11 maj 2024 kl. 17:13:35Jag önskar pappa kunde skynda på a boka biljetter.
Jag är bara jätte orolig att biljetterna ska ta slut  ;)

gstone

Nu är det bestämt att jag ska se förhandsvisningen :D

gstone

Nu har jag biljetter till förhandlings visningen 😃😁🥳❤️❗️

Jag ska se den i filmstaden sickla  😁🥰❤️❗️

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 13 maj 2024 kl. 22:37:06Nu har jag biljetter till förhandlings visningen 😃😁🥳❤️❗️

Jag ska se den i filmstaden sickla  😁🥰❤️❗️
Har du möjligheten att fota av creditsen? Eftersom att det är Disney lär väl Daniel inte får någon lista...

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 maj 2024 kl. 21:26:02Har du möjligheten att fota av creditsen? Eftersom att det är Disney lär väl Daniel inte får någon lista...
Och även om jag mot alla odds skulle få creditlista från Disney Character Voices, så lämnar de ju inte ut något förrän efter premiären per Disneys nuvarande policy - och jag gissar att det i det här fallet innebär den ordinarie premiären, och inte smygpremiären... :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 maj 2024 kl. 21:34:16Och även om jag mot alla odds skulle få creditlista från Disney Character Voices, så lämnar de ju inte ut något förrän efter premiären per Disneys nuvarande policy - och jag gissar att det i det här fallet innebär den ordinarie premiären, och inte smygpremiären... :(
Självklart planera jag att fota eventuellt credits😁❤️❗️👍

Simon Axelsson

Idag har Disney avslöjat alla, eller i varje alla namngivna, karaktärers svenska röster. 

Linda Olsson, Ulla Skoog, Per Andersson, Cecilia Von Der Esch (fd. Forss) är tillbaka som Glädje, Vemod, Rädsla och Avsky. Ole Ornered tar över efter Björn Granath som Ilska. 

De nya känslornas Ängslan, Avund, Ennui och Pinsamhet spelas Carla Abrahamsen, Emma Molin, Dominique Pålsson Wiklund och Anton Olofson Raeder. 

Elin Klinga respektive Samuel Fröler återvänder till rollerna som mamma och pappa, medan Jenny fått en ny röst i Benthe Börjesson Liebert. 

Som Jennys vänner Valentina, Grace och Bree hörs Cecilia Karlsson, Alexandra Reveman och Aisha Mirambo. Hockeytränaren Coach Roberts spelas av Amie Bramme Sey. Slutligen har vi karaktärerna Bloofy, Magväskan och Lance Slashblade som dubbas av Per Lärnström respektive Anton Olofson Raeder och Eddie Hultén. 

Källa:
https://www.moviezine.se/nyheter/de-gor-svenska-rosterna-till-insidan-ut-2

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 21 maj 2024 kl. 16:17:25Idag har Disney avslöjat alla, eller i varje alla namngivna, karaktärers svenska röster.

Linda Olsson, Ulla Skoog, Per Andersson, Cecilia Von Der Esch (fd. Forss) är tillbaka som Glädje, Vemod, Rädsla och Avsky. Ole Ornered tar över efter Björn Granath som Ilska.

De nya känslornas Ängslan, Avund, Ennui och Pinsamhet spelas Carla Abrahamsen, Emma Molin, Dominique Pålsson Wiklund och Anton Olofson Raeder.

Elin Klinga respektive Samuel Fröler återvänder till rollerna som mamma och pappa, medan Jenny fått en ny röst i Benthe Börjesson Liebert.

Som Jennys vänner Valentina, Grace och Bree hörs Cecilia Karlsson, Alexandra Reveman och Aisha Mirambo. Hockeytränaren Coach Roberts spelas av Amie Bramme Sey. Slutligen har vi karaktärerna Bloofy, Magväskan och Lance Slashblade som dubbas av Per Lärnström respektive Anton Olofson Raeder och Eddie Hultén.

Källa:
Underbart ;D ;D ;D :) :)

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 21 maj 2024 kl. 16:17:25Idag har Disney avslöjat alla, eller i varje alla namngivna, karaktärers svenska röster.

Källa:
Det verkar som att Ilska med andra ord får samma röst som i teasern till första filmen.

Benthe Börjesson Liebert, Alexandra Reveman, Aisha Mirambo, Amie Brave Sey och Per Lärnström har jag aldrig hört talas om förut...

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 maj 2024 kl. 18:26:46Benthe Börjesson Liebert, Alexandra Reveman, Aisha Mirambo, Amie Brave Sey och Per Lärnström har jag aldrig hört talas om förut...
Amie Bramme Sey och Per Lärnström är båda programledare, både i radio och TV.