Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Önskan (Wish, 2023)

Startat av Steffan Rudvall, 10 september 2022 kl. 22:12:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Oficella sång listan :D

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Här kan ni höra Ashas "i want song" :D

gstone

Sång lista för filmen 

Citat"Welcome to Rosas," performed by Ariana DeBose and "Wish" cast
"At All Costs," performed by Chris Pine and Ariana DeBose
"This Wish," performed by Ariana DeBose
"I'm A Star," performed by "Wish" cast
"This is the Thanks I Get?!" performed by Chris Pine
"Knowing What I Know Now," performed by Ariana DeBose, Angelique Cabral and "Wish" cast
"A Wish Worth Making," performed by Julia Michaels

E

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 oktober 2023 kl. 19:37:20Visst det finns likheter med Peters röst men samtidigt finns det inte något officiellt som stärker det. Röstidentifiering är ju ändå på ett sätt subjektivt...
Av det lilla jag hörde i trailern så tror jag också det är Peter. Sen tycker jag han och Magnifico är ganska lika varandra

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 oktober 2023 kl. 19:37:20Visst det finns likheter med Peters röst men samtidigt finns det inte något officiellt som stärker det. Röstidentifiering är ju ändå på ett sätt subjektivt...
Joakim Bergström låter förstås lite like Peter.

Steffan Rudvall

Om jag bortser ifrån Det var en gång en filmstudio och bara utgår ifrån trailern så tror jag att det är Yamineth Dyall som spelar Asha. 

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 oktober 2023 kl. 23:08:26Om jag bortser ifrån Det var en gång en filmstudio och bara utgår ifrån trailern så tror jag att det är Yamineth Dyall som spelar Asha.
Fast Yamineth Dyall är ju också med på rollistan till Det var en gång en filmstudio ;)

Det kan hända att hon gör både Tiana och Asha där ;)

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 oktober 2023 kl. 23:08:26Om jag bortser ifrån Det var en gång en filmstudio och bara utgår ifrån trailern så tror jag att det är Yamineth Dyall som spelar Asha.
Vist är Yamineth Dyall sångerska till yrket ? ???

Har jag rätt ?

gstone

Hon stämmer ganska bra in åldersmässigt i alla fal.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 19 oktober 2023 kl. 23:43:59Fast Yamineth Dyall är ju också med på rollistan till Det var en gång en filmstudio ;)
Jag vet, men jag har inte sett den på svenska än.

gstone

Näh nu får det misam vara nog !! >:(

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 20 oktober 2023 kl. 20:34:46Näh nu får det misam vara nog !! >:(
Yamineth Dyall är en mycket bra sångerska även om hon inte är världskänd. Dessutom är ju ingenting faställt officiellt ännu utan jag tycker ju bara att det låter som henne.

Disneyfantasten

Det är ungefär en månads tid kvar till premiären, när filmen väl kommit så kommer vi säkert att få veta vilka som är rösterna.

Jag tycker inte att det lät alltför likt Jöback hos Kungen, å andra sidan är han äldre nu så det är inte omöjligt att hans röst ändrats sedan hans mer ikoniska roller. (om det nu är han så skulle jag gissa att det är för att de ville ha någon som kan sjunga eftersom den onde kungen har en egen sång i filmen)

gstone

Här kan ni höra filmens skurk sång ;D

https://www.youtube.com/watch?v=bFmrzhuVOts

Det är den första nya animerad skurk sången i en Disney film sedan "Jag Glänser" i Vaiana :D

Steffan Rudvall

Någon annan som också tycker de låter som henne?