Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Den lilla sjöjungfrun (2023)

Startat av Steffan Rudvall, 16 september 2022 kl. 14:04:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 27 juli 2023 kl. 21:57:09Det här är ju i alla fall ett got tecken :D

https://www.ginza.se/product/den-lilla-sjojungfrun/11565/

Ginza är ju pålitliga :D
19 september låter verkligen som ett mer troligt releasedatum än nyårsafton.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 juli 2023 kl. 22:04:2519 september låter verkligen som ett mer troligt releasedatum än nyårsafton.
Det här är ett got teken :D

Anders M Olsson

Citat från: Zach66 skrivet 27 juli 2023 kl. 12:52:00När... Hur... och Varför är det SF som har hand om utgivningen av Disney material på fysisk media numera?
Hade inte Disney sitt eget bolag för detta i Sverige?
SF har haft hand om utgivningen av Disneys titlar på DVD och Blu-ray under snart ett år. Jag förmodar att det beror på att Disney har skurit ner på fysisk media så kraftigt att det inte längre är lönsamt att ha en egen avdelning för den verksamheten.

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet 27 juli 2023 kl. 21:57:09Det här är ju i alla fall ett got tecken :D

https://www.ginza.se/product/den-lilla-sjojungfrun/11565/

Ginza är ju pålitliga :D
Det som förbryllar mig, speciellt mot bakgrund av dagens nerdragningar, är att Disney kommer att ge ut Blu-rayversionen både i vanligt plastfodral och i s.k. steelbook.

Steelbook måste vara världens mest opraktiska förpackning. Dyrt, onödigt, udda i hyllan, ömtåligt och omöjligt att ersätta om fodralet skulle bli skadat. :(

Zach66

Citat från: Anders M Olsson skrivet 29 juli 2023 kl. 13:36:42SF har haft hand om utgivningen av Disneys titlar på DVD och Blu-ray under snart ett år. Jag förmodar att det beror på att Disney har skurit ner på fysisk media så kraftigt att det inte längre är lönsamt att ha en egen avdelning för den verksamheten.
Tack för svaret.
Ja det är väl ungefär då jag märkte att det var stor skillnad i sättet att kunna förhandsbeställa Disneybolagets filmer.
Trist att det återigen är en service som blivit sämre (liksom så mycket annat i servicen från Disney koncernen) - man kan bara undra vad nästa nedgradering blir.... efter Disney+ och raderandet av media, osv.
Tråkigt att de inte ens bryr sig om att informera något till konsumenterna längre.
Verkar som de helt glömt bort vilka det är som i slutänden gör att de överhuvud taget kan existera.
Vad vore livet utan film?

Zach66

Citat från: Anders M Olsson skrivet 29 juli 2023 kl. 13:44:06Det som förbryllar mig, speciellt mot bakgrund av dagens nerdragningar, är att Disney kommer att ge ut Blu-rayversionen både i vanligt plastfodral och i s.k. steelbook.

Steelbook måste vara världens mest opraktiska förpackning. Dyrt, onödigt, udda i hyllan, ömtåligt och omöjligt att ersätta om fodralet skulle bli skadat. :(
Finns väl mer pengar att tjäna där kan jag tro. Steelbook brukar ju ligga bra mycket dyrare än vanliga utgåvorna.
Vad vore livet utan film?

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet 29 juli 2023 kl. 13:44:06Det som förbryllar mig, speciellt mot bakgrund av dagens nerdragningar, är att Disney kommer att ge ut Blu-rayversionen både i vanligt plastfodral och i s.k. steelbook.

Fast jag ser inte så stora skäl att tvila på infon om den kommer just från Ginza :)

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet 29 juli 2023 kl. 16:33:07Fast jag ser inte så stora skäl att tvila på infon om den kommer just från Ginza :)
Jag tvivlar inte alls på infon från Ginza.

Det jag tycker är konstigt är att Disney satsar på att ge ut dubbla Blu-rayutgåvor, både med vanligt plastfodral och som steelbook.

Disney har bara gett ut enstaka steelbooks i Sverige tidigare, så varför göra det nu när de drar ner på nästan all annan fysisk media? Jag har svårt att tro att det finns någon större marknad av samlare som kommer att slåss om steelbook-utgåvorna här i Sverige.

Det skulle i så fall vara naturligare att minska antalet versioner, t.ex. genom att slå samman DVD- och Blu-rayutgåvorna och lägga båda skivorna i samma fodral. Då kunde alla köpa samma, oberoende av vilket format man ville använda. Färre versioner betyder större upplagor och lägre kostnader i alla led. Mindre transporter, mindre lagerhållning, mindre kassation osv.

Hannah Bruhn

Är det någon som vet vem Sissel Kyrkebø har rösten till i den nya  Den Lilla Sjöjungfrun filmen från i år trodde hon skulle ha rösten till köpkvinnan. Hon som Jodi Benson spelar i filmen men är osäker. Tycker det är väldigt roligt att Jodi Benson är med I den filmen. Hon som är original rösten till Ariel 

Steffan Rudvall

Citat från: Hannah Bruhn skrivet  4 augusti 2023 kl. 14:40:29Är det någon som vet vem Sissel Kyrkebø har rösten till i den nya  Den Lilla Sjöjungfrun filmen från i år trodde hon skulle ha rösten till köpkvinnan. Hon som Jodi Benson spelar i filmen men är osäker. Tycker det är väldigt roligt att Jodi Benson är med I den filmen. Hon som är original rösten till Ariel
Det stämmer, det är den kvinnan på marknaden som Jodi Benson spelar.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 augusti 2023 kl. 14:45:01Det stämmer, det är den kvinnan på marknaden som Jodi Benson spelar.

Fortfarande har jag inte sett filmen, men några dagar innan filmens premiär fick jag veta att Jakob Stadell är med i filmen, han berättade att han var med och gjorde en roll men minns intr vilken.

Vilka spelar förresten Alexander Lycke, Bjarne Heuser, Caroline Hamberg, Cecilia Wrangel Schoug, David Lenneman, Göran Engman, Jakon Stadell, Jamil Drissi, Johan Jern, John Alexander Eriksson, Kayo Shekoni, Lars-Göran Persson, Maria Hellström, Mikaela Tidermark Nelson, Annica Edstam, Rikard Björk, Magnus Rongedal, Oskar Nilsson, Jan Åström och Rolf Christiansson i filmen?

Ni nämnde förut att Amanda Renberg är Vanessa i filmen.

Vilka är förresten Elif Grahn, Jacqline Mossberg Mounkassa, Linnea Wikblad, Vilgot Hedtjärn och Kristin Lidström?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 augusti 2023 kl. 15:39:30Ni nämnde förut att Amanda Renberg är Vanessa i filmen.

Vilka är förresten Elif Grahn, Jacqline Mossberg Mounkassa, Linnea Wikblad, Vilgot Hedtjärn och Kristin Lidström?
Elif Grahn är en röstskådespelerska spelar ofta unga tjejer

Vilgot Hedtjärn är en tonåring skådespelare.

Han hade en av huvudrollerna i Mutant Mayhem.

Jacqline Mossberg Mounkassa är en känd sångerska.

Hon kan möjligen spela den här filmens motsvarighet till Charlotta.

gstone

Trevligt att den i alla fall verkar komma på Blu Ray i Sverige  :D

gstone