Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Skratt förkortning

Startat av Goliat, 18 oktober 2022 kl. 12:35:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

Haha = normal skratt
Hehe = komiskt eller skojigt skratt
Håhå = svenskt skratt
Hähä = mörk humorskratt
Höhö = ironisk
Hoho = julskratt
Hihi = fniss-skratt
Tehe = komiskt skratt med en tvist
Tihi = fniss-skratt-attack
Wihi = onyktert skratt
Woho = lyckorop/skratt
Moahaha = ondskefullt skratt
Eheh = osäkert skratt/skäms
Oaha/Ohaha = imponerat skratt
Hehaw = åsneskratt (Hee-Haw på eng)

Relaterade:
XD = skratt"emoji"
Lol = samma som Haha
Jaja = spanskt skratt, men oförskämt på svenska.
XOXO = kram och puss
😂😃😄😆🤣😅😸😹

Något mer skratt jag missat?

Elios

Goliat

Citat från: Elios skrivet 18 oktober 2022 kl. 13:25:06Jihihihi skrattar min kompis. ^^
J och H är bredvid varandra kanske felstavat, men roligt. ☺️

Steffan Rudvall

55555 har jag för mig är ett thailändskt skratt.

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 oktober 2022 kl. 14:32:4055555 har jag för mig är ett thailändskt skratt.
Ah, intressant. Tror man använder ha3 eller ha följt av en siffra där också för att spara text istället för hahaha. Måste söka lite. Finns så mycket.

XD är ju gamla emoji för skratt.

Elios

Oahahahahahaha skrattade en på mitt jobb en gång när jag skojade om Galapagosöarna.  ;D ;D

Goliat

Citat från: Elios skrivet 18 oktober 2022 kl. 18:00:57Oahahahahahaha skrattade en på mitt jobb en gång när jag skojade om Galapagosöarna.  ;D ;D
Pffffuahahaha vet jag folk som skrattar också.  :P

Elios

Citat från: Goliat skrivet 18 oktober 2022 kl. 19:52:13Pffffuahahaha vet jag folk som skrattar också.  :P
Oiajahahaha skrattar Cyclonus i Transformers: Armada

Goliat

Citat från: Elios skrivet 18 oktober 2022 kl. 22:34:01Oiajahahaha skrattar Cyclonus i Transformers: Armada
Oaha skrattas det också eller oahaha ☺️

Elios

Citat från: Goliat skrivet 19 oktober 2022 kl. 07:02:55Oaha skrattas det också eller oahaha ☺️
Nej men han skrattar faktiskt så.