Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Uppdateringar av creditlistor på Dubbningshemsidan

Startat av Disneyfantasten, 24 november 2022 kl. 21:58:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

@Daniel Hofverberg 
Hej kan du kolla din dm inbox?
Vill gärna att du kollar med Mikaela om hon kommer ihåg något från Boog & Elliot 2 som jag skrev.

Vill gärna att den kreditlistan läggs ut om du kan lista ut regissör och så.

Oscar Isaksson

Kanske ingen jätteviktig information.

Innan Kirsten Saabye jobbade direkt för Disney, var hon dubbningskoordinator genom Egmont Audio Visual A/S på de första hyrvideofilmerna med Disney, senare köpfilmer. Hennes arbete som koordinator gäller främst första dubbingsomgången för: Bumbi-björnarna, Piff och Puff Räddningspatrullen, Luftens hjältar mfl.
Även Wuzzlarna.

Disneyfantasten

Tillsammans med allt annat som ska uppdateras kan du även lägga till att Anders Öjebo står för musikregi till Monsters Inc, denna källa kommer från Disney+.

gstone

ALLA avsintt av Elena från Aavlor efter säsång 1 har enskilda credits på Disney +

Därför finna det en väldigt utförlig rollista till serien :)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  3 juni 2025 kl. 22:07:53ALLA avsintt av Elena från Aavlor efter säsång 1 har enskilda credits på Disney +

Därför finna det en väldigt utförlig rollista till serien :)
Ja, det är en serie jag verkligen hade behövt uppdatera och få till en mer komplett lista på, men där tiden tyvärr inte har räckt till. :(

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 23 maj 2025 kl. 00:32:48HERRE GUD😖😱😩

jag är så ledsen över din mamma 😭😭

jag hade ingen annan

Hoppas hon blir bättre och kam skriva ut snart 🙏🥺
Nu har min mamma blivit utskriven från sjukhuset, så nu ska jag prioritera en ny uppdatering inom de närmaste dagarna - i bästa fall redan ikväll, men senast fredag. :)

gstone

Disneyfantasten

På rollistan av Hitta Nemo med "övriga röster" så står med "m.fl.", det kanske betyder att fler än de som står med också medverkar...?

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 juni 2025 kl. 22:10:22På rollistan av Hitta Nemo med "övriga röster" så står med "m.fl.", det kanske betyder att fler än de som står med också medverkar...?
Var står det "m.fl."? På Dubbningshemsidans lista gör det ju i alla fall inte det.

Disneyfantasten

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 juni 2025 kl. 23:15:13Ja, det är en serie jag verkligen hade behövt uppdatera och få till en mer komplett lista på, men där tiden tyvärr inte har räckt till. :(
Kan du också kollat mitt dm?
Jag vill gärna att du kontaktar Mikaela Tidermark angående Boog & Elliott 2.

Osis hjälpte mig att identifiera att Mikaela Tidermark, Kristian Ståhlgren och Jakob Stadel medverkar.

Vore helt fantastiskt om den rollistan kunde läggas till och dokumenteras om hon kommer ihåg något från dubben.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 juni 2025 kl. 23:37:31Disney+
Hmm, det var ju intressant - eftersom det inte står "m.fl." på min lista, så borde det betyda att det inte stod något sådant på bio eller VHS/DVD; så då kan man ju undra vilken av uppgifterna som stämmer...?

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  4 juni 2025 kl. 23:44:59Kan du också kollat mitt dm?
Jag vill gärna att du kontaktar Mikaela Tidermark angående Boog & Elliott 2.

Osis hjälpte mig att identifiera att Mikaela Tidermark, Kristian Ståhlgren och Jakob Stadel medverkar.

Vore helt fantastiskt om den rollistan kunde läggas till och dokumenteras om hon kommer ihåg något från dubben.
Jag kan självklart fråga henne, men det var ju inte direkt igår så sannolikheten att hon ska minnas särskilt mycket lär väl vara begränsad...

Hon har ju liksom gjort oerhört mycket efter det, och inte många som för så noggranna anteckningar som exempelvis Håkan Mohede överlag tycks ha gjort. Men självklart är det värt ett försök. :)

gstone

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 juni 2025 kl. 01:16:52Jag jobbar på saken. :)
Här är credits till Barbie: Pärlprinsessan