Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Uppdateringar av creditlistor på Dubbningshemsidan

Startat av Disneyfantasten, 24 november 2022 kl. 21:58:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag kan inte hitta  Äventyret om Törnrosa, Barbie och hennes systrar i ett hästäventyr och Barbie: Pärlprinsessan,  Solan & Ludvig: Månsken i Flåklypa, eller live action  Draktränaren !
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  7 juni 2025 kl. 10:07:47Jag kan inte hitta  Äventyret om Törnrosa, Barbie och hennes systrar i ett hästäventyr och Barbie: PärlprinsessanSolan & Ludvig: Månsken i Flåklypa, eller live action  Draktränaren !
Tyvärr uppstod ett tekniskt missöde i natt med PHP-skriptet som styr Svenska röster och credits, så att bara ungefär hälften av de färdigställda creditlistorna blev synliga; något jag inte upptäckte innan jag lade mig. Jag ber om ursäkt för det inträffade. :(

Nu ska problemet vara löst, och alla 21 creditlistor ska vara publicerade och synliga. Skulle någon fortfarande saknas, så säg till - jag kan ha missat något, då jag tvingades manuellt gå igenom och försöka se vilka som hade kommit ut och inte; och det är svårt att få någon riktig överblick när det var så många nya creditlistor i natt. :)

Göran

Är listan till Pippi Långstrump tv-serien från 1997 baserad på röstigenkänning? För några av birollerna står med men inte alla. Annars har tv-serien credits på TV4 Play som är enskilda för varje avsnitt där rollerna för just det avsnittet står med.

Daniel Hofverberg

Citat från: Göran skrivet  7 juni 2025 kl. 12:47:08Är listan till Pippi Långstrump tv-serien från 1997 baserad på röstigenkänning? För några av birollerna står med men inte alla. Annars har tv-serien credits på TV4 Play som är enskilda för varje avsnitt där rollerna för just det avsnittet står med.
Jag kommer faktiskt inte ihåg varifrån rollistan för Pippi Långstrump kommer, men eftersom jag inte skrivit någon fotnot om det tror jag inte att det bygger på röstidentifiering - definitivt inte från min sida i alla fall, för jag har ingen aning hur majoriteten av skådespelarna på listan låter. Den enda jag hade kunnat placera in med någon form av visshet är nog Jasmine Heikura; möjligtvis Tomas Bolme...

Någon annan som kommer ihåg varifrån de uppgifterna kommer?

Jag ska se om TV4 Play har uppgifter som jag saknar, så att jag i så fall kan komplettera. :)

gstone

Den klassiska versionen  av knattarna dök up i ett avsnitt av Musse Piggs lustiga hus här är deras svenska röster 

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  7 juni 2025 kl. 19:25:19Den klassiska versionen  av knattarna dök up i ett avsnitt av Musse Piggs lustiga hus här är deras svenska röster
Pierre Tafvelin är också den nya svenska rösten till Klasse.

gstone

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 juni 2025 kl. 19:44:48Pierre Tafvelin är också den nya svenska rösten till Klasse.
Bra att du påpekade, av någon anledning märkte jag inte det  ;D