Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Uppdateringar av creditlistor på Dubbningshemsidan

Startat av Disneyfantasten, 24 november 2022 kl. 21:58:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 23 november 2023 kl. 17:25:30Kankse dags att uppdatera Musse Piggs lustiga hus med röster får säsång 2 som också finns på Disney ?
Jaså, det visste jag inte om...? Då ska jag självklart försöka ordna det. :)

Det är inte så lätt alla gånger att hålla koll på när det kommer nya säsonger av alla de mängder av serier som finns i Svenska röster och credits - i synnerhet Netflix-serier poppar det ju upp nya säsonger av i tid och otid, utan någon uppenbar logik...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 november 2023 kl. 20:20:32Det är inte så lätt alla gånger att hålla koll på när det kommer nya säsonger av alla de mängder av serier som finns i Svenska röster och credits - i synnerhet Netflix-serier poppar det ju upp nya säsonger av i tid och otid, utan någon uppenbar logik...
Det är helt förståligt :)

Även Kung fu Panda serien på Netflix att fått säsonger till som du gärna kan lä'gga till credits till med ;)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

När skulle du tror att nästa uppdatering på hemsidan kommer ?

gstone

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  3 december 2023 kl. 20:13:09När ungefär kommer nästa uppdatering av Hemsidan ?
Jag har haft fullt upp med intervjun och annat, och nu måste jag prioritera att redigera den för att kunna få upp den - men min förhoppning är att kunna publicera både intervjun och de creditlistor som då är klara innan den ordinarie premiären på Önskan. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 december 2023 kl. 22:15:42Jag har haft fullt upp med intervjun och annat, och nu måste jag prioritera att redigera den för att kunna få upp den - men min förhoppning är att kunna publicera både intervjun och de creditlistor som då är klara innan den ordinarie premiären på Önskan. :)
Antardu slänger med några andra credits i uppdateringen utöver dom som jag gav för Önskan  :D ?

Disneyfantasten

Hoppas att Daniel även fixar mycket av det som jag också bidragit med?  :) (samt vad Oscar Isaksson bidragit med)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  5 december 2023 kl. 10:01:29Antardu slänger med några andra credits i uppdateringen utöver dom som jag gav för Önskan  :D ?
Grundregeln är att jag vid uppdateringar tar med de creditlistor som är klara vid tillfället. Sen kan jag råka missa något, om de ligger i fel mapp eller liknande, men det är grundprincipen. :)

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 december 2023 kl. 10:03:33Hoppas att Daniel även fixar mycket av det som jag också bidragit med?  :) (samt vad Oscar Isaksson bidragit med)
Jag har skrivit in de uppgifter som Oscar bidragit med på sistone. Jag kan inte minnas att du bidragit med något som inte redan ligger ute, men i så fall får du gärna länka till det.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 december 2023 kl. 10:37:37Grundregeln är att jag vid uppdateringar tar med de creditlistor som är klara vid tillfället. Sen kan jag råka missa något, om de ligger i fel mapp eller liknande, men det är grundprincipen. :)
Jag har skrivit in de uppgifter som Oscar bidragit med på sistone. Jag kan inte minnas att du bidragit med något som inte redan ligger ute, men i så fall får du gärna länka till det.
Nja, det är egentligen många av de bidrag jag gett "bakåt i tiden" som du glömt att publicera, och många av dem är det egentligen inte jag själv som bidragit med ursprungligen, utan det är andra som gjort det som jag sedan bidarebefodrat, en del av dem har vi t.o.m. diskuterat flera gånger här på forumet.

Förresten så är jag nyfiken på om Oscar Isaksson även gjort bidrag via PM för att överraska oss?

Oscar Isaksson

Jo, angånde credits. 
Jag fick en fråga om jag får något dokumenterat erkännande för det jag bidrar med. Personen hade visst letat efter mitt namn som källa eller liknade i creditslistorna på hemsidan. 
Vad ska jag ge för svar?

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  5 december 2023 kl. 10:54:55Jo, angånde credits.
Jag fick en fråga om jag får något dokumenterat erkännande för det jag bidrar med. Personen hade visst letat efter mitt namn som källa eller liknade i creditslistorna på hemsidan.
Vad ska jag ge för svar?
Jag ger gärna credit om någon efterfrågar det, men brukar numera inte automatiskt göra det på eget bevåg - tidigare satte jag alltid ut vem som bidragit med uppgifter, men övergav det efter att det kom till min kännedom att personer råkat i knipa för att ha lämnat ut uppgifter de inte hade rätt att lämna ut. Det är tydligen väldigt känsligt på vissa håll med att lämna ut uppgifter, trots att jag inte kan se några problem med det när det gäller filmer och serier som redan haft premiär...

Så för att undvika sådana otrevliga incidenter gör jag numera så att jag inte per automatik sätter ut något - men vill du ha crediterat, så säg bara till vilka creditlistor så lägger jag till det snarast. :)

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 december 2023 kl. 11:00:55Jag ger gärna credit om någon efterfrågar det, men brukar numera inte automatiskt göra det på eget bevåg - tidigare satte jag alltid ut vem som bidragit med uppgifter, men övergav det efter att det kom till min kännedom att personer råkat i knipa för att ha lämnat ut uppgifter de inte hade rätt att lämna ut. Det är tydligen väldigt känsligt på vissa håll med att lämna ut uppgifter, trots att jag inte kan se några problem med det när det gäller filmer och serier som redan haft premiär...

Så för att undvika sådana otrevliga incidenter gör jag numera så att jag inte per automatik sätter ut något - men vill du ha crediterat, så säg bara till vilka creditlistor så lägger jag till det snarast. :)
Nu är det väl inte sådan risk för mig som oberoende forskare, det är väl snarare tvärt om att jag faktiskt ska uppvisa mina upptäckter. Uppenbarligen ställer det nog till lite när mitt namn inte står med på något ställe.

Ja du, det är väl några dussintal jag har haft ett finger med i att rota fram uppgifter till. Så får kolla över det och återkomma till dig, men från och med nu kan vi säga att mitt namn måste stå med, om inte något annat sagts.

Oscar Isaksson

Har äntligen fått lite ordning i mina pärmar och tittat över vad jag har bidragit med... det var mer än jag trodde. :o
Tänker inte skicka högar med såna ändringar till dig Daniel, jag kan men känns väl gnetigt att bomba dig med sånt.

Jag har även hittat många creditslistor, en del som jag har postat här på forumet men som inte nått slutgiltig publicering.

Sen vet jag inte vad du känner för de helt och delvis dubbade filmer riktade till en vuxnare publik, som jag har grävt fram information om?

Disneyfantasten

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  6 december 2023 kl. 21:11:51Har äntligen fått lite ordning i mina pärmar och tittat över vad jag har bidragit med... det var mer än jag trodde. :o
Tänker inte skicka högar med såna ändringar till dig Daniel, jag kan men känns väl gnetigt att bomba dig med sånt.

Jag har även hittat många creditslistor, en del som jag har postat här på forumet men som inte nått slutgiltig publicering.

Sen vet jag inte vad du känner för de helt och delvis dubbade filmer riktade till en vuxnare publik, som jag har grävt fram information om?
Ingen brådska, du kan vänta till en bit efter nyår.  :)

Oscar Isaksson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 december 2023 kl. 21:14:09Ingen brådska, du kan vänta till en bit efter nyår.  :)
Sant, jag kan vänta med att dumpa högvis med rullar på Daniel, med undertecknad klistrad på dem;)