Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Uppdateringar av creditlistor på Dubbningshemsidan

Startat av Disneyfantasten, 24 november 2022 kl. 21:58:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Kanske dags att lägga ut credits till Rallygänget ?

Du brukar vilja lägga ut credits till filmer som är aktuella på bio ;)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 27 februari 2024 kl. 09:16:33Kanske dags att lägga ut credits till Rallygänget ?

Du brukar vilja lägga ut credits till filmer som är aktuella på bio ;)
Ja, credits till både RallygängetSuperpolarna och Djungelgänget - På äventyr jorden runt kommer inom de närmaste dagarna, så fort jag hunnit skriva av dem. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 februari 2024 kl. 09:19:35Ja, credits till både Rallygänget, Superpolarna och Djungelgänget - På äventyr jorden runt kommer inom de närmaste dagarna, så fort jag hunnit skriva av dem. :)
Så du lyckades faktiskt få credits till Djungelgänget - På äventyr jorden runt 🙀🤯😯⁉️

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 27 februari 2024 kl. 09:32:59Så du lyckades faktiskt få credits till Djungelgänget - På äventyr jorden runt 🙀🤯😯⁉️
Ja, jag fick äntligen svar på mitt mail nu under morgonen. :)

Inte helt otippat är det Nordic United som gjort den dubben.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 maj 2023 kl. 15:42:35Tillägg till svenska creditlistan av Askungen (1950);

1950-års svenska originaldubbning;

Dub Supervision: Jack Cutting, Walt Disney Productions Foreign Department

Tillägg till svenska creditlistan av Alice i Underlandet (1951);

1951-års svenska originaldubbning;

Tillägg till svenska creditlistan av Peter Pan (1953);

1953-års svenska originaldubbning;

Tillägg till svenska creditlistan av Törnrosa (1959);

1959-års svenska originaldubbning;

Källa till ovannämnda: https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=15695.msg157895#msg157895

Tillägg till svenska creditlistan av Pongo och De 101 Dalmatinerna (1961);

1961-års svenska originaldubbning;

Arbetet med dubbningen utfördes augusti-november 1961

Källor;

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=15695.msg157923#msg157923

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=15695.msg157932#msg157932

Tillägg till svenska creditlistan av Aladdin (1992);

Kreativ ledning: Kirsten Saabye

Källa: https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=15695.msg156700#msg156700
Daniel, det är Oscar Isaksson som kommit fram till dessa källor så du kan lita på dem hundraprocentigt.  :)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 februari 2024 kl. 20:25:26Daniel, det är Oscar Isaksson som kommit fram till dessa källor så du kan lita på dem hundraprocentigt.  :)
Suck ::)

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 februari 2024 kl. 20:25:26Daniel, det är Oscar Isaksson som kommit fram till dessa källor så du kan lita på dem hundraprocentigt.  :)
Okej, jag ska lägga till det när jag hinner. :)

Disneyfantasten

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  7 december 2023 kl. 08:36:27Här är en lista över sånt jag har skickat här på forumet och som jag har på lager:
Annabelle's Julönskning
Babar – elefanternas konung
Babar och Jultomten
Babar: The Movie
Barnen I Miklaengi (Ponies Of Miklaengi)
Casper and the Angels - Select Video AB
D´Artagnan och de tre musketörerna (D'Artagnan L'Intrépide) från 1974
David och de magiska pärlorna
Ett antikvariat i London (84, Charing Cross Road) från 1975
Flåklypa Grand Prix
Fågelkriget
Leksakernas hemliga liv (The Secret Life of Toys)
Leksakernas Julafton
Lilla Dot och kängurun
TESKEDSGUMMAN (SUPŪN OBA-SAN/MRS PEPPERPOT)
Tom Sawyers äventyr (1973)
Pagemaster
Samson & Sally
Sagan om elddonet (Fyrtøjet, 1946)
SESAM 1975-76
Snödrottningen från 1958
SPORT BILLY
Tinke (Ulvepigen Tinke)
Tintin i Hajsjön (Tintin et le lac aux requins)

Förstår hur du tänker och det är väldigt blandad kompott över det jag har hittat. En film jag kan tänka mig är lite mer av värde, fast den just nu har knapphändiga uppgifter är filmen: Hjältarnas karavan - Ewokernas återkomst (Caravan of Courage: An Ewok Adventure).

Sedan är det lite rättelser och uppdateringar av nya uppgifter som jag har liggande, bla:
101 dalmatiner: serien
Atlantis – En försvunnen värld
Den otroliga vandringen
Djungelboken (Disney)
Djungelkatten
Dumbo
Fablernas Värld (TV-serien)
Goldorak, rymdfantomen
Hjälp! Jag är en fisk
Jan Långbens olympiska spel
Lucky Luke - Västerns tuffaste cowboy/Lucky Luke rensar stan
Mulàn
Mästerdetektiven Basil Mus
Mästerkatten i Vilda Västern
Nalle Puh och den stormiga dagen
Peter och draken Elliott
Quack Pack
Ringaren i Notre Dame
Robin Hood
Simma lugnt - Mer ur Fablernas värld
Skattkammarplaneten
Snorklarna
Tummelisa
Hejsan!

Om du inte misstycker, hur långt har du kommit här?  :)

gstone

När kommer nästa uppdatering ?

Jag såg Rallygänget idag föressten, fota credits  ;D :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 februari 2024 kl. 22:48:13Hejsan!

Om du inte misstycker, hur långt har du kommit här?  :)
Då det varit fullt upp med Göteborgs filmfestival på sistone har jag tyvärr inte haft tid att leta fram inläggn som nämner respektive film/serie, så jag har tyvärr inte hunnit med något av detta.

Om du eller Oscar kunde bidra med länkar till respektive inlägg skulle det gå betydligt fortare, för att leta igenom varenda inlägg på forumet går inte på nolltid; och sökfunktionen är tyvärr inte riktigt så bra som jag hade önskat... :(

Tillägg: En del av dessa kanske redan är inlagt, men jag har tyvärr inte dokumenterat vad som är gjort och inte, utan måste gå igenom var för sig igen för att se det. Tyvärr är det ju svårt att hitta åt i efterhand, om man inte tänkte på att uppdatera respektive creditlista direkt, då en del trådar börjar vara ohanterbart stora.

gstone

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 28 februari 2024 kl. 08:18:54När kommer nästa uppdatering ?
Jag försökte att få ut uppdateringen igår kväll, men det blev så sent så att jag tvingades ge upp - så nu hoppas jag hinna och orka få ut det som hittills är klart ikväll istället. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 februari 2024 kl. 08:27:59Jag försökte att få ut uppdateringen igår kväll, men det blev så sent så att jag tvingades ge upp - så nu hoppas jag hinna och orka få ut det som hittills är klart ikväll istället. :)
Jag låt oss hoppas det :)

gstone

Hur går det med uppdateringen ?

Ursäkta om jag är tjatig :-\

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 29 februari 2024 kl. 22:59:26Hur går det med uppdateringen ?

Ursäkta om jag är tjatig :-\
Det tog lite längre tid än beräknat, på grund av strulen med att lyckas att skriva av dubbcreditsen till Iwájú på Disney+ (då webbläsaren hänger sig stup i kvarten när man använder pausknappen lite för ofta på Disney+; eller åtminstone för mig...), men för en kvart sedan kom äntligen allting upp. :)