Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Uppdateringar av creditlistor på Dubbningshemsidan

Startat av Disneyfantasten, 24 november 2022 kl. 21:58:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 17 maj 2024 kl. 14:43:32Varför skulle någon som typ Lill Lindfors kräva extra just för Oliver & Gänget och inte för typ Törnrosa?

Douglas Westlund är den enda relativt kända person som inte dubbat något annat och han vet vi att det inte är.

Kändis som vill ha extra betalt över småsaker är ju också ovanligt känns det som?

Om någon känd skådis som typ Sten Ljunggren har ju gjort mycket film och det känns helt orimligt att typ Sten skulle ta extra betalt för småsak för då skulle ingen vilja jobba med honom.
Jag är nyfiken 
Hur vet vi att det inte är Douglas Westlund ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 17 maj 2024 kl. 22:25:42Jag är nyfiken
Hur vet vi att det inte är Douglas Westlund ?
Jag sa ju det förut, jag diskuterade saken för flera år sedan och fick veta att det inte alls var han.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 maj 2024 kl. 22:28:02Jag sa ju det förut, jag diskuterade saken för flera år sedan och fick veta att det inte alls var han.
diskuterade med vem ?

Jag behöver väl källor ?

detta är ju något som inte direkt alla vet ;)

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 17 maj 2024 kl. 22:51:10diskuterade med vem ?

Jag behöver väl källor ?

detta är ju något som inte direkt alla vet ;)
Daniel svarade att det inte var han.

DingoPictures2005

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 maj 2024 kl. 22:28:02Jag sa ju det förut, jag diskuterade saken för flera år sedan och fick veta att det inte alls var han.
Då vet vi att det troligen var Hanna eller Karl-Johan.
Vi kommer nog aldrig få veta med säkerhet vem av dessa det var dock.
Tror det på grund av ovannämnda anledningar.

gstone

gstone

Citat från: gstone skrivet 18 maj 2024 kl. 16:52:52du missförstod hans svar ;)
Jag tror att du missförstod hans svar ;)

Jag förklarar senare

gstone

Du måste uppdatera credits för länge leve Kung Julian serien ❗️⬇️

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 maj 2024 kl. 22:17:55I de fem första avsnitten av serien, men de är dubbade av KM Studio. Resten av avsnitten är dubbade av Eurotroll men delvis andra röster...

Varför man bytte dubbningsbolag efter bara fem avsnitt vet jag inte men Dubbninghemsidans lista stämmer inte för majoriteten av serien.

Screenshot_Netfilx.jpg

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 23 maj 2024 kl. 09:21:15Du måste uppdatera credits för länge leve Kung Julian serien ❗️⬇️
Problemet där är att jag (ännu) inte har fått fram kompletta uppgifter från Eurotroll, och de utsatta dubbcreditsen är kraftigt ofullständiga för den svenska dubbningen där bara ett fåtal rollfigurer står utsatta och inga "Övriga röster". :(

Sen står i och för sig inte tekniker heller, men det kanske man hellre kan leva med...

gstone

Jag skickade Daniel några bidrag till rollistor som jag fått av dub regissör 

Och även ett fel jag gjorde  :-\

gstone

Jag skickade några PM med en uppdatering som jag fått tag i idag till Daniel Hofverberg.

gstone

Credits till Ultimate Avengers: The Movie :D

Håll till godo Daniel :D

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 31 maj 2024 kl. 14:40:16Credits till Ultimate Avengers: The Movie :D

Håll till godo Daniel :D
Tack, men jag vill nog kolla med KM Studio också för att få reda på regissör och tekniker; som saknades på listan för alla språken. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 maj 2024 kl. 14:42:17Tack, men jag vill nog kolla med KM Studio också för att få reda på regissör och tekniker; som saknades på listan för alla språken. :)
Det är upp till dig 👍

Jag kan bara bidra med detta.