Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Uppdateringar av creditlistor på Dubbningshemsidan

Startat av Disneyfantasten, 24 november 2022 kl. 21:58:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oscar Isaksson

Citat från: Erik Friman skrivet 26 februari 2025 kl. 11:26:07Poliserna Sergeant Spinelli, Officer Kirby och Officer Muldoon brukar återkomma.
https://disney.fandom.com/wiki/Sergeant_Spinelli
https://disney.fandom.com/wiki/Officer_Kirby_and_Officer_Muldoon

Rösterna görs av
Sergeant Spinelli - Johan Wahlström
Officer Kirby - Per Sandborgh
Officer Muldoon - Steve Kratz
Nämns svensk tjänstegrad eller befattning?
Är namnet Spinelli försvenskat i Media Dubbs version?

Erik Friman

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 26 februari 2025 kl. 11:38:37Nämns svensk tjänstegrad eller befattning?
Är namnet Spinelli försvenskat i Media Dubbs version?
Jag vet inte om deras namn nämns. Jag vet inte ens hur det lyder med KM Studios version.

DingoPictures2005

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 26 februari 2025 kl. 10:26:51Hur utförlig eller noggrann behöver listan vara, för man kommer ganska långt på det här:

Svenska röster:
PiffLena Ericsson
PuffSteve Kratz
PärlanLena Ericsson
OskarJohan Hedenberg
SvinpälsPer Sandborgh
ÖdlisHasse Jonsson
RaggeReine Brynolfsson
BullenAndreas Nilsson
Doktor GrymAndreas Nilsson

övriga röster:
Johan Wahlström
Maria Weisby

samt ovanstående skådespelare i övriga roller
Då var mina identifieringar lite fel.
Trodde Lena gjorde alla kvinnliga röster.
Dock prickade jag in de andra väldigt bra🙂.
Vart hörs Maria Weisby förresten?

Erika

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 26 februari 2025 kl. 12:32:12Vart hörs Maria Weisby förresten?
Om jag minns rätt, är hon med i "The Luck Stops Here". Hon gör rösten till katten, tror inte namnet nämns...? Enligt vissa källor (t. ex. den här) verkar dock katten heta Kismet.

DingoPictures2005

Citat från: Erika skrivet 26 februari 2025 kl. 12:48:18Om jag minns rätt, är hon med i "The Luck Stops Here". Hon gör rösten till katten, tror inte namnet nämns...? Enligt vissa källor (t. ex. den här) verkar dock katten heta Kismet.
Intressant, tack för infon, men Lena gör då alla andra övriga tjej röster?

Erika

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 26 februari 2025 kl. 12:49:39Intressant, tack för infon, men Lena gör då alla andra övriga tjej röster?
Nu börjar det bli ett tag sedan jag såg Media Dubbs dubbning, men utifrån det jag kommer ihåg - ja. :)

Oscar Isaksson

Citat från: Erika skrivet 26 februari 2025 kl. 12:48:18Om jag minns rätt, är hon med i "The Luck Stops Here". Hon gör rösten till katten, tror inte namnet nämns...? Enligt vissa källor (t. ex. den här) verkar dock katten heta Kismet.
Det svenska namnet Gunnar Ernblad gav Kismet blev Kisse.

Erika

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 26 februari 2025 kl. 13:14:54Det svenska namnet Gunnar Ernblad gav Kismet blev Kisse.
Tack. :) Nu när du säger det minns jag Kisse nämndes, men uppfattade det aldrig att det var hennes namn... :-[  

Oscar Isaksson

Citat från: Erika skrivet 26 februari 2025 kl. 16:13:29Tack. :) Nu när du säger det minns jag Kisse nämndes, men uppfattade det aldrig att det var hennes namn... :-[ 
Jämförde med engelskan på vilka ställen Kismet nämns.

Har har haft dubbningen i lurarna hela dagen, för att få en bild över vem som gör vad och vad de kallas på svenska. Gunnar Ernblad var inte direkt konsekvent med namn, en del försvenskas och andra lämnas som de är.
tex Spinelli kallas Rask men Kirby och Muldoon har behållit sina namn.

Kan även lägga till att Lasse Svensson hörs på sina ställen i serien.

Disneyfantasten

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 26 februari 2025 kl. 16:37:09Har har haft dubbningen i lurarna hela dagen, för att få en bild över vem som gör vad och vad de kallas på svenska. Gunnar Ernblad var inte direkt konsekvent med namn, en del försvenskas och andra lämnas som de är.
tex Spinelli kallas Rask men Kirby och Muldoon har behållit sina namn.
Tack. Framkom någon tjänstegrad eller befattning för poliserna, eller ska man bara kalla de vid deras namn?

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 februari 2025 kl. 23:21:43Tack. Framkom någon tjänstegrad eller befattning för poliserna, eller ska man bara kalla de vid deras namn?
Knappt, den bedömning jag gör är att bara kalla dem vid deras namn i listan.

gstone

Daniel 

Kan du lägga upp credits till Molly & Pelle på äventyr som jag bidrog med ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 27 februari 2025 kl. 09:29:37Daniel

Kan du lägga upp credits till Molly & Pelle på äventyr som jag bidrog med ?
Det kommer vid nästa uppdatering. :)

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 26 februari 2025 kl. 23:24:10Knappt, den bedömning jag gör är att bara kalla dem vid deras namn i listan.
Nämns någon tjänstegrad/befattning eller yrkestitel för någon av dem? Åtminstone den med högre befattning vore ju önskvärt om det framgick någon slags befattning, i och med att det nog inte är solklart vem som åsyftas utifrån enbart namnet - eller åtminstone skulle jag inte ha en susning vem som åsyftades med bara namnet...

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 februari 2025 kl. 09:33:51Nämns någon tjänstegrad/befattning eller yrkestitel för någon av dem? Åtminstone den med högre befattning vore ju önskvärt om det framgick någon slags befattning, i och med att det nog inte är solklart vem som åsyftas utifrån enbart namnet - eller åtminstone skulle jag inte ha en susning vem som åsyftades med bara namnet...
Inte vad jag kan uppfatta, mer än poliser. Så det är ett dilemma. Hitta på egen tjänstegrad/befattning att skiva in?