Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Morran och Tobias - ett mysterium

Startat av Goliat, 12 december 2022 kl. 17:48:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

https://www.svtplay.se/morran-och-tobias

På svtplay, står det Säsong 1, innehållande 16 avsnitt från 2014. Men det finns en fortsättning med 6 avsnitt 2015, men dessa omnämns ju inte alls, inte på wiki, svt, officiella kanaler m.m. vilket är märkligt. Det närmsta jag hittat är denna (men som anger år 2018, och det står 9 avsnitt).

Vi har haft lite disskutioner med bekanta (de flesta älskar ju Morran och Tobias), och alla påstår enbart den serien på svtplay som finns nu är den enda, men jag har ju faktiskt fler avsnitt av serien, som bland annat "Maten" (inspelad 2015). Varför nämns inte dessa, och hur många är de? För jag har enbart 6 avsnitt:

01 - Maten
02 - Religionen
03 - Familjen
04 - Jämställdheten
05 - Livsstilen
06 - Fredagsmyset

Dessutom gick ju serien i 4 delar också 2015, men fattade det som det var 4 avsnitt klippta till ett avsnitt.

Verkar heller inte hitta dessa ovan nämnda på smdb.kb.se heller, vilket är märkligt.

Någon som kan reda ut och komma med en riktigt avsnittslista?

EDIT: Sökte lite extra och hittade dessutom avsnitten här, verkar vara 6 avsnitt där med. https://vimeo.com/search?q=Morran%20Tobias%20TRAKTOR

vlcsnap-2022-12-12-17h41m14s425.png

Steffan Rudvall

Det är så att biofilmen också klippts om till avsnitt och det är där förviringen kommer men det finns egentligen bara en säsong i serien och resten är filmen.

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 december 2022 kl. 18:36:46Det är så att biofilmen också klippts om till avsnitt och det är där förviringen kommer men det finns egentligen bara en säsong i serien och resten är filmen.
Avsnittet som "maten" finns ju inte ens med i filmen? De avsnitten är ju så pass korta att de inte i närheten är lika lång som filmen, och varför släpptes de året innan filmen?

Edit: ska faktiskt se filmen i morgon, så kan jag jämföra skillnaden.

Steffan Rudvall

Citat från: Goliat skrivet 12 december 2022 kl. 20:03:27Avsnittet som "maten" finns ju inte ens med i filmen? De avsnitten är ju så pass korta att de inte i närheten är lika lång som filmen, och varför släpptes de året innan filmen?

Edit: ska faktiskt se filmen i morgon, så kan jag jämföra skillnaden.
Jag är ganska säker att filmen funnits på SVT Play som en säsong 2 i avsnitt och det är den enda rimliga förklaringen som jag kan komma på.

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 december 2022 kl. 20:05:33Jag är ganska säker att filmen funnits på SVT Play som en säsong 2 i avsnitt och det är den enda rimliga förklaringen som jag kan komma på.
Ja det låter logiskt. 

Steffan Rudvall

Citat från: Goliat skrivet 12 december 2022 kl. 20:15:49Ja det låter logiskt.
Nu förstår jag vad de 6 avsnitten är! Det är ju förstås Morran och Tobias sketcher från programmet Svensk humor! 

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Svensk_humor_(TV-serie)

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 december 2022 kl. 21:01:59Nu förstår jag vad de 6 avsnitten är! Det är ju förstås Morran och Tobias sketcher från programmet Svensk humor!

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Svensk_humor_(TV-serie)
Aha så de är till och med från 2013. Där ser man. Kul att de var en del av en annan serie. :) Ja men det stämmer. Märkligt det är så dåligt dokumenterat, kanske någon borde lägga till på wiki.

Just ja. Kommer ny serie med Morran och Tobias nästa år också. ☺️ Men på tv4

Goliat

Citat från: KnatteVonAnka skrivet 12 december 2022 kl. 23:03:59Vet någon var man kan se filmen i avsnittsformat (= säsong 2)?
Svtplay publicerade precis "Säsong 1", så den kanske dyker upp snart med.