Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Varför göra sena dubbningar av filmer som har varit odubbade?

Startat av Skokaka, 13 december 2022 kl. 19:35:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 december 2022 kl. 19:05:07Håller INTE med! De är extremt överskattade!
JAG TYCKER ATT Live Action remakes har också fått fått oförtjänt dåligt rykte >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 december 2022 kl. 19:08:07Är de? Det tror jag inte att de är eftersom att väldigt många klagar på dem

Precis, och det är just för att de görs för PR och pengar!

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 15 december 2022 kl. 19:17:45JAG TYCKER ATT Live Action remakes har också fått fått oförtjänt dåligt rykte >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Nu går du för långt, ta bort alla arghuvuden!

Andra personer FÅR gilla spelfilms-nyfilmatiseringarna från 2010 & 2020-talen så mycket de vill, men jag har fortfarande rätt att peka ut varför jag tycker att de är sämst.

Disneyfantasten

Daniel Hofverberg

Det finns bättre trådar för att diskutera live-actionremakes, så vi återgår till ämnet här. :)

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 december 2022 kl. 20:33:17Det finns bättre trådar för att diskutera live-actionremakes, så vi återgår till ämnet här. :)

Precis vad jag sa!

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Adam Larsson

Visst är det väl bara Disney som gjort sådana här dubbningar? Mary Poppins 35 år senare och Förtrollad 15 år senare

Steffan Rudvall

Citat från: Adam Larsson skrivet  7 november 2024 kl. 21:36:38Visst är det väl bara Disney som gjort sådana här dubbningar? Mary Poppins 35 år senare och Förtrollad 15 år senare
Nej, det är inte bara Disney en del Scooby-Doo filmer är ju också dubbade i efterhand då tänker jag ju på TV filmerna från 80-talet som dubbades under det sena 90-talet för VHS utgåvorna. Dessutom finns det ju vissa av filmerna från 2010-talet som av någon anledning inte släpptes på DVD i Sverige men har dubbats för Cartoon Network/Boomerang under senare år.

MB

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 november 2024 kl. 21:49:22Nej, det är inte bara Disney en del Scooby-Doo filmer är ju också dubbade i efterhand då tänker jag ju på TV filmerna från 80-talet som dubbades under det sena 90-talet för VHS utgåvorna. Dessutom finns det ju vissa av filmerna från 2010-talet som av någon anledning inte släpptes på DVD i Sverige men har dubbats för Cartoon Network/Boomerang under senare år.
Är inte de dubbade för DVD utgåvor som inte blev av då? För varför skulle Warner bryr sig om att dubba dem senare när de älskar att spara in på allt som går? 

Steffan Rudvall

Citat från: MB skrivet  7 november 2024 kl. 22:04:50Är inte de dubbade för DVD utgåvor som inte blev av då? För varför skulle Warner bryr sig om att dubba dem senare när de älskar att spara in på allt som går?
Det är mycket uppenbart att de är dubbade i efterhand eftersom att Steve Kratz spelar Scooby-Doo.

Jag tror att dubbningarna kan vara utförda av dåvarande BTI Studio och det baserar jag väl egentligen på att man tagit sig tiden att dubba sånger i vissa av dem vilket man också gjorde i Scooby-Doo i Vilda Västern som vi vet att BTI Studio har gjort.