Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Anders Nyström (1933-2022)

Startat av Erika, 18 december 2022 kl. 17:47:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Vila i frid.

Kommer att minnas honom bäst som Maurice och som Dr Dawson.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 december 2022 kl. 18:12:47Vila i frid.

Kommer att minnas honom bäst som Maurice och som Dr Dawson.
Samma här... Verkligen tråkigt att han inte kunde bli 90 år också...

Vila i frid Maurice och Dr. Dawson. :'(  

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 18 december 2022 kl. 18:42:28Samma här... Verkligen tråkigt att han inte kunde bli 90 år också...

Vila i frid Maurice och Dr. Dawson. :'( 

Och hälsa Åke Lagergren där uppe...

Skokaka

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 18 december 2022 kl. 19:05:45Absolut. :(

Och just det, även Karin Miller, Leif Liljeroth, Erland Josephsson, Mille Schmidt och såklart Doreen Denning, som stod för svenska regin till bägge dessa filmer.

gstone

Vad sorgligt :'( !!

Jätte tråkigt att höra !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lillefot

Åh nej, vi har förlorat ännu en av våra talangfulls skådespelare.  :'(

Anders var inte direkt en skådespelare som jag var van vid att höra, men han var utan tvekan mycket duktig. Hoppas han får en fridfull vila, i den kista eller urna som han kommer förvaras i.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

+ svensk Kapten Sabeltand-fantast och skaparen av I Wani Hug That Gator!s svenska översättning.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 december 2022 kl. 19:21:13Och just det, även Karin Miller, Leif Liljeroth, Erland Josephsson, Mille Schmidt och såklart Doreen Denning, som stod för svenska regin till bägge dessa filmer.
Jo, de också...

E

Förutom dubbning gjorde han bra insatser i bland annat Beck, Skärgårdsdoktorn, Saltön mfl. Hans sista dubbningsroll antar jag blev Winslow i Christoffer Robin & Nalle Puh (2018)

Vila i frid

Disneyfantasten

Citat från: E skrivet 19 december 2022 kl. 09:44:27Förutom dubbning gjorde han bra insatser i bland annat Beck, Skärgårdsdoktorn, Saltön mfl. Hans sista dubbningsroll antar jag blev Winslow i Christoffer Robin & Nalle Puh (2018)

Vila i frid
Jag tror också att den blev en av hans sista insatser, antagligen tillsammans med Nya DuckTales där han spelade Fergus Von Anka...

TonyTonka

- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 10 januari 2023 kl. 12:29:24Han skulle passat som sultan.
Även som Kloker, Kung Hubert, George Hautecourt och Onkel Waldo.

ddubbning

Tråkigt att höra om hans bortgång, han var en bra skådespelare. Minns honom framförallt för hans roll i Saltön.

Vila i frid.

Elios

Citat från: ddubbning skrivet 15 januari 2023 kl. 00:10:07Tråkigt att höra om hans bortgång, han var en bra skådespelare. Minns honom framförallt för hans roll i Saltön.

Vila i frid.
Vad var bäst inom dubbning då? 

ddubbning

Citat från: Elios skrivet 15 januari 2023 kl. 00:19:01Vad var bäst inom dubbning då?
Jag minns honom som redan nämnda Maurice i Skönheten och odjuret.