Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Animerade Vuxenprogram

Startat av MOA, 19 januari 2023 kl. 12:49:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Brukar ni titta på animerade vuxenprogram som Simpsons & Family Guy?
Simpsons såg jag bara nån gång för flera år sen.
Family Guy tittade jag mycket på när jag 11 år,så mycket att Farsan blev trött & började hata programmet.
Nu när de var 8 år sen har jag ingen aning om hur Family Guy e idag men de e troligtvis int så bra som de en gång varit

Lillefot

Som tonåring brukade jag titta på både Family Guy och Simpsons, nästan dagligen. Tyckte båda hade sina roliga stunder, speciellt den förstnämda.

Nu har jag vuxit ifrån båda. Simpsons då jag tappade intresset, och Family Guy då de nyare säsongerna känns som överdrivet långa snuff movies. Nog för att serien alltid har varit "offensive", men det har spårat ut helt totalt på senare år.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

Jag tycker både Simpsons och Family Guy är jätte bra fortfrande.

Jag ser på båda :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Family Guy är jättebra och The Simpsons är den bästa serien som finns !
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Skokaka

Ärligt talat... Ja, det gör jag. :-[

En del skämt i dessa kan vara lite offentliga ibland, men jag blir inte påverkad av det rätt ofta.

Men jag ser The Simpsons som mer av ett tonårsprogram än ett vuxet, då den innehåller mildare svordomar och scener. Dessutom blev den (för "tillfället") dubbad...

Disneyfantasten

Jag har alltid föredragit Simpsons före Family Guy, Simpsons är kanske inte direkt mitt "favoritprogram" men till skillnad från Family Guy så finner jag Simpsons underhållande och sevärt trots att den innehåller en del "äckliga" saker ibland i vissa avsnitt, men den har å andra sidan ganska bra animation, jämfört med Family Guy där animationen enligt mig är ful och karaktärerna där är irriterande och i vägen och humorn är kass och hela programmet handlar mest om sex och annat äckligt.

Oskar

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 januari 2023 kl. 18:13:07Jag har alltid föredragit Simpsons före Family Guy, Simpsons är kanske inte direkt mitt "favoritprogram" men till skillnad från Family Guy så finner jag Simpsons underhållande och sevärt trots att den innehåller en del "äckliga" saker ibland i vissa avsnitt, men den har å andra sidan ganska bra animation, jämfört med Family Guy där animationen enligt mig är ful och karaktärerna där är irriterande och i vägen och humorn är kass och hela programmet handlar mest om sex och annat äckligt.
Jag tycker att family guy är mycket under bältet.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 19 januari 2023 kl. 18:10:47Ärligt talat... Ja, det gör jag. :-[

En del skämt i dessa kan vara lite offentliga ibland, men jag blir inte påverkad av det rätt ofta.

Men jag ser The Simpsons som mer av ett tonårsprogram än ett vuxet, då den innehåller mildare svordomar och scener. Dessutom blev den (för "tillfället") dubbad...
Dubbningen var int så dålig men jag föredrar fortfarande Family Guy

Steffan Rudvall

The Simpsons upplever jag mer som familjeunderhållning i alla fall de tidigare säsongerna. Men båda The Simpsons och Family Guy är utspädda nu de har hållit på för länge... apropå animation för vuxna så kan jag säga att Moderna Tider är ganska bra.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 januari 2023 kl. 19:38:07The Simpsons upplever jag mer som familjeunderhållning i alla fall de tidigare säsongerna. Men båda The Simpsons och Family Guy är utspädda nu de har hållit på för länge... apropå animation för vuxna så kan jag säga att Moderna Tider är ganska bra.

Vad är "Moderna Tider" för program?

South Park är också riktad till vuxen underhållning, ännu mera tydligt där än Family Guy.

Sen skulle jag säga att även Musses Klubbhus är utspädd då den serien pågick i 100 år, men den stora skillnaden är att den serien är riktad åt småbarn så därför är den inte särskilt jämförbar, men det är ett bra exempel.

MOA

Ja Simpsons har ju funnits hur länge som helst nu & har fler än 30 säsonger.De hade nog räckt med 3 säsonger för ett vuxet mästerverk

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 januari 2023 kl. 19:53:09Vad är "Moderna Tider" för program?
Moderna tider är en svensk animerad serie som utspelar sig i ett apokalyptiskt Sverige...

https://www.svtplay.se/moderna-tider

Elios

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 januari 2023 kl. 20:26:27Moderna tider är en svensk animerad serie som utspelar sig i ett apokalyptiskt Sverige...

https://www.svtplay.se/moderna-tider
Påminner mig lite om Family Guy

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 19 januari 2023 kl. 20:31:29Påminner mig lite om Family Guy
Jag skulle säga att det är lite Futurama...