Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Sorgligatråden

Startat av Historielektions Soveren, 20 januari 2023 kl. 14:37:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 maj 2023 kl. 18:00:52Vilka manusförfattare?
Alla manusförfattare som är med i Writers Guild of America (WGA).

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  3 maj 2023 kl. 18:01:59Alla.
Inte alla, det gäller som sagt bara USA - vilket är en stor skillnad.

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 maj 2023 kl. 18:05:17Alla som är med i amerikanska manusförfattare som är med i Writers Guild of America (WGA).
Vilket ju dock de allra flesta manusförfattare verksamma i USA är.

På kort sikt lär det väl framförallt påverka talkshows och liknande, i och med att sådana vanligtvis är direktsända eller inspelade nära inpå sändning - så sådana kan det i princip bli stopp för omedelbart, eller åtminstone lär det inte kunna bli monologer och liknande som amerikanska talkshows ofta inleds med.

Men blir det lite långvarigt lär ju i stort sett alla amerikanska serier och filmer påverkas, så ser man på hur det gick vid den senaste manusförfattarstrejken i USA kommer det förmodligen även den här gången att bli (i USA) ett större fokus på realityserier och dokusåpor; som inte kräver något manus. :(

Med lite tur kanske strejken innebär för Sveriges del att TV-kanaler och streamingtjänster här börjar satsa mer på att köpa in serier och filmer från andra länder än bara USA, så att utbudet kan breddas istället för detta stora fokus på just USA. I så fall kan det medföra något positivt, och inte bara negativt.
(Vid den senaste strejken 2007 satsade även Sverige mer på realityserier och dokusåpor, en satsning som hållit i sig till denna dag - men marknaden för sådana lär väl nuförtiden vara ganska överfull i dagens läge i Sverige, så att det inte borde bli en hållbar lösning med ännu fler realityserier den här gången...)

gstone

gstone

Frost 3 kommer nog bli försenad :'(

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 24 mars 2023 kl. 16:09:01Nyfiken på vilka "sanningar" du pratar om.
Säkert något hel galet som tegentligen är falskt ;)

sannolikt någon galen konserations teori som är totalt blaj.

gstone

Jag är ledsen över min pappa :'(

gstone

Vi kommer aldrigfå veta dom svenska rösterna i Askungen (2021) :'( :'( :'( :'( :'(

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  8 maj 2023 kl. 22:38:23Vi kommer aldrigfå veta dom svenska rösterna i Askungen (2021) :'( :'( :'( :'( :'(
Som jag skrev i den tråden ska jag göra allt jag kan för att få tag i dubbcredits, men då skulle det underlätta om du kunde skriva av allt som står i den svenska textningen om ansvarig utgivare och översättare.
(Översättare av textremsor har visserligen vanligtvis inget att göra med översättningen av dubbning, men genom vilken översättningsbyrå som anlitats kan man eventuellt dra slutsatser kring vilken distributören är)

Men jag föredrar att diskussioner om Askungen hålls i tråden för Askungen, istället för att skriva i alla möjliga trådar...

gstone

Nu när Christian Hedlun>:(d inte är med i Askungen(2021) som jag trode blir det omöligt att få veta rösterna !  :'( :'( :'( :'( :'(

gstone

gstone

Jag känner mig väldigt ledsen och deprimerad över Askungen(2021) :'(

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  9 maj 2023 kl. 20:32:55Jag känner mig väldigt ledsen och deprimerad över Askungen(2021) :'(
Bara för att det inte finns credits? Satte du på undertextsspåret och kollade om någon ansvarig utgivare nämndes?

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 maj 2023 kl. 20:35:47Bara för att det inte finns credits? Satte du på undertextsspåret och kollade om någon ansvarig utgivare nämndes?
Ja  :'(

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 maj 2023 kl. 20:35:47Bara för att det inte finns credits? Satte du på undertextsspåret och kollade om någon ansvarig utgivare nämndes?
Det står inget sånt  :'( :'( :'(

jag är så himla ledsen  :'( :'(