Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Sorgligatråden

Startat av Historielektions Soveren, 20 januari 2023 kl. 14:37:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 juni 2024 kl. 00:36:16Harriet the Spy har mycket riktigt ingen svensk dubbning. WondLa är ju som sagt för tidigt att uttala sig om då det har hänt att trailers varit textade även om den slutliga filmen eller serien har svenskt tal.
För tidigt ⁉️

Den kommer ut imorgon ❗️🤨

Vad dillar du om ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 28 juni 2024 kl. 00:44:11Det är väl egentligen bara filmen Tur.
Som är samma bolag som WondLa  ;)

gstone

WondLa har fått två franska dubbningar ( Frankrike och Kanada) men ingen för några av dom nordiska länderna 😕

Känns fett söligt och dåligt prioriterat   ???

Mathilda Gustafsson

Citat från: gstone skrivet 28 juni 2024 kl. 00:44:24För tidigt ⁉️

Vad dillar du om ?
Det är för tidigt för att den inte har släppts än man kan inte gå in på Apple TV och se tv-serien och vilka ljudspår den har.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 28 juni 2024 kl. 00:44:24För tidigt ⁉️

Vad dillar du om ?
Om den kommer ut imorgon eller om 10 år är väl ovidkommande, så länge man faktiskt inte kan slå på första avsnittet av serien och se med egna ögon vilka ljudspår som finns - det är ju först då man kan säga med säkerhet att den inte är dubbad. En trailer är som sagt inte alltid representativ för den färdiga filmen, och det finns exempel både där trailers varit textade fast den färdiga produkten varit dubbad och tvärtom.

Citat från: gstone skrivet 28 juni 2024 kl. 00:43:11Måste du ha exmple ?😤
Med tanke på att det var du som tog upp det, så...

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 28 juni 2024 kl. 00:44:11Det är väl egentligen bara filmen Tur.
Ja, Tur dubbades ju faktiskt till svenska - men det gjorde å andra sidan inte exempelvis Oscarsnominerade Wolfwalkers (som jag personligen hade väntat mig skulle dubbas).

Och en gång är ingen gång, som talesättet säger...

MOA

Igår flög en hackspett in i rutan & dog & idag flög en gulfink in i rutan & bröt nacken. R.I.P

Skokaka

Inte illa nog att idag är dagen som morsan gick bort i förra året, utan sajten där jag har mina kära vänner att prata med har gått downhill! Åtminstone så kan man fortfarande kommunicera där, men ändå, allt man säger kan ses utav andra. Inte mycket till chat-sajt nu längre... :( 

Så idag så ville jag besöka mammas grav som respekt, behövde prata med henne, även om jag vet mycket väl att jag inte får något svar... Åtminstone så fick jag det väl överstökat. :-\

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  1 juli 2024 kl. 21:49:33Inte illa nog att idag är dagen som morsan gick bort i förra året, utan sajten där jag har mina kära vänner att prata med har gått downhill! Åtminstone så kan man fortfarande kommunicera där, men ändå, allt man säger kan ses utav andra. Inte mycket till chat-sajt nu längre... :(

Så idag så ville jag besöka mammas grav som respekt, behövde prata med henne, även om jag vet mycket väl att jag inte får något svar... Åtminstone så fick jag det väl överstökat. :-\
Bäst & plantera blommor nu också, gjorde vi förra månaden & dom är fortfarande bra. Vi såg också att dom plockat bort morfars gravsten, troiligen för att det bara var en sten som hittades i stugan & sattes dit utan riktig anledning

gstone

Citat från: Skokaka skrivet  1 juli 2024 kl. 21:49:33Inte illa nog att idag är dagen som morsan gick bort i förra året, utan sajten där jag har mina kära vänner att prata med har gått downhill! Åtminstone så kan man fortfarande kommunicera där, men ändå, allt man säger kan ses utav andra. Inte mycket till chat-sajt nu längre... :(

Har jag gjort något fel 😖😱😓😥😥

gstone

Jag har gjort Skokaka ledsen 😟😖😢😢

Skokaka

Citat från: gstone skrivet  1 juli 2024 kl. 22:25:38Jag har gjort Skokaka ledsen 😟😖😢😢
Nä, varför skulle du göra det? ???

gstone

Citat från: Skokaka skrivet  1 juli 2024 kl. 22:27:01Nä, varför skulle du göra det? ???
Är det inte jag som har fått Forumet att gå Downhill ? :'(

Skokaka

Citat från: gstone skrivet  1 juli 2024 kl. 22:30:11Är det inte jag som har fått Forumet att gå Downhill ? :'(
Nej, inte DENNA sajten, det hade inget med dig att göra. :) ;)

Skokaka

Idag tar ju plats i morsans födelsedag, men tyvärr så kan hon ju inte fira den nu längre... Plus så dog hon tyvärr INNAN denna dagen förra året (även samma månad), så hon fick inte ens chansen att fira sin sista födelsedag. :( 

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 11 juli 2024 kl. 03:01:28Idag tar ju plats i morsans födelsedag, men tyvärr så kan hon ju inte fira den nu längre... Plus så dog hon tyvärr INNAN denna dagen förra året (även samma månad), så hon fick inte ens chansen att fira sin sista födelsedag. :(
Min morsa dog 10 månader innan sin födelsedag så hon blev bara 43 år
Morfar dog en månad innan sin födelsedag så han blev 93 år
Farfar dog 5 månader innan sin födelsedag så han blev 90 år
Ingen i min släkt verkar ha dött efter födelsedagen