Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Sorgligatråden

Startat av Historielektions Soveren, 20 januari 2023 kl. 14:37:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  9 februari 2025 kl. 00:27:48Det gör inte jag iallafall.
Jag tycker du är väldigt schysst och jag förstår att din Autism och Adhd ibland ställer till det men du jobbar ju på det och du blir bättre🙂.
Nä aldrig på grund av den anledningen

Disneyfantasten

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  9 februari 2025 kl. 00:27:48Det gör inte jag iallafall.
Jag tycker du är väldigt schysst och jag förstår att din Autism och Adhd ibland ställer till det men du jobbar ju på det och du blir bättre🙂.
Jag gör det inte heller, jag tycker att @gstone verkar vara en hygglig och välvillig kille och precis som du säger så jobbar han på det och blir allt bättre med tiden.

Jag själv är också autistisk.

Sen vet jag att även du är autistisk.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 februari 2025 kl. 21:01:43Jag gör det inte heller, jag tycker att @gstone verkar vara en hygglig och välvillig kille och precis som du säger så jobbar han på det och blir allt bättre med tiden.

Jag själv är också autistisk.

Sen vet jag att även du är autistisk.
Nästan alla är autistiska här, kan inga undantag

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet  9 februari 2025 kl. 21:32:19Nästan alla är autistiska här, kan inga undantag
Det finns tusentals medlemmar här på forumet, jag har inte koll på exakt hur många som är autistiska, men några jag vet är autistiska (förutom jag själv);

- @MOA 
- @gstone 
- @DingoPictures2005 
- @Will Siv 
- @Skokaka 
- @TonyTonka 

(med reservation för att jag kan ha glömt någon)

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 februari 2025 kl. 21:36:25Det finns tusentals medlemmar här på forumet, jag har inte koll på exakt hur många som är autistiska, men några jag vet är autistiska (förutom jag själv);

- @MOA
- @gstone
- @DingoPictures2005
- @Will Siv
- @Skokaka
- @TonyTonka

Du har glömt några från den här tråden https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=5542 också @Steffan Rudvall 

Will Siv

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 17 januari 2025 kl. 21:36:04Även Jim Varney var förslagen som Långben.
Tror personligen Jim hade passat perfekt i rollen.
Lite Ironi:

Hans Lindgren dubbade sen Jim.
Citat från: DingoPictures2005 skrivet 17 januari 2025 kl. 21:36:04Annan intressant trivia om engelska originalversioner är att Danny DeVito blev erbjuden rollen som Jago😊
Undrar hur Peter Harrysson hade låtit som Jago......

På tal om det, Anders hade nog funkat som Fille (men någon annan hade fått spela Hermes.....)
- what.

Disneyfantasten

Citat från: Will Siv skrivet  9 februari 2025 kl. 22:00:17Lite Ironi:

Hans Lindgren dubbade sen Jim.Undrar hur Peter Harrysson hade låtit som Jago......

På tal om det, Anders hade nog funkat som Fille (men någon annan hade fått spela Hermes.....)
Intressant nog så spelas Fille faktiskt av en annan Anders på ett annat språk, nämligen i den norska dubbningen av den norska dubbveteranen och dubblegenden Anders Hatlo.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 februari 2025 kl. 21:36:25Det finns tusentals medlemmar här på forumet, jag har inte koll på exakt hur många som är autistiska, men några jag vet är autistiska (förutom jag själv);

- @MOA
- @gstone
- @DingoPictures2005
- @Will Siv
- @Skokaka
- @TonyTonka

Japp, jag räknas.

DingoPictures2005

Citat från: Will Siv skrivet  9 februari 2025 kl. 22:00:17Lite Ironi:

Hans Lindgren dubbade sen Jim.Undrar hur Peter Harrysson hade låtit som Jago......

Yes i Atlantis🙂.
Jim är en grym skådespelare, älskar honom i The Beverly Hillbillies.
Tror han hade varit perfekt som Långben.
Jag tycker dock Bill Farmer är bra som Långben men jag tror att Jim Varney hade varit bättre.
Samma med Aaron Lohr som borde gjort Max i tal också, alla kan prata men alla kan inte sjunga och röstbyten är alltid irriterande (99% av gångerna iallafall).

En sak tycker jag dock, Jim Cummings är helt outstanding som Petter, inga svenska röster kommer i närheten av Jim's insats.

Lillefot

(Flyttar detta från Gnälltråden, då inlägget passar bättre här):

Här på morgonen fick jag precis veta att en person på Discord, som jag och en vängrupp har känt ett antal år, begått självmord idag.

Så jag kommer behöva tid för att bearbeta det och sörja dem. :'(
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

MOA

Farsans svägerska har fått en udda tumör i ansiktet. Den sitter i högra kinden vilket gör läkarna tveksamma till operation eller strålninig, cellgifter är enda räddningen. Min farbror har också det mindre dödliga diskbrock & tänker av ovanstående anledningar vänta med att operera sig

gstone

Citat från: MOA skrivet 27 februari 2025 kl. 14:12:31Farsans svägerska har fått en udda tumör i ansiktet. Den sitter i högra kinden vilket gör läkarna tveksamma till operation eller strålninig, cellgifter är enda räddningen. Min farbror har också det mindre dödliga diskbrock & tänker av ovanstående anledningar vänta med att operera sig
jag är jätte ledsen att höra det hoppas han blir bättre
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Citat från: gstone skrivet 27 februari 2025 kl. 14:21:26jag är jätte ledsen att höra det hoppas han blir bättre
Först trodde Farsan att farmor hade dött men hon hade det bäst av alla

Lilla My

Citat från: Lillefot skrivet 27 februari 2025 kl. 12:33:41(Flyttar detta från Gnälltråden, då inlägget passar bättre här):

Här på morgonen fick jag precis veta att en person på Discord, som jag och en vängrupp har känt ett antal år, begått självmord idag.

Så jag kommer behöva tid för att bearbeta det och sörja dem. :'(

Beklagar. Sådant är fan alltid lika traumatiskt.

gstone

mamma kankse inte låter mig se Spermageddon :'(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"