Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Sorgligatråden

Startat av Historielektions Soveren, 20 januari 2023 kl. 14:37:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Vi blev lurad på pengar när vi sålde morfars lägenhet  :'( :'( :'(

Han var hustler /en humbug 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Det är lätt för populistiska ledare med fascistiska  idéer att ta makten och sen blir utsatta minoriteter dom som drabbas först och hårdast  :'( :'( :'(
populistiska politiker vet vad dom ska säga för att Blu valda och omtyckta men när dom väl har makten tar dom inifrån massa folkgrupper deras rättigheter  :'(

Skokaka

Det är synd att rösterna till Peach och Donkey Kong har slutat. Alltså, först Charles Martinet och Deanna Mustard, och nu dom? De gamla slutar och blir ersatta. Nåja, hoppas att ersättarna blir bra, även om de förstås kan inte slå originalrösterna, men jag säger detta med all respekt, trots allt...

gstone

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  9 juni 2025 kl. 01:21:50Det är synd att rösterna till Peach och Donkey Kong har slutat. Alltså, först Charles Martinet och Deanna Mustard, och nu dom? De gamla slutar och blir ersatta. Nåja, hoppas att ersättarna blir bra, även om de förstås kan inte slå originalrösterna, men jag säger detta med all respekt, trots allt...
Vilka VA har ersatt dom var kommer den informationen ifrån? Nu får Skokaka förklara för oss

Göran

Citat från: gstone skrivet  9 juni 2025 kl. 09:03:04Greta Thunberg är i fara

Hon har blivit kidnappad  :'(😟😱😰😓

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/greta-thunbergs-fartyg-mot-gaza-bordat-av-israel
Utrikesministern säger ju att det är deras eget ansvar och att deras bedömning är att ingen ombord svävar i fara. Sen så bryter väl Israel mot internationell lag när man stoppar båtar på internationellt vatten och tar med sig de som fanns ombord en brittisk båt på internationellt vatten lyder ju brittiska lagar.

gstone

Citat från: Göran skrivet  9 juni 2025 kl. 16:31:41Utrikesministern säger ju att det är deras eget ansvar och att deras bedömning är att ingen ombord svävar i fara. Sen så bryter väl Israel mot internationell lag när man stoppar båtar på internationellt vatten och tar med sig de som fanns ombord en brittisk båt på internationellt vatten lyder ju brittiska lagar.
Utrikesministern är dum hen borde göra nå¨got för att rädda Greta >:( >:( >:(

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  9 juni 2025 kl. 11:04:35Vilka VA har ersatt dom var kommer den informationen ifrån? Nu får Skokaka förklara för oss
Har inte Nintendo nämnt det? Jag har själv sett från videor att detta är så. Jag vet inte än vem som ersätter Samantha, men nu så är det Koji Takeda som är Donkey Kong. (Tydligen så var han även Donkey Kong i filmen i den japanska dubbningen, men nu så ska han även vara karaktären i spel...)

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  9 juni 2025 kl. 20:27:29Har inte Nintendo nämnt det? Jag har själv sett från videor att detta är så. Jag vet inte än vem som ersätter Samantha, men nu så är det Koji Takeda som är Donkey Kong. (Tydligen så var han även Donkey Kong i filmen i den japanska dubbningen, men nu så ska han även vara karaktären i spel...)
Aldrig sett det någonstans, är det VA:nas egna val eller har Nintendo bestämt detta?

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  9 juni 2025 kl. 20:33:07Aldrig sett det någonstans, är det VA:nas egna val eller har Nintendo bestämt detta?
Har inte hört mycket utöver detta, jag tror åtminstone att Nintendo själv ersatte dom utan att säga till eller något...

Daniel Hofverberg

Citat från: Göran skrivet  9 juni 2025 kl. 16:31:41Utrikesministern säger ju att det är deras eget ansvar och att deras bedömning är att ingen ombord svävar i fara. Sen så bryter väl Israel mot internationell lag när man stoppar båtar på internationellt vatten och tar med sig de som fanns ombord en brittisk båt på internationellt vatten lyder ju brittiska lagar.
Ja, Israel bryter utan tvekan mot internationell lag, då man inte får stoppa båtar på internationellt vatten hursomhelst.

Sen är det väl också högst tveksamt om man verkligen får hindra en båt utan vapen från att lägga till i Gaza, eller för den delen att hindra invånarna i Gaza från att ta sig ut därifrån - inget av det känns rumsrent enligt internationell rätt.

Citat från: gstone skrivet  9 juni 2025 kl. 09:03:04Greta Thunberg är i fara

Hon har blivit kidnappad  :'(😟😱😰😓

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/greta-thunbergs-fartyg-mot-gaza-bordat-av-israel
Jag tror inte att det är någon direkt fara för henne, och vi förstod ju tyvärr från första början att Israels militär aldrig skulle låta båten komma fram till Gaza. Men det är verkligen ett skrämmande beteende från Israels sida. :(

Det här är det senaste som har rapporterats:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OoO4yw/greta-thunbergs-fartyg-framme-i-israel

gstone

En liberala guvernör och hennes man har blivit mörade  av högerextremister i USA

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/25OmxB/tva-politiker-skjutna-i-usa-garningsman-kladde-ut-sig-till-polis
det är dem här sorts vålds som tramp och hans hantlangar ger upphov till 

gstone

Folk är elaka mot mig på forumet  :'( :'( :'(  :'(