Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Sorgligatråden

Startat av Historielektions Soveren, 20 januari 2023 kl. 14:37:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 december 2023 kl. 21:55:36Det var trist att höra, men skönt att höra att du är på bättringsvägen...
Dessutom så slapp jag att städa idag bara för att jag var sjuk. :D

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  4 december 2023 kl. 21:45:00Jag glömde att säga detta, men typ i början av månaden så blev jag sjuk. Jag hostar, nyser, har gul slem i halsen och det gör ont när jag sväljer. Det blev lite bättre nu i hela fall, men ändå...
Hoppas du blir frisk till Jul!

gstone

Jag kanske inte komme kunna få red på villa dom svenska rösterna i Wonka är 😫😩😭😢❗️

Aldrig någonsin 😩
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Jag känner mig inte så bra idag så jag måste stanna hemma resten av veckan för att vara på den säkra sidan.

Jag måste alltså vänta tills nästa helg innan jag kan se Önskan...

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 december 2023 kl. 08:45:53Jag känner mig inte så bra idag så jag måste stanna hemma resten av veckan för att vara på den säkra sidan.

Jag måste alltså vänta tills nästa helg innan jag kan se Önskan...
Jag är också lite halvkrasslig, med lite feber och ont i kroppen. Mest troligt är det biverkningar av vaccinet, då jag tog årets påfyllnadsdos för Covid-19 igår eftermiddag, men helt säker kan jag förstås inte vara...

Lite oroväckande är att jag också har fått lite ont i magen, vilket förvisso är listad som en känd biverkning av vaccinet men likväl ingen vanlig biverkning.

Jag hade också tänkt att gå och se Önskan under helgen, men jag får väl vänta och se om det är möjligt eller inte - om det bara beror på vaccinet borde det ha släppt innan söndag, får man väl hoppas och anta.

MOA

KurageDHH

Citat från: Lilla My skrivet 27 november 2023 kl. 21:30:10Är dock mindre bra för indie-projekt om konkurrensen är för stor. När det kostar tid och pengar för att skapa något med passion bakom som sedan blir överskuggad av Disney's 560'e film om en prinsessa som är missnöjd med sin lott är det bara sorgligt (säger inte att detta händer nu med Wish utan med generellt).

Disney går med förlust - En dropp i Nilen som de kan skratta åt och sedan fortsätta med sina filmer.
Indie-projektet går med förlust - Konkurs, eller övriga projekt som kunde bli fantastiska får skrotas.
Alla är besatta idag av j*vla matriarkat-/patriarkat-propagandask*t som Barbie. Dom bryr sig ingenting om annat!

Mänskligheten har ingen bra smak längre! :'(

Daniel Hofverberg

Citat från: KurageDHH skrivet  7 december 2023 kl. 10:55:37Alla är besatta idag av j*vla matriarkat-/patriarkat-propagandask*t som Barbie. Dom bryr sig ingenting om annat!

Mänskligheten har ingen bra smak längre! :'(
Och vad har Barbie med @Lilla My's inlägg att göra, med tanke på att vare sig Warner Bros. eller Mattel rimligen kan klassas som små independentföretag...? Warner Bros. Discovery är kanske mindre än Disney, men bara marginellt...

KurageDHH

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 december 2023 kl. 13:08:13Och vad har Barbie med @Lilla My's inlägg att göra, med tanke på att vare sig Warner Bros. eller Mattel rimligen kan klassas som små independentföretag...? Warner Bros. Discovery är kanske mindre än Disney, men bara marginellt...
Ursäkta min franska, men...

Tänkte bara på att Lilla My nämnde i sitt inlägg att både Indie-projekt och Disney (åter igen) går med förlust, så det är därför tog jag upp Barbie i ämnet.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 december 2023 kl. 13:08:13Och vad har Barbie med @Lilla My's inlägg att göra, med tanke på att vare sig Warner Bros. eller Mattel rimligen kan klassas som små independentföretag...? Warner Bros. Discovery är kanske mindre än Disney, men bara marginellt...
KurageDHH borde blev avstängde ::)

MOA

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet  7 december 2023 kl. 21:38:52Du borde bli de
Kanske vi alla bara borde sköta oss istället så behöver ingen bli det.

gstone

Daniel Hofverberg

Citat från: KurageDHH skrivet  7 december 2023 kl. 14:04:00Ursäkta min franska, men...

Tänkte bara på att Lilla My nämnde i sitt inlägg att både Indie-projekt och Disney (åter igen) går med förlust, så det är därför tog jag upp Barbie i ämnet.
Men i så fall är ju Barbie ett väldigt märkligt exempel att ta upp, med tanke på att filmen har blivit en stor succé och gått med stor vinst - att hittills spela in mer än tio gånger så mycket som produktionskostnaden bör väl varenda filmbolag i världen vara nöjda med...

Att sen du inte tycker om filmen har vi alla förstått för länge sen, men uppenbarligen är det många som inte håller med dig.

gstone