Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Sorgligatråden

Startat av Historielektions Soveren, 20 januari 2023 kl. 14:37:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 27 januari 2024 kl. 12:22:40Min mormor dog idag.  :'(
Det var trist att höra, men hoppas hon får att bra efterliv.

TonyTonka

Citat från: MOA skrivet 27 januari 2024 kl. 15:16:32R.I.P :'( Hur gammal blev hon?
Hon blev 89, skulle fyllt 90 i september. :(
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 27 januari 2024 kl. 18:52:44Hon blev 89, skulle fyllt 90 i september. :(
Hoppas att min mormor & morfar hinner uppnå 90, min mormor fyllde 80 förra året och min morfar fyller 80 i maj.

(iallafall min andra morfar, min biologiska som bodde i Karibien morfar gick bort 2020 och skulle ha fyllt 83)

MOA

Citat från: TonyTonka skrivet 27 januari 2024 kl. 18:52:44Hon blev 89, skulle fyllt 90 i september. :(
Hon blev ändå gammal, 5 år yngre än min morfar som skulle fyllt 94 4 December. Farfar skulle fyllt 91 2 Maj 2021 men han dog redan i Januari. Min släkt är väldigt gammal

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 januari 2024 kl. 18:56:32Hoppas att min mormor & morfar hinner uppnå 90, min mormor fyllde 80 förra året och min morfar fyller 80 i maj.

(iallafall min andra morfar, min biologiska som bodde i Karibien morfar gick bort 2020 och skulle ha fyllt 83)
Karibien morfar? Gick han under det namnet?

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 27 januari 2024 kl. 18:59:26Karibien morfar? Gick han under det namnet?
Inte Karibien morfar, hans morfar bodde på Karibien. 

Meningen skulle ha funkat bättre om man hoppade över morfar så att det blev följande...

"Iallafall min andra morfar, min biologiska som bodde i Karibien gick bort 2020 och skulle ha fyllt 83"

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 januari 2024 kl. 18:56:32Hoppas att min mormor & morfar hinner uppnå 90, min mormor fyllde 80 förra året och min morfar fyller 80 i maj.

Var din biologiska morfar från karibien eller bodde han bara där? ^^
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 27 januari 2024 kl. 20:42:23Var din biologiska morfar från karibien eller bodde han bara där? ^^
Han bodde där.

Skokaka

MOA

Håkan Mohedes brorsa Lars-Ivar gick bort 21 November vid 77 års ålder :'(

Lillefot

Citat från: MOA skrivet  2 februari 2024 kl. 09:45:12Håkan Mohedes brorsa Lars-Ivar gick bort 21 November vid 77 års ålder :'(
Tråkigt att höra, då får Håkan och resten av familjen ta all de tid de behöver för att sörja honom.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

Ganska många roller skannas på credits till Orion och Mörkret :(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet  2 februari 2024 kl. 09:45:12Håkan Mohedes brorsa Lars-Ivar gick bort 21 November vid 77 års ålder :'(
Det var trist att höra...

Det enda jag känner till om Lars-Ivar är att han översatte Martin Gates Den Fula Ankungen som jag såg mycket som barn.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 februari 2024 kl. 10:44:49Det enda jag känner till om Lars-Ivar är att han översatte Martin Gates Den Fula Ankungen som jag såg mycket som barn.
Liksom ett hundratal andra dubbningar...

Lars-Ivar var väldigt aktiv som översättare på 1990-talet, och översatte en ganska stor andel av de dubbningar som Sun Studio och Adaptor gjorde.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 februari 2024 kl. 11:29:12Liksom ett hundratal andra dubbningar...

Lars-Ivar var väldigt aktiv som översättare på 1990-talet, och översatte en ganska stor andel av de dubbningar som Sun Studio och Adaptor gjorde.
Men dubbade aldrig likt sin brorsa va?