Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Rolig fakta

Startat av Skokaka, 2 februari 2023 kl. 20:42:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Will Siv

Tove Jansson fyllde 60 år samma dag (idag, för 50 år sen) som Richard Nixon överlämnade presidentskapet till Gerald Ford efter Watergate.
- what.

MOA

Citat från: Will Siv skrivet  9 augusti 2024 kl. 23:30:06Tove Jansson fyllde 60 år samma dag (idag, för 50 år sen) som Richard Nixon överlämnade presidentskapet till Gerald Ford efter Watergate.
Woah

MOA

Jag tog inga stjärnor i Jolly Rodger Bay & Rainbow Ride när jag klarade Super Mario 64

Lillefot

Citat från: MOA skrivet 14 augusti 2024 kl. 14:46:54Jag tog inga stjärnor i Jolly Rodger Bay & Rainbow Ride när jag klarade Super Mario 64
Det är trots allt en av Mario 64s starka punkter, du har mycket frihet i hur du väljer att samla stjärnorna och ta dig vidare i spelet.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

MOA

Citat från: Lillefot skrivet 14 augusti 2024 kl. 14:54:13Det är trots allt en av Mario 64s starka punkter, du har mycket frihet i hur du väljer att samla stjärnorna och ta dig vidare i spelet.
Samlade också några av slottets hemliga stjärnor, framförallt en som går att hitta i ett svart hål vid ingången till Jolly Rodger Bay

MOA

Här är Rosalinas gamla design

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  5 september 2024 kl. 11:06:08Här är Rosalinas gamla design
Ser ut som en Disney prinsessa. Detta är väl en prototyp, då hennes första framträdande var väl ändå i Super Mario Galaxy, och hon såg ut som hon alltid har gjort sedan detta... Vem är förresten den lila figuren i bilden med henne? ??? 

På tal om detta... Lubba i Super Mario Galaxy 2 är förmodligen kanske inte en menad referens, men han påminner mig verkligen om Patrik Stjärna. Båda är överviktiga stjärnor med bara byxor på sig och har tjejfärger, också... Okej, detta är random. :o

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  5 september 2024 kl. 22:40:09Ser ut som en Disney prinsessa. Detta är väl en prototyp, då hennes första framträdande var väl ändå i Super Mario Galaxy, och hon såg ut som hon alltid har gjort sedan detta... Vem är förresten den lila figuren i bilden med henne? ???

På tal om detta... Lubba i Super Mario Galaxy 2 är förmodligen kanske inte en menad referens, men han påminner mig verkligen om Patrik Stjärna. Båda är överviktiga stjärnor med bara byxor på sig och har tjejfärger, också... Okej, detta är random. :o
Det kan jag inte svara på, började också spela Super Mario Sunshine tidigare idag

MOA

Visar sig att Kookaburra som var mitt tidigare alarm kommer från första spelet jag spelade på Youtube(Om det inte är en stock ljud effekt)

MOA

En nedlagd uppföljare till Live Action Snövit var tydligen inspirerad av Snövit: Äventyret Fortsätter
Lite ironiskt

gstone

Patrick Warburton har faktiskt dubbat Lennart Jähkel på engelska !
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Citat från: gstone skrivet 25 september 2024 kl. 22:14:28Patrick Warburton har faktiskt dubbat Lennart Jähkel på engelska !
Wow

Skokaka

Jag trodde att det var Oktober.

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet  5 augusti 2024 kl. 22:23:42Mischievous är engelska för busig.
Okej, detta är nog egentligen uppenbart. Men eftersom MOA har mest använt det engelska ordet så ville jag vara säker genom att översätta. 

Brat betyder snorunge, och spoiled är bortskämd. Men om man säger "spoiled brat" så säger man nog bara bortskämd unge, tror jag...

MOA