Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Rolig fakta

Startat av Skokaka, 2 februari 2023 kl. 20:42:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  2 oktober 2024 kl. 23:36:35Det ÄR Oktober nu ;D
När jag spelade Mario Kart 8 Deluxe idag så var Animal Crossing banan helt plötsligt Jul-tema. Öh... Borde det inte vara Halloween? Och visste inte att de kunde ändra på banan så där.

Skokaka

Det är ironiskt att Jan Åström är en muskulös ond pingvin två gånger. Först så är han Drake i Pingvinen och lyckostenen och sen så är han Tank Evans i Surf's Up. I båda filmerna så är även huvudfigurerna pingviner och har även kärleksintressen. 

Antingen så kom de ihåg att Jan var Drake och lät honom testa för rollen och han blev lika bra, eller så kom han själv på det och testade så att han fick rollen.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  3 oktober 2024 kl. 22:07:28Det är ironiskt att Jan Åström är en muskulös ond pingvin två gånger. Först så är han Drake i Pingvinen och lyckostenen och sen så är han Tank Evans i Surf's Up. I båda filmerna så är även huvudfigurerna pingviner och har även kärleksintressen.

Antingen så kom de ihåg att Jan var Drake och lät honom testa för rollen och han blev lika bra, eller så kom han själv på det och testade så att han fick rollen.
Borde nog se Surf's Up, haft den på DVD i många år men såg den bara någon gång & minns ingenting. Jan Åström borde också spelat Bowser, han skulle kunna vart en av dom bästa Kung Koopas också

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  3 oktober 2024 kl. 23:40:23Borde nog se Surf's Up, haft den på DVD i många år men såg den bara någon gång & minns ingenting. Jan Åström borde också spelat Bowser, han skulle kunna vart en av dom bästa Kung Koopas också
Ja, definitivt.

Skokaka

Jag har tänkt på att Bo Ko och Heathcliff/Heffer (Om hans namn nu försvenskades till detta vet jag inte) från Rockos moderna liv är rätt lika. Båda är typer av nötkreatur med röda snickarbyxor, plus så är båda även sammanträffande nog vänner med sköldpaddor. (Tage och Filburt.) Och för att inte tala om att det är även icke-antropomorfiska hundar som inte talar med i båda. (Den namnlösa hunden som Bo har, fast han heter tydligen "Sammy på engelska, och Spunky, som är Rockos hund.)

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  8 oktober 2024 kl. 23:20:08Jag har tänkt på att Bo Ko och Heathcliff/Heffer (Om hans namn nu försvenskades till detta vet jag inte) från Rockos moderna liv är rätt lika. Båda är typer av nötkreatur med röda snickarbyxor, plus så är båda även sammanträffande nog vänner med sköldpaddor. (Tage och Filburt.) Och för att inte tala om att det är även icke-antropomorfiska hundar som inte talar med i båda. (Den namnlösa hunden som Bo har, fast han heter tydligen "Sammy på engelska, och Spunky, som är Rockos hund.)
Tror att Heathcliff är namnet på en annan karaktär. Skillnaden är att Bo Ko inte är dum i huvudet & att Heffer inte har några ikoniska citat. Älskar Johan som Heffer & han är också bra som äckelkärringen Mrs Bighead, en av få gånger en mansröst funkar på en kvinnlig karaktär. Behöver inte säga något om Steve som Bo Ko, han är så ikonisk

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  8 oktober 2024 kl. 23:35:22Tror att Heathcliff är namnet på en annan karaktär. Skillnaden är att Bo Ko inte är dum i huvudet & att Heffer inte har några ikoniska citat. Älskar Johan som Heffer & han är också bra som äckelkärringen Mrs Bighead, en av få gånger en mansröst funkar på en kvinnlig karaktär. Behöver inte säga något om Steve som Bo Ko, han är så ikonisk
Jag kommer ihåg att för länge sedan så stod det på Wikipedia att han hette Heathcliff, men det var flera år och kan ha varit någon troll som ändrade det. Heffer brukar dock säga: "That was a hoot!" och undrar hur det översattes på svenska. Och en running gag är väl att när någon kallar honom för en ko så säger han att han är ett nötkreatur, eller hur hans art nu översattes, eftersom "steer" betyder ju detta. Dessa är förmodligen catchphrases för honom. 

Skokaka

När Sonic helt plötsligt dök upp i en random video som jag såg så kom det sen en reklam med en igelkott i den. ;D

Skokaka

När jag var liten så brukade jag tro att "falukorv" hette "farlig korv." ;D ::)

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 10 oktober 2024 kl. 01:34:08När Sonic helt plötsligt dök upp i en random video som jag såg så kom det sen en reklam med en igelkott i den. ;D
Roligt
Citat från: Skokaka skrivet 10 oktober 2024 kl. 01:35:14När jag var liten så brukade jag tro att "falukorv" hette "farlig korv." ;D ::)
LoL

MOA

Min stationära dator heter Mother Brain & min bärbara heter Samus ;D
Watashi wa aisuru Samus

Skokaka

Ett misstag i Mario Party Superstars angående Cursed Dice Block är i beskrivningen att det står "die" iställer för dice... Vad tusan?🤣

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 27 oktober 2024 kl. 01:43:30Ett misstag i Mario Party Superstars angående Cursed Dice Block är i beskrivningen att det står "die" iställer för dice... Vad tusan?🤣
Cursed Die Block? Läskigt

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 27 oktober 2024 kl. 11:11:09Cursed Die Block? Läskigt
Skaffade det igår, och det står "A die" och vad den är till för. (Tja, så att andra spelare kan få bara 1-3 nästa gång det är deras tur... Eller otur.)

Skokaka

Jag måste nog vara rätt modig som är nästan inte rädd för någonting i tecknat. Får se hur jag reagerar över en del saker som de flesta ser som trauma: 

Bokstavligen vilken avsnitt som helst från Kurage, den hariga hunden - Inte rädd. 

Tom och Jerry tar livet av sig själva i Blue Cat Blues - Näpp. 

Robot Hare - Jag gäspar över dess försök att skrämma mig. 

Men valrossen från Pingu? Ja, då blir jag bokstavligen SÅ rädd att mitt skelett och själ hoppar ut genom kroppen och ögonen hoppar ut genom skallen medan jag skriker i toppen av lungorna.😨