Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Zootropolis 2

Startat av Disneyfantasten, 9 februari 2023 kl. 19:39:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet 28 november 2025 kl. 13:06:41Det ska också vara Chèvre snarare än Chévre.
Tack, nu är en uppdaterad version uppladdad som bör vara korrekt. :)

Stavfelen berodde nog bara på att det var svårt att se på bilden, men att jag hade lyckats missa två rollfigurer förstår jag inte hur det gick till; det var klantigt av mig...

Disneyfantasten

Såg filmen idag och jag älskade den! Skulle säga att den är minst lika bra som den första filmen! Den svenska dubbningen var också mycket bra!

Vill inte avslöja post-credits-scenen för er som ännu inte har sett filmen, men med tanke på den så håller jag hoppet om en tredje film!

Disneyfantasten

Det har gått bra för filmen, både hos filmkritikerna och hos marknadsföringen som för närvarande ligger uppe vid 556.4 miljoner dollar, vilket är ett gott tecken eftersom filmen hade urpremiär i onsdags och hade en budget på 150 miljoner dollar.  :D (med andra ord blir det en stor guldkant för Disney detta år)

Lillefot

Såg filmen idag (tyvärr på engelska, blir att vänta på Blu-Ray-släppet för att få höra den svenska dubbningen) och tyckte överlag sett gott om den. De expanderar världen både genom platser och historia, och som reptilälskare är det kul att den porträtterar dem som vanliga personer för det mesta. Gillar verkligen Gary också, han är sympatisk genom hela filmen när vi förstår varför han gör det han gör.

Det enda minuset jag har med filmen gäller karaktären Tassbert.
Spoiler
Jag tyckte personligen det var bortslösat att ha honom som en "dubbelagent", som först framstod som någon som trodde på Garys mål och ville hjälpa honom. Bara för att sen visa sig vara inget annorlunda från dem andra lodjuren, och egentligen ville förstöra pappret som visade att ormarna skapade Zootropolis.

Även om hans motivation är lite förståbar tycker jag ändå att det hade varit bättre om han hade hade varit god genom resten av filmen. Så som det är nu får jag mycket "Hans"-vibbar från honom, något som jag gärna hade sluppit. Men nåväl.
[close]

Bortsett från det var den dock underhållande, och kan starkt rekommendera den. Och att tacka nej till ännu en sång från Shakira står inte på min lista.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

Citat från: Lillefot skrivet  7 december 2025 kl. 18:54:52Såg filmen idag (tyvärr på engelska, blir att vänta på Blu-Ray-släppet för att få höra den svenska dubbningen) och tyckte överlag sett gott om den. De expanderar världen både genom platser och historia, och som reptilälskare är det kul att den porträtterar dem som vanliga personer för det mesta. Gillar verkligen Gary också, han är sympatisk genom hela filmen när vi förstår varför han gör det han gör.

Det enda minuset jag har med filmen gäller karaktären Tassbert.
Spoiler
Jag tyckte personligen det var bortslösat att ha honom som en "dubbelagent", som först framstod som någon som trodde på Garys mål och ville hjälpa honom. Bara för att sen visa sig vara inget annorlunda från dem andra lodjuren, och egentligen ville förstöra pappret som visade att ormarna skapade Zootropolis.

Även om hans motivation är lite förståbar tycker jag ändå att det hade varit bättre om han hade hade varit god genom resten av filmen. Så som det är nu får jag mycket "Hans"-vibbar från honom, något som jag gärna hade sluppit. Men nåväl.
[close]

Bortsett från det var den dock underhållande, och kan starkt rekommendera den. Och att tacka nej till ännu en sång från Shakira står inte på min lista.
heter han inte pawbert på svenska med ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Lillefot

Citat från: gstone skrivet  7 december 2025 kl. 20:02:35heter han inte pawbert på svenska med ?
Vet inte om det är så i dubbningen, men i textningen hade de översatt hans namn till Tassbert.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

Citat från: Lillefot skrivet  7 december 2025 kl. 20:21:20Vet inte om det är så i dubbningen, men i textningen hade de översatt hans namn till Tassbert.
jag såg den dubbade 

två gånger..

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  7 december 2025 kl. 20:02:35heter han inte pawbert på svenska med ?
Ja, i den svenska dubbningen heter han Pawbert.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 december 2025 kl. 01:58:12Ja, i den svenska dubbningen heter han Pawbert.
Bra 

var rätt mitt minne spelade mig spratt 😅

om jag inte kunde minnas en film jag såg om igår, blir jag orolig 😅

Disneyfantasten

Det verkar som att filmen nu har fått högre marknadsföring än sin förgångare, med andra ord ett gott tecken för Disneys framtid.  :D

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 december 2025 kl. 11:43:17Det verkar som att filmen nu har fått högre marknadsföring än sin förgångare, med andra ord ett gott tecken för Disneys framtid.  :D
Vad menar du med högre marknadsföring? Större budget för marknadsföringen (d.v.s. reklam), eller...?

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 december 2025 kl. 12:10:36Vad menar du med högre marknadsföring? Större budget för marknadsföringen (d.v.s. reklam), eller...?
Två saker;

1.   Det finns mer möjlighet för en tredje film

2.   Under början av årtiondet fick Disneys och Pixars animerade storfilmer dålig marknadsföring, så denna films höga marknadsföring är ett gott tecken

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 december 2025 kl. 12:14:18Två saker;

1.  Det finns mer möjlighet för en tredje film

2.  Under början av årtiondet fick Disneys och Pixars animerade storfilmer dålig marknadsföring, så denna films höga marknadsföring är ett gott tecken
Tänker du på att den har dragit in drygt 100 miljoner dollar mer än första filmen till dags dato? Med marknadsföring åsyftar man oftast reklam.
Biofilmer 2025: 96, varav 6 omtittningar
Biofilmer 2026 hittills: 10

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet 15 december 2025 kl. 13:20:40Med marknadsföring åsyftar man oftast reklam.
Eller rättare sagt all form av publicitet inför en premiär - så traditionell reklam, annonser på internet, att arrangera pressvisningar för journalister, eventuellt ordna så att utvalda journalister får möjlighet att intervjua personer inblandade i filmen, och så vidare. Kort sagt, allt som förhoppningsvis ska locka fler människor att se en film.

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 15 december 2025 kl. 13:20:40Tänker du på att den har dragit in drygt 100 miljoner dollar mer än första filmen till dags dato? Med marknadsföring åsyftar man oftast reklam.
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 december 2025 kl. 13:26:41Eller rättare sagt all form av publicitet inför en premiär - så traditionell reklam, annonser på internet, att arrangera pressvisningar för journalister, eventuellt ordna så att utvalda journalister får möjlighet att intervjua personer inblandade i filmen, och så vidare. Kort sagt, allt som förhoppningsvis ska locka fler människor att se en film.
Jaså, jag tolkar hela tiden "marknadsföring" som antalet pengar filmen ifråga in.

Om vi säger såhär: i skrivande stund har 2an tjänat in 1.137 miljarder dollar, det är mer än första filmen som i slutändan tjänade in 1.025 miljarder dollar.