Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Zootropolis 2

Startat av Disneyfantasten, 9 februari 2023 kl. 19:39:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Carlswell skrivet 27 april 2026 kl. 16:29:42Om man inte vill känna sig beroende av familjen så kan man kontakta kommunen och genom de få en godman eller personligt ombud som löser allt sånt åt en vilket skulle avlasta din pappa men samtidigt ge dig mer frihet då det är den personens ansvar att ta hand om din ekonomi så att du inte behöver bry dig om det
Det är han som är min god man för närvarande.

Jag har länge funderat på att få en ny god man, förhoppningsvis får jag det efter att jag fyllt 30.

Anders M Olsson

I creditslistan till Zootropolis 2 står det

Bartender Slick        David Inghamn
Digiguani        David Inghamn

Men det är bara en rollfigur som heter Bartender Slick Di'Giguani
https://disney.fandom.com/wiki/Slick_Di%27Giguani

Rättar du, @Daniel Hofverberg ?

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 22 maj 2026 kl. 14:40:28I creditslistan till Zootropolis 2 står det

Bartender Slick        David Inghamn
Digiguani        David Inghamn

Men det är bara en rollfigur som heter Bartender Slick Di'Giguani.
https://disney.fandom.com/wiki/Slick_Di%27Giguani

Rättar du, @Daniel Hofverberg ?
Aj då, det är säkert jag som har misstolkat eftertexterna, då jag vill minnas att de var lite otydligt skrivna... :-[

Jag har åtgärdat det nu. :)

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 maj 2026 kl. 02:40:10Aj då, det är säkert jag som har misstolkat eftertexterna, då jag vill minnas att de var lite otydligt skrivna... :-[

Jag har åtgärdat det nu. :)
Nästan rätt! :)

Jag tror att namnet bör skrivas Bartender Slick Di'Giguani med apostrof och stort G i Giguani.

Att det ska vara apostrof syns både i de engelska och svenska röstlistorna. Sen är Slick Di'Giguani en travesti på Nick DiGiovanni som är en känd amerikansk kock, och dessutom gör den engelska rösten till karaktären. :)

Eftersom den verkliga personen stavar Giovanni med stort G bör väl även rollfiguren följa samma mönster.

gstone

Citat från: Carlswell skrivet 27 april 2026 kl. 16:29:42Om man inte vill känna sig beroende av familjen så kan man kontakta kommunen och genom de få en godman eller personligt ombud som löser allt sånt åt en vilket skulle avlasta din pappa men samtidigt ge dig mer frihet då det är den personens ansvar att ta hand om din ekonomi så att du inte behöver bry dig om det
Jag föredrar att mina föräldrar sköter sådant  :)

finns inga personer jag litar på mer
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Carlswell

Citat från: gstone skrivet 23 maj 2026 kl. 09:56:06Jag föredrar att mina föräldrar sköter sådant  :)

finns inga personer jag litar på mer
Det förstår jag, men det var bara ett allmänt tips.  :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 23 maj 2026 kl. 08:47:33Nästan rätt! :)

Jag tror att namnet bör skrivas Bartender Slick Di'Giguani med apostrof och stort G i Giguani.

Att det ska vara apostrof syns både i de engelska och svenska röstlistorna. Sen är Slick Di'Giguani en travesti på Nick DiGiovanni som är en känd amerikansk kock, och dessutom gör den engelska rösten till karaktären. :)

Eftersom den verkliga personen stavar Giovanni med stort G bör väl även rollfiguren följa samma mönster.
Ser det bättre ut nu?

Nu när jag ser den svenska creditlistan, så förstår jag varför jag blev lurad - när de radbröt just där, så tolkade jag det som en ny rollfigur...

Anders M Olsson