Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Alla hjärtans dag

Startat av Skokaka, 14 februari 2023 kl. 00:12:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

fick alla hjärtans dag presnt igår :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

TonyTonka

Inte för att vara sån, men jag är inget stort fan av Alla hjärtans dag, det påminner bara om att jag aldrig haft en tjej och troligen aldrig kommer få en på grund av mina diagnoser.  :'(
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

DingoPictures2005

Citat från: TonyTonka skrivet 15 februari 2025 kl. 15:13:29Inte för att vara sån, men jag är inget stort fan av Alla hjärtans dag, det påminner bara om att jag aldrig haft en tjej och troligen aldrig kommer få en på grund av mina diagnoser.  :'(
Jag har heller aldrig haft någon flickvän.

Problemet med mig är att jag spolade ner mitt liv i avloppet som 15 åring, kanske inte ska gå in helt på detaljer dock.
Jag har i typ 3 år jobbat med att komma in i livet, har fått jobb, lite större kontaktnät och så.
Ett av problem som ledde till att jag hamnade i skiten som 15 åring var att jag fick usel hjälp i skolan.
Jag ska kanske inte gå in i detaljer på allt jävligt jag upplevt och all dålig hjälp jag fick för mina svårigheter som liten dock.
Tänker dock nämna att jag som 17 åring fick professionell hjälp av en fosterfamilj för att komma tillbaka in i livet, var Anders som han hette som hjälpte mig förstå socialt samspel, som hjälpte mig att förstå hur man skulle bete sig och allt jag inte lärde mig i skolan.

Idag så tror jag inte min autism och särskilt inte adhd är märkbar sedan så tror jag att alla dras med några svårigheter, man behöver dock bra hjälp för att lära sig leva med svårigheterna.

Jag är säker på att du kan hitta någon om du försöker, genom kontakter, osv.

Låt aldrig någon trycka ned dig för dina svårigheter alla dras med någon form av svårigheter i min upplevelse och det är inget att skämmas för.

DingoPictures2005

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 15 februari 2025 kl. 15:54:29Jag har heller aldrig haft någon flickvän.

Problemet med mig är att jag spolade ner mitt liv i avloppet som 15 åring, kanske inte ska gå in helt på detaljer dock.
Jag har i typ 3 år jobbat med att komma in i livet, har fått jobb, lite större kontaktnät och så.
Ett av problem som ledde till att jag hamnade i skiten som 15 åring var att jag fick usel hjälp i skolan.
Jag ska kanske inte gå in i detaljer på allt jävligt jag upplevt och all dålig hjälp jag fick för mina svårigheter som liten dock.
Tänker dock nämna att jag som 17 åring fick professionell hjälp av en fosterfamilj för att komma tillbaka in i livet, var Anders som han hette som hjälpte mig förstå socialt samspel, som hjälpte mig att förstå hur man skulle bete sig och allt jag inte lärde mig i skolan.

Idag så tror jag inte min autism och särskilt inte adhd är märkbar sedan så tror jag att alla dras med några svårigheter, man behöver dock bra hjälp för att lära sig leva med svårigheterna.

Låt aldrig någon trycka ned dig för dina svårigheter alla dras med någon form av svårigheter i min upplevelse och det är inget att skämmas för.
Om du undrar är 19 för tillfället.
Född i mitten av 2005.
Och jag har kommit väldigt långt på 3 år.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 15 februari 2025 kl. 15:54:29Jag har heller aldrig haft någon flickvän.

Har aldrig haft en kille & kommer aldrig skaffa någon, vi har även haft samma svårigheter

Will Siv

Citat från: MOA skrivet 15 februari 2025 kl. 16:05:33Har aldrig haft en kille & kommer aldrig skaffa någon, vi har även haft samma svårigheter
En flickvän kanske  ??? :)
- what.

MOA

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 15 februari 2025 kl. 15:13:29Inte för att vara sån, men jag är inget stort fan av Alla hjärtans dag, det påminner bara om att jag aldrig haft en tjej och troligen aldrig kommer få en på grund av mina diagnoser.  :'(
Jag har visserligen heller ingen flickvän, åtminstone ingen som jag är ihop med, dels skulle det vara svårt att hitta den perfekta flickvännen och dels finns det ju massor av tjejer där ute så det är svårt att bara välja en, detta trots att jag är tjej/flick-nörd och gillar unga snygga tjejer ungefär i min ålder och är en prinsess-nörd (vilket inte bara är begränsat till Disney-prinsessor, utan även andra Disney-hjältinnor och även hjältinnor från andra amerikanska företag som till exempel DreamWorks, Don Bluth, Warner Bros, osv.) och även gillar att umgås med tjejer/kvinnor i allmänhet.

Jag är fortfarande väldigt ledsen dels för att jag inte har några systrar (samt att min moster inte heller har några tjejer/flickor i familjen) och dels att det under min första skolgång (2003-2009 alltså när jag var 7-13 år) inte alls fanns några flick-elever i min skolklass.

I vilket fall, man behöver inte nödvändigtvis ha flickvän för alla hjärtans dag, man kan ha vänner ändå, vänner kan vara lite hursomhelst, det finns massor av karaktärer (både från Disney och andra amerikanska företag, samt även riktiga karaktärer från andra delar av världen) som man gärna skulle vilja vara vän med, och detsamma gäller även massor av dubbare, skådespelare, programledare, artister, osv. och även personer i personalen på bl.a. boendet och verksamheten, och man kan hälsa dem alla hjärtans dag också, dessutom så har jag en vän som 2014 började som praktikant-personal på gymnasiet och som jag sedan lärde känna och blev en så nära vän med mig att jag rentav utsett henne som storasyster (just nu bor hon i Stockholm och reser då och då utomlands för att studera men jag har fortfarande kontakt med henne via min mobil), så man kan önska sina bästa vänner alla hjärtans dag också, en personal på mitt boende som är min favorit gav jag t.o.m. en alla hjärtans dag kram igår.

(Christian Hedlund & Linn Ehrner till exempel är varandras kompanjoner utan att vara ihop)

Jag är precis som du också autistisk och vill helst av allt sträva efter att vara positiv, men jag är även mycket känslig av mig och har en väldig förmåga att oroa mig.

BPS

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 februari 2025 kl. 17:29:21(Christian Hedlund & Linn Ehrner till exempel är varandras kompanjoner utan att vara ihop)
Man kan ju vara vänner med motsatta könet utan att man behöver fyra alla hjärtans dag ihop. Det är ju skillnad på att vara vänner och fira alla hjärtans dag tillsammans. Både Christian och Linn har ju sina egna partners och firar såklart inte med varandra.

Disneyfantasten

Citat från: BPS skrivet 15 februari 2025 kl. 17:38:54Man kan ju vara vänner med motsatta könet utan att man behöver fyra alla hjärtans dag ihop. Det är ju skillnad på att vara vänner och fira alla hjärtans dag tillsammans. Både Christian och Linn har ju sina egna partners och firar såklart inte med varandra.
Precis vad inlägget du citerade syftar på, jag till exempel firar alla hjärtans dag genom att säga grattis på alla hjärtans dag till andra samt genom att köpa vaniljhjärtan som jag sedan äter till fikat.

Skokaka

Jag tänker samma sak...

MOA

Citat från: BPS skrivet 15 februari 2025 kl. 17:38:54Man kan ju vara vänner med motsatta könet utan att man behöver fyra alla hjärtans dag ihop. Det är ju skillnad på att vara vänner och fira alla hjärtans dag tillsammans. Både Christian och Linn har ju sina egna partners och firar såklart inte med varandra.
En av mina bästa kompisar är en kille, han hade flickvän men inte nu längre

Oscar Isaksson

Kan inte säga att jag uppmärksammar Alla hjärtans dag. Den kommer och går liksom.
Jag har aldrig varit länge perioder utan partner eller dejter. Och jag är absolut inte den lättaste att ha att göra med, vet inte om det helt har med min autism att göra. Ibland förstår jag inte varför någon ens vill umgås med mig. Jag skulle önska att jag kunde vara själv, för det är väldigt krävande att upprätthålla relationer men det går inte, jag dras alltid in i nya relationer utan att tänka på det. Det liksom bara händer.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 februari 2025 kl. 17:29:21I vilket fall, man behöver inte nödvändigtvis ha flickvän för alla hjärtans dag, man kan ha vänner ändå, vänner kan vara lite hursomhelst, det finns massor av karaktärer (både från Disney och andra amerikanska företag, samt även riktiga karaktärer från andra delar av världen) som man gärna skulle vilja vara vän med, och detsamma gäller även massor av dubbare, skådespelare, programledare, artister, osv. och även personer i personalen på bl.a. boendet och verksamheten, och man kan hälsa dem alla hjärtans dag också, dessutom så har jag en vän som 2014 började som praktikant-personal på gymnasiet och som jag sedan lärde känna och blev en så nära vän med mig att jag rentav utsett henne som storasyster (just nu bor hon i Stockholm och reser då och då utomlands för att studera men jag har fortfarande kontakt med henne via min mobil), så man kan önska sina bästa vänner alla hjärtans dag också, en personal på mitt boende som är min favorit gav jag t.o.m. en alla hjärtans dag kram igår.

Jag firade min mamma 

gstone

Man kan ju firas sina föräldrar ?