Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Hur skulle ni ha gjort det?

Startat av Skokaka, 17 mars 2023 kl. 23:11:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

I önskan var det tänkt att drottning Amaya också en skurk och dom skulle gjort brott tillsammans, dom skulle varit ett ont power couple , om jag fått bestämt skulle varit så i den slutliga filmen med, hade varit mer intressant och underhållande
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 21 mars 2026 kl. 15:19:19du skulle inte bli en så bra författare ::)
Nu tycker jag du har tråkig ton, dessutom så har filmen redan så många karaktärer som ändå för filmen framåt.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 21 mars 2026 kl. 15:25:08I önskan var det tänkt att drottning Amaya också en skurk och dom skulle gjort brott tillsammans, dom skulle varit ett ont power couple , om jag fått bestämt skulle varit så i den slutliga filmen med, hade varit mer intressant och underhållande
Jag tycker det var bra att de ändrade det så, och jag är nöjd med filmen som den är till allra största delen.

Jag menar, någon måste ju styra riket när tyrannen har störtats och någon måste ju hjälpa de goda, så om drottningen hade varit ond i slutgiltiga filmen så hade det inte funnits någon regent kvar i Rosas, dessutom tycker jag att "Evil power couple" är överskattat, sådant brukar sällan bli särskilt lyckat vad mig anbelangar och jag tycker det oftast både är ointressant och i vägen, jag tycker inte alls om det ursprungliga manuset och är glad att man ändrade det, det nuvarande manuset har mer hjärta, mer handling, mer budskap, osv.

(funkar dock med Scar och Zira i Lejonkungen-franschisen, Hjärter Dam och Hjärter Kung i Alice i Underlandet och några till)

Däremot hade jag lagt till att låten "A Wish Worth Making" (som dels sjungs i eftertexterna och dels hörs i instrumental version i slutet) i filmen.

Dessutom så hade jag lagt till karaktärer från några av Disney-filmer som fattades i eftertexterna. (med titelkaraktären från Bernard och Bianca, Taran från Taran och Den Magiska Kitteln, Jake från Bernard och Bianca i Australien, Wilbur från Familjen Robinson, Shank från Röjar-Ralf Kraschar Internet och Bruni från Frost)

(samt att jag skulle lagt dit Alice istället för Filurkatten, Törnrosa istället för Maleficent, Kuzco istället för Yzma och Baymax istället för Yokai i eftertexterna)

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 21 mars 2026 kl. 15:25:08I önskan var det tänkt att drottning Amaya också en skurk och dom skulle gjort brott tillsammans, dom skulle varit ett ont power couple , om jag fått bestämt skulle varit så i den slutliga filmen med, hade varit mer intressant och underhållande
Vem skulle ta över som regent efter deras besegring då hade du tänkt om man nu får fråga?