Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Trolls 3

Startat av gstone, 31 mars 2023 kl. 23:07:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag ser jätte mycket framemot den här filmen ! :D

Det ska bli spännade att se vilka dom svenska rösterna blir till all dom nya karaktärerna
 :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Simon Axelsson

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Nu finns svensk dubbad  ads på Youtube !

gstone

gstone

gstone

gstone

Varför är det muppar i den här filmen ? :o

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 september 2023 kl. 19:14:38För att de Mupparna delar namn med franchisen.
Jag hittade tyvär ingen bild elller video att läga upp som exmpel ;)

gstone

Vilka är dom svenska rösterna i filmen ?

Daniel Hofverberg

Nu har jag äntligen fått creditlista till Trolls 3, så den kommer upp vid nästa uppdatering; förhoppningsvis ikväll. :)

Att döma av sångcreditsen verkar det som att 3 sånger är i odubbad originalversion, medan resterande är dubbade. Av de resterande ser det ut som att 7 sånger är översatta till svenska, medan 6 sånger är dubbade men kvar på engelska (åtminstone om vi vågar oss på gissningen att sånger utan svensk titel är på engelska).

Vi kan väl anta att sånger som för handlingen framåt och där man är beroende av att förstå texten för att få fullt utbyte av filmen är översatta.

Citat från: Simon Axelsson skrivet 14 september 2023 kl. 10:29:42Andra trailern har släppts nu, och den är svenskdubbad.
https://youtu.be/oC3EiCHWlKM?feature=shared

Jag är lite smått skeptisk vad gäller rösterna, särskilt röstbytena. Kvist låter som att han spelas av Anton Olofson Raeder denna gång och Poppy tycks också ha fått en ny röst, men jag kan inte sätta fingret på vem det är. Undrar om det är exakt samma röster som det kommer vara i filmen, men baserat på att det är nästan precis en månad till release lutar jag mot "ja".

Mini Diamond har dock inte fått en ny röst, och John Dory låter som Jakob Stadell. Nån som kan identifiera övriga röster?
Jag kan inte uttala mig om trailerna, men i den färdiga filmen spelas Kvist i alla fall av sångaren, musikalartisten och den forna Idol-deltagaren Jonathan Jaarnek Norén; medan Poppy som vanligt spelas av Mimmi Sandén. John Dory spelas av Mattias Knave.

Floyd spelas av David Lindgren, som ju kommer härifrån Skellefteå (eller rättare sagt Ersmark). :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 oktober 2023 kl. 13:50:18Nu har jag äntligen fått creditlista till Trolls 3, så den kommer upp vid nästa uppdatering; förhoppningsvis ikväll. :)

Att döma av sångcreditsen verkar det som att 3 sånger är i odubbad originalversion, medan resterande är dubbade. Av de resterande ser det ut som att 7 sånger är översatta till svenska, medan 6 sånger är dubbade men kvar på engelska (åtminstone om vi vågar oss på gissningen att sånger utan svensk titel är på engelska).

Vi kan väl anta att sånger som för handlingen framåt och där man är beroende av att förstå texten för att få fullt utbyte av filmen är översatta.
Jag kan inte uttala mig om trailerna, men i den färdiga filmen spelas Kvist i alla fall av sångaren, musikalartisten och den forna Idol-deltagaren Jonathan Jaarnek Norén; medan Poppy som vanligt spelas av Mimmi Sandén. John Dory spelas av Mattias Knave.
Härligt att så pass många av sångerna är dubbade 🥳😍😀❗️

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 oktober 2023 kl. 13:50:18Jag kan inte uttala mig om trailerna, men i den färdiga filmen spelas Kvist i alla fall av sångaren, musikalartisten och den forna Idol-deltagaren Jonathan Jaarnek Norén; medan Poppy som vanligt spelas av Mimmi Sandén. John Dory spelas av Mattias Knave.
Det stämmer överens med de korta TV-reklamsnuttarna som Universal Pictures Sverige har släppt på bland annat Youtube.

Är det några skådespelare som är utbytta från förra filmen?

Disneyfantasten

I övermorgon tänkte jag se denna film på bio, om ingenting oförutsett inträffar.

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet 12 oktober 2023 kl. 14:09:40Är det några skådespelare som är utbytta från förra filmen?
Jag har inte jämfört hela listan än, men åtminstone Bridget verkar vara utbytt - hon är nu crediterad till Linda Blomgren istället för Linda Åslund. Om det nu inte är samma person, vill säga...?

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 oktober 2023 kl. 14:16:55Jag har inte jämfört hela listan än, men åtminstone Bridget verkar vara utbytt - hon är nu crediterad till Linda Blomgren istället för Linda Åslund. Om det nu inte är samma person, vill säga...?
Det är samma person. Linda gifte sig med Vilhelm Blomgren (Tommy Lindström i Clark) nu under sommaren.