Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Trolls 3

Startat av gstone, 31 mars 2023 kl. 23:07:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet 12 oktober 2023 kl. 14:22:29Det är samma person. Linda gifte sig med Vilhelm Blomgren (Tommy Lindström i Clark) nu under sommaren.
Okej, det har jag missat. Det förklarar saken...

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet 12 oktober 2023 kl. 14:09:40Är det några skådespelare som är utbytta från förra filmen?
Nu har jag gått igenom hela listan och jämfört, och med reservation för att kanske inte alla rollfigurer är namngivna nu eller då så är det en skådespelare som bytts ut gentemot den förra filmen - som Cooper och Prins D är Anis Don Demina ersatt av Ulises Infante Azocar; d.v.s. rapparen med artistnamnet "Stor". Cooper har alltså gått tillbaka till samma röst som i den första filmen. För där är jag 100% säker på att det inte är samma person... ;)

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 oktober 2023 kl. 14:44:22Nu har jag gått igenom hela listan och jämfört, och med reservation för att kanske inte alla rollfigurer är namngivna nu eller då så är det en skådespelare som bytts ut gentemot den förra filmen - som Cooper och Prins D är Anis Don Demina ersatt av Ulises Infante Azocar; d.v.s. rapparen med artistnamnet "Stor". Cooper har alltså gått tillbaka till samma röst som i den första filmen. För där är jag 100% säker på att det inte är samma person... ;)
Det var minsann intressant.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet 12 oktober 2023 kl. 14:47:50Det var minsann intressant.
Jo, man kan ju undra varför; då ju Anis Don Demina har varit med i andra dubbningar i närtid...? Hade han inte tid just då, eller var det ett kreativt val...?

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 oktober 2023 kl. 14:52:01Jo, man kan ju undra varför; då ju Anis Don Demina har varit med i andra dubbningar i närtid...? Hade han inte tid just då, eller var det ett kreativt val...?
Det är ju inte varit helt orimligt att han inte haft tid i och med att han verkar ha haft en hel del bollar i luften under året.

Finns det några andra kul eller intressanta namn med på listan?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 oktober 2023 kl. 13:50:18Nu har jag äntligen fått creditlista till Trolls 3, så den kommer upp vid nästa uppdatering; förhoppningsvis ikväll. :)

Att döma av sångcreditsen verkar det som att 3 sånger är i odubbad originalversion, medan resterande är dubbade. Av de resterande ser det ut som att 7 sånger är översatta till svenska, medan 6 sånger är dubbade men kvar på engelska (åtminstone om vi vågar oss på gissningen att sånger utan svensk titel är på engelska).

Vi kan väl anta att sånger som för handlingen framåt och där man är beroende av att förstå texten för att få fullt utbyte av filmen är översatta.
Jag kan inte uttala mig om trailerna, men i den färdiga filmen spelas Kvist i alla fall av sångaren, musikalartisten och den forna Idol-deltagaren Jonathan Jaarnek Norén; medan Poppy som vanligt spelas av Mimmi Sandén. John Dory spelas av Mattias Knave.

Floyd spelas av David Lindgren, som ju kommer härifrån Skellefteå (eller rättare sagt Ersmark). :)
Vem spelar Viva  och skurkarna ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 12 oktober 2023 kl. 14:22:29Det är samma person. Linda gifte sig med Vilhelm Blomgren (Tommy Lindström i Clark) nu under sommaren.
Jag har sett Vilhelm Blomgren på teater.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 oktober 2023 kl. 14:44:22Nu har jag gått igenom hela listan och jämfört, och med reservation för att kanske inte alla rollfigurer är namngivna nu eller då så är det en skådespelare som bytts ut gentemot den förra filmen - som Cooper och Prins D är Anis Don Demina ersatt av Ulises Infante Azocar; d.v.s. rapparen med artistnamnet "Stor". Cooper har alltså gått tillbaka till samma röst som i den första filmen. För där är jag 100% säker på att det inte är samma person... ;)
Jag har en teori.

Han spelade kankse in rollen samtidigt som han dubbade Superfly.

gstone

Citat från: gstone skrivet 12 oktober 2023 kl. 15:04:30Vem spelar Viva  och skurkarna ?
Skurkarna heter Velvet och Veneer.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 oktober 2023 kl. 13:50:18Floyd spelas av David Lindgren, som ju kommer härifrån Skellefteå (eller rättare sagt Ersmark). :)
Inte visste jag att han dubbade,e de hans första dubb?

gstone

Citat från: MOA skrivet 12 oktober 2023 kl. 15:21:47Inte visste jag att han dubbade,e de hans första dubb?
Nej.

Han har dubbat Modig , Uglydolls och Big Hero 6 tidagre ;)

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 12 oktober 2023 kl. 15:23:35Nej.

Han har dubbat Modig , Uglydolls och Big Hero 6 tidagre ;)
Jag har inte sett Uglydolls ännu.

Men i Modig spelar han en av Lord-sönerna (det är tre lorder som har varsin son) och i Big Hero 6 spelar han Hiro Hamadas storebror Tadashi Hamada som SPOILER dör i en brandolycka SPOILER och båda är riktigt bra i mitt tycke.

Steffan Rudvall

Anis Don Demina bör ju dessutom vara mycket kändare för målgruppen så det är verkligen konstigt att de bytt tillbaks. Varför bytte de ens från första början?

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 oktober 2023 kl. 15:56:23Anis Don Demina bör ju dessutom vara mycket kändare för målgruppen så det är verkligen konstigt att de bytt tillbaks. Varför bytte de ens från första början?
Anis kanske inte hade tid.

Du bytte Kankse frön början just för att Anis är mycket kändare för målgruppen ;)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 oktober 2023 kl. 14:13:40I övermorgon tänkte jag se denna film på bio, om ingenting oförutsett inträffar.
Jag tänker se den på söndag.

Du blir förd mig för en gångs skulle i så fall  ;D