Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Trolls 3

Startat av gstone, 31 mars 2023 kl. 23:07:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

I fall ni undrar här är en lista över dom svenska rösterna  ;D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Här kommer äntligen den kompletta creditlistan på Trolls 3. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/trolls3/

Det kan vara värt att notera att "OV" är en fackterm som står för "Original Voices"; d.v.s. originalrösterna (de sångerna är med andra ord inte dubbade).

gstone

Det var en väldigt bra rollista :D

Simon Axelsson

Lonely People och 9 to 5 var de två enda som var kvar på engelska av de låtar som framfördes av de svenska rösterna. 
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 13 oktober 2023 kl. 19:37:38Lonely People och 9 to 5 var de två enda som var kvar på engelska av de låtar som framfördes av de svenska rösterna.
Had du redan sett den ?

Hur många av låternan framförde svag dom svenska rösterna ?

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 13 oktober 2023 kl. 19:40:53Had du redan sett den ?

Hur många av låternan framförde svag dom svenska rösterna ?
Ja. 

Alla som listas som framförda av de svenska röstskådespelare minus de två jag nämnde i inlägget du citerade var på svenska, alltså även We Are Family/Push It/Feeling Good (alla tre är en del av ett medley) och Vacay Medley. 

gstone

Idag ska jag se den här filmen 😁🥳❗️

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 oktober 2023 kl. 14:13:40I övermorgon tänkte jag se denna film på bio, om ingenting oförutsett inträffar.
Såg du filmen igår ?

gstone

Bara så ni vet Irene Lindh spelar Kvists farmor igen i Flashback och jag trot även Irene eventuellt spelar Bridgets " tant".

Disneyfantasten

För första gången någonsin har jag sett en hel film-trilogi på bio.

Såg filmen i förrgår, och den var bra, dubbningen likaså, jag identifierade vem Irene Lindh spelade, hennes röst går inte att ta miste på.

Det fanns några saker jag störde mig på som jag väljer att vänta med att avslöja tills januari månad för att undvika spoilers.

Men i hela fall, en överlag välgjord och sevärd film, älskar budskapet mellan Poppy och hennes syster.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 oktober 2023 kl. 08:49:49För första gången någonsin har jag sett en hel film-trilogi på bio.

Såg filmen i förrgår, och den var bra, dubbningen likaså, jag identifierade vem Irene Lindh spelade, hennes röst går inte att ta miste på.

Det fanns några saker jag störde mig på som jag väljer att vänta med att avslöja tills januari månad för att undvika spoilers.

Men i hela fall, en överlag välgjord och sevärd film, älskar budskapet mellan Poppy och hennes syster.
Jag tyckte jättemycket om filmen.

Väldigt bra dubbning med 😃❤️👏❗️

Daniel Hofverberg

Jag har inte hunnit se filmen än, då jag prioriterade Past Lives som skulle sluta gå här under helgen, men jag siktar in mig på att se Trolls 3 till helgen (jag förutsätter att en sådan här storfilm bör gå minst två veckor)...

gstone

Vem tror ni spelar Crimp på svenska ?

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 18 oktober 2023 kl. 18:57:35Vem tror ni spelar Crimp på svenska ?
Carla Abrahamsen. Det är ju hon som framför 9 to 5 i den svenska dubbningen och den låten sjungs ju av Crimp.

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 18 oktober 2023 kl. 22:58:22Carla Abrahamsen. Det är ju hon som framför 9 to 5 i den svenska dubbningen och den låten sjungs ju av Crimp.
Underbart ;D

Henne gillar jag väldigt mycket :D