Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Anna Gyllenberg och Anna Sophocleous

Startat av TonyTonka, 17 april 2023 kl. 18:21:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MB

Citat från: MOA skrivet  3 november 2024 kl. 17:14:53Har samariten mailat & frågat eller är detta bara en spambot?
Du måste sluta anklaga folk för att vara spambottar en spannbott kan väl inte leta fram hennes mejl och skriva ett inlägg som ändå är logiskt och inte en sammansättning av andras.

MOA

Citat från: MB skrivet  3 november 2024 kl. 17:25:23Du måste sluta anklaga folk för att vara spambottar en spannbott kan väl inte leta fram hennes mejl och skriva ett inlägg som ändå är logiskt och inte en sammansättning av andras.
Inlägget ser ändå misstänkt ut

Den barmhärtige samariten

Citat från: MOA skrivet  3 november 2024 kl. 17:14:53Har samariten mailat & frågat eller är detta bara en spambot?
Nej, jag har inte mailat och jag är ingen spambot heller jag är medlemen @Dubintrested men skriver man som gäst kan man inte använda samma namn som ett användarkonto på forumet.

TonyTonka

Citat från: Den barmhärtige samariten skrivet  3 november 2024 kl. 17:48:55Nej, jag har inte mailat och jag är ingen spambot heller jag är medlemen @Dubintrested men skriver man som gäst kan man inte använda samma namn som ett användarkonto på forumet.
Varför loggar du inte in på ditt konto då?   ???
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Dubintrested

Citat från: TonyTonka skrivet  3 november 2024 kl. 18:05:20Varför loggar du inte in på ditt konto då?  ???
Lite pinsamt, men jag glömde mitt lösenord

MOA

Citat från: Dubintrested skrivet  3 november 2024 kl. 18:08:34Lite pinsamt, men jag glömde mitt lösenord
Ursäkta, kunde aldrig gissa. 
Förslag: Skriv /Dubintrested om du skriver under annat namn & vill att vi känner igen dig

Daniel Hofverberg

Citat från: Dubintrested skrivet  3 november 2024 kl. 18:08:34Lite pinsamt, men jag glömde mitt lösenord
Att använda funktionen "Glömt bort lösenordet?" borde väl gå nästan lika snabbt som att posta som gäst...?

Mathilda Gustafsson

@Daniel Hofverberg Förstår du något av det här? Vem är det som har dubbat? Är det Anna Sophocleous som crediterats som Anna Gyllenberg eller är det Anna Gyllenberg som crediterats som Anna Gyllenberg? Jämför man roller fär det står Gyllenberg låter det som samma röst som om man kollar upp karaktärer crediterade till Sophocleous.

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  4 december 2024 kl. 22:31:00@Daniel Hofverberg Förstår du något av det här? Vem är det som har dubbat? Är det Anna Sophocleous som crediterats som Anna Gyllenberg eller är det Anna Gyllenberg som crediterats som Anna Gyllenberg? Jämför man roller fär det står Gyllenberg låter det som samma röst som om man kollar upp karaktärer crediterade till Sophocleous.
Tyvärr, jag har inte blivit mycket klokare än er andra.

Det enda jag kan konstatera är att det enligt den svenska folkbokföringen bara finns en enda person i Sverige som heter något med Sophocleous, och det är kvinnan folkbokförd som Anna Sophocleous Gyllenberg född 1980. Vem av dem det är låter jag vara osagt, och likaså vem den andra är...

(Personer med skyddad identitet och personer under 16 år finns dock inte med i den folkbokföring som är åtkomlig för gemene man, men det är väl osannolikt att någon av de här två skulle ha skyddad identitet - personer som lever under hotbild har sällan så pass publika yrken)

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 november 2024 kl. 15:28:52Om man tittar på äldre versioner av Eurotrolls webbsida från då de faktiskt hade bilder på de anställda ser man att det är två olika personer...

Eurotroll.se_Wayback.jpg
Bilden på Anna Sophocleous på deras gamla webbsida är i alla fall uppenbarligen samma person som har denna LinkedIn-profil:
https://www.linkedin.com/in/annasophocleous/?originalSubdomain=se

Och det är ju att döma av yrkesbenämningarna med största sannolikhet hon som crediterats som projektledare i en mängd dubbningar genom åren.

Den som crediterats som Anna Gyllenberg verkar ju främst ha varit röst, men i ett mindre antal fall även projektledare - men vem som är vem och när den andra personen är född har jag inte lyckats utröna...

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 december 2024 kl. 09:09:51Tyvärr, jag har inte blivit mycket klokare än er andra.

Det enda jag kan konstatera är att det enligt den svenska folkbokföringen bara finns en enda person i Sverige som heter något med Sophocleous, och det är kvinnan folkbokförd som Anna Sophocleous Gyllenberg född 1980. Vem av dem det är låter jag vara osagt, och likaså vem den andra är...

(Personer med skyddad identitet och personer under 16 år finns dock inte med i den folkbokföring som är åtkomlig för gemene man, men det är väl osannolikt att någon av de här två skulle ha skyddad identitet - personer som lever under hotbild har sällan så pass publika yrken)
Bilden på Anna Sophocleous på deras gamla webbsida är i alla fall uppenbarligen samma person som har denna LinkedIn-profil:

Och det är ju att döma av yrkesbenämningarna med största sannolikhet hon som crediterats som projektledare i en mängd dubbningar genom åren.

Den som crediterats som Anna Gyllenberg verkar ju främst ha varit röst, men i ett mindre antal fall även projektledare - men vem som är vem och när den andra personen är född har jag inte lyckats utröna...
Även Sophocleous crediteras som röst, oftast som övriga röster men i en del fall som i Pinsamheter är listan så utförlig att det står med exakta karaktärer och det verkar faktiskt vara samma röst som i Snobben där det är Anna Gyllenberg som crediteras... Jag lutar åt att Sophocleous är den som oftast har crediterats som Anna Gyllenberg men är förstås långt ifrån säker.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 december 2024 kl. 09:09:51Tyvärr, jag har inte blivit mycket klokare än er andra.

Det enda jag kan konstatera är att det enligt den svenska folkbokföringen bara finns en enda person i Sverige som heter något med Sophocleous, och det är kvinnan folkbokförd som Anna Sophocleous Gyllenberg född 1980. Vem av dem det är låter jag vara osagt, och likaså vem den andra är...

Så Sophocleous har alltså jobbat på Eurotroll i 17 år, tänk om Gyllenberg jobbat lika länge eller anställdes samtidigt

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 december 2024 kl. 10:11:52Även Sophocleous crediteras som röst, oftast som övriga röster men i en del fall som i Pinsamheter är listan så utförlig att det står med exakta karaktärer och det verkar faktiskt vara samma röst som i Snobben där det är Anna Gyllenberg som crediteras... Jag lutar åt att Sophocleous är den som oftast har crediterats som Anna Gyllenberg men är förstås långt ifrån säker.
Ja, det här är helt klart lite förvirrande. Jag kan bara gissa att den person som på Eurotrolls webbsida och LinkedIn-profilen kallas för Anna Sophocleous är samma person som är folkbokförd som Anna Sophocleous Gyllenberg, och som är gift med Magnus Gyllenberg - just för att det enligt folkbokföringen bara verkar finnas två stycken Sophocleous i Sverige; och den andra heter Maria i förnamn. Men vem den som crediterats som och som på Eurotrolls webbsida kallas för Anna Gyllenberg i så fall är i folkbokföringen eller när hon är född har jag ingen aning om.

Med så snarlika namn kan man kanske heller inte utesluta risken att det ibland kan tänkas ha skett förväxlingar vid dubbcredits, så att fel person crediterats... Den mänskliga faktorn kan man ju aldrig bortse från, och i synnerhet om det gäller credits som inte har stått utsatt officiellt på eftertexter eller dylikt (credits som ska visas i klartext på bio, TV eller streaming är väl kanske större chans att någon korrekturläser och dubbelkollar än de fall där jag fått uppgifter som inte har stått utsatt).