Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Vem är bäst som Dom DeLuise?

Startat av Skokaka, 18 april 2023 kl. 19:12:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vem är bäst som Dom DeLuise?

Peter Dalle (Jeremy från Brisby och Nimhs hemlighet, originaldubb)
1 (33.3%)
Andreas Nilsson (Jeremy från Brisby och Nimhs hemlighet, omdubb)
0 (0%)
Allan Svensson (Tiger från Resan till Amerika)
1 (33.3%)
Philip Zandén (Fagin från Oliver & gänget, originaldubb)
0 (0%)
Roger Storm (Fagin från Oliver & gänget, omdubb)
0 (0%)
Björn Gustafson (Bull från Pelle Svanslös)
0 (0%)
Magnus Ehrner (Itchy från Änglahund)
1 (33.3%)
Hans Wahlgren (Itchy från Änglahund 2)
0 (0%)
Kenneth Milldoff (Spegeln från Snövit och de sju dvärginnorna)
0 (0%)
Dan Ekborg (Stanley från Trollet i parken)
0 (0%)
Tommy Nilsson (Tiger från Fievels äventyr)
0 (0%)

Antal personer som röstat: 3

Skokaka

Vem är bäst som Dom DeLuise? Motivera gärna!

Okej, det kanske inte är en rättvis tråd, då de är ju alla bra på sina egna sätt. Detta kan också handla om vilken av dessa som Dom DeLuise är er favorit. Lite klurigt tycker jag, inte sant?...

Elios

Nu fattar jag inte riktigt detta. Han var ju själv en skådis.  ::)

Dubintrested

Citat från: Elios skrivet 18 april 2023 kl. 20:16:32Nu fattar jag inte riktigt detta. Han var ju själv en skådis.  ::)
Det här är Dubbningshemsidan Forum så Vad tror du den här tråden handlar om? ::) det är liksom självklart att det är de som gjort hans svenska röster som omröstningen handlar om

Disneyfantasten

I vilka sammanhang har Ole Ornered, Hans Wahlgren* och Kenneth Milldoff dubbat honom?

*vet att han dubbade Itchy i Änglahund 2 men är osäker på om Don Delouse medverkar där.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 april 2023 kl. 20:25:59I vilka sammanhang har Ole Ornered, Hans Wahlgren* och Kenneth Milldoff dubbat honom?

*vet att han dubbade Itchy i Änglahund 2 men är osäker på om Don Delouse medverkar där.
Dom DeLuise är fortfarande Itchy i Änglahund 2. 

Men jag undrar också var Ole har dubbat honom jag vet bara att han har dubbat David DeLuise.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 april 2023 kl. 20:25:59I vilka sammanhang har Ole Ornered, Hans Wahlgren* och Kenneth Milldoff dubbat honom?

Jo, Dom DeLuise medverkar i uppföljaren även (som sagt). Kenneth Milldoff dubbar honom som Spegeln i Snövit och de sju dvärginnorna, och okej. Han har väl inte dubbats av Ole Ornered vad jag vet, men då du har sagt att Ole kunde passa som Fagin så la jag till honom bara för att jag håller med om att han kunde passa.

Dubintrested

Citat från: Skokaka skrivet 18 april 2023 kl. 20:32:47Han har väl inte dubbats av Ole Ornered vad jag vet, men då du har sagt att Ole kunde passa som Fagin så la jag till honom bara för att jag håller med om att han kunde passa.
Ska du göra omröstningar så kan du inte göra sånt det går inte att blanda folk som har dubbat en person och folk som inte har det! Det gör det bara komplicerat och det går inte att jämföra för att den ena inte ens har dubbat personen ju.

Skokaka

Citat från: Dubinterested skrivet 18 april 2023 kl. 20:37:09Ska du göra omröstningar så kan du inte göra sånt det går inte att blanda folk som har dubbat en person och folk som inte har det! Det gör det bara komplicerat och det går inte att jämföra för att den ena inte ens har dubbat personen ju.
Han har redan blivit röstad, så... För sent. :-\ :-[

Adam Larsson

Citat från: Skokaka skrivet 18 april 2023 kl. 20:43:54Han har redan blivit röstad, så... För sent. :-\ :-[
Det är inte alls för sent. ;)

Skokaka

Okej, jag tog ut Ole Ornered ur listan då han egentligen inte alls har dubbat honom. Men i hela fall, jag får väl välja Allan Svensson, då han är bra i sina roller och detta är inget undantag. På tal om det... Tommy Nilsson är med i listan, då HAN har i hela fall dubbat Dom. 

gstone

Svårt att välja många dom är bra :-\

För ta att fundera ordnilgt.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Jag tycker det är helt omöjligt att svara på, då ju Dom DeLuise inte bara har spelat en enda rollfigur under hela sin karriär - således går det inte att ge ett enhetligt svar, då det helt beror på vilken rollfigur det rör sig om...

Skokaka

Förresten, tror ni att Dom DeLuises karaktärer kunde passa som varandra? Till exempel: Dan Ekborg som Tiger, Magnus Ehrner som Jeremy, och så vidare...

gstone

Citat från: Skokaka skrivet 23 april 2023 kl. 18:00:13Förresten, tror ni att Dom DeLuises karaktärer kunde passa som varandra? Till exempel: Dan Ekborg som Tiger, Magnus Ehrner som Jeremy, och så vidare...
Ja.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Lilla My

Hade ju varit trevligt med en lista på vem som gör vilken Dom-röst så man enklare kunde rösta, istället för att behöva kolla upp alla roller själv först.