Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

SVT dubbningar

Startat av Marcusen, 19 april 2023 kl. 18:31:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erika

@Daniel Hofverberg tror du att det går att få fram fler uppgifter om Smurfarna (den nyare tv-serien som sänds på SVT Barn)? Tyvärr saknas uppgifter om t. ex. översättare. Såg även credits för säsong 3 listar endast skådespelare i grupp till skillnad från tidigare säsonger där det har stått utförligt vilka de spelar.

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet  4 mars 2025 kl. 17:35:19@Daniel Hofverberg tror du att det går att få fram fler uppgifter om Smurfarna (den nyare tv-serien som sänds på SVT Barn)? Tyvärr saknas uppgifter om t. ex. översättare. Såg även credits för säsong 3 listar endast skådespelare i grupp till skillnad från tidigare säsonger där det har stått utförligt vilka de spelar.
Jag hade också väldigt gärna velat få fram fler uppgifter om Smurfarna, men jag är misstänksam på att dubbningen inte beställts av SVT; då den väl sänts på någon annan kanal också (innan?)...?

Och dubben är ju gjord av Iyuno, varför man inte lär kunna få fram något den vägen heller.

Jag ska höra med SVT, men är som sagt misstänksam på att de inte vet mer; om de nu inte själva beställt dubbningen. Annars vet jag inte vilka vägar som finns, för att få tag i fler uppgifter...? Vem var det som beställde dubbningen, kan man ju undra...?