Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Frågor om dubbningar

Startat av Disneyfantasten, 29 april 2023 kl. 21:50:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: MOA skrivet 28 mars 2025 kl. 19:01:52Bilden är så liten, ser inte vad det står. Är det seriöst bästa bilden som går att hitta?
Trodde den gick att förstora  :-\ :-[
ursäkta
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

DingoPictures2005

Är det några filmer som har fått sin mix förstörda förutom Skönheten och Odjuret och Svärdet i Stenen?
I Skönheten och Odjuret så har hela filmen blivit slaktad med Engelska skrik och ljudeffekter, som gör den osebar om du inte kollar på vhs utgåvan.

Svärdet i Stenens mix har jag aldrig hört, Vill dock gärna hitta den danska Egmont vhs:en vill gärna se den danska dubben då Ove Sprogøe (Egon Olsen), Morten Grunwald (Benny) och Poul Bundgaard (Kjell) medverkar i dubben.
Den danska dubben av Svärdet i Stenen är tyvärr också totalförstörd på D+.

(La denna i feltråd av misstag först)

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 30 mars 2025 kl. 14:48:58I Skönheten och Odjuret så har hela filmen blivit slaktad med Engelska skrik och ljudeffekter, som gör den osebar om du inte kollar på vhs utgåvan.
I Skönheten och Odjuret rör det sig väl ändå bara om enstaka scener som mixats om i samband med omdubbningen av prologen, mest av ett nödvändigt ont?
(Fast varför prologen dubbats om är fortfarande ett mysterium, då den såvitt jag kan avgöra är 100% identisk med originalversionen; och har aldrig klippts om eller kortats ned i någon form)

Det går inte på långa vägar att jämföra med Svärdet i stenen, där hela filmen låter bedrövligt i alla utgåvor som inte har monoljud...

Will Siv

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 mars 2025 kl. 15:00:40I Skönheten och Odjuret rör det sig väl ändå bara om enstaka scener som mixats om i samband med omdubbningen av prologen, mest av ett nödvändigt ont?
(Fast varför prologen dubbats om är fortfarande ett mysterium, då den såvitt jag kan avgöra är 100% identisk med originalversionen; och har aldrig klippts om eller kortats ned i någon form)
Jag frågar igen.

Vet vi ens att det är en nyinspelning/ondubbning, kan det inte vara en annan tagning  ???
- what.

BPS

Citat från: Will Siv skrivet 30 mars 2025 kl. 15:28:18Jag frågar igen.

Vet vi ens att det är en nyinspelning/ondubbning, kan det inte vara en annan tagning  ???
De marknadsförde väl det nya ljudet och den tillagda scenen så även introduktionen bör väl vara inspelad tillsammans med en tillagda scenen.

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 mars 2025 kl. 15:00:40I Skönheten och Odjuret rör det sig väl ändå bara om enstaka scener som mixats om i samband med omdubbningen av prologen, mest av ett nödvändigt ont?

Det går inte på långa vägar att jämföra med Svärdet i stenen, där hela filmen låter bedrövligt i alla utgåvor som inte har monoljud...
Där håller jag inte med, bytena till de engelska ljudeffekterna är väldigt störigt och det gör filmen nästintill osebar.

Will Siv

Citat från: BPS skrivet 30 mars 2025 kl. 15:33:24De marknadsförde väl det nya ljudet och den tillagda scenen så även introduktionen bör väl vara inspelad tillsammans med en tillagda scenen.
Fast den har ju även satts in i den s.k "original versionen" (utan "Människa Igen") som har fått den nya ljudmixen.

Lutar mer åt att dom tog fel tagning under ommixningen, eller valde att byta ut den av nån anledning.....
- what.

Disneyfantasten

gstone

Någon som har någon info om svenska rösterna i VHS.en i Hajen Jabbe : spännande äventyr i havet ?

gstone

Någon kanske vi löser mysteriet med rösterna i Napoleon - Den Modiga Lilla Valpen :'(

gstone

Vilka är  rösterna på VHS:en  Hajen Jabbe : spännande äventyr i havet ?

MOA

Kan någon ladda upp introt till Williams Önskestövlar? Tror det fanns tidigare men inte nu längre

gstone

Citat från: MOA skrivet  9 april 2025 kl. 11:49:54Kan någon ladda upp introt till Williams Önskestövlar? Tror det fanns tidigare men inte nu längre
Önskar jag kunde hjälpa men vet inte vad det är

MOA

Citat från: gstone skrivet  9 april 2025 kl. 12:16:57Önskar jag kunde hjälpa men vet inte vad det är
Här introt på danska med sång av Lars Thiesgaard

https://www.youtube.com/watch?v=HkXOElLN-g0

gstone