Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Frågor om dubbningar

Startat av Disneyfantasten, 29 april 2023 kl. 21:50:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Vilka är dom svenska rösterna i serien Duel Masters ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

gstone

Vilka var dom svenska rösterna i The Mighty B!  ?

gstone

Är spelet SpongeBob Squarepants Lights, Camera, Pants  dubbat till svenska ?

gstone

Jag skulle gärna vilja veta vilka rösterna är i diverse Transfomers, My Little Pony och Hanna-Barbera  VHS jag har !

Det verkar finnas många olika VHS med  olika dubbningar !

Låt att få lite klarhet skulle hjälpa ?

VHS maskin behöver fixas en del så kan inye kolla på det sätt rikigt än

gstone

Hör någon vilka rösterna är i Casper – Det magiska äventyret ?

Känner igen Gunnar Ernblad som Kibosh , men vilka spelar Fatso, Stinko och Strech och Borgmästaren med flera ?

Här kan ni se /höra dubbningen själva

gstone

Folk som dubbade för KM Studio i vilka trakter var dom bosatta mest  ?

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  5 januari 2024 kl. 20:32:12Folk som dubbade för KM Studio i vilka trakter var dom bosatta mest  ?
I närheten av eller i Karlskoga och till viss del Örebro.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 januari 2024 kl. 21:37:39I närheten av eller i Karlskoga och till viss del Örebro.
Tack för klarheten.
Många av dom som dubbar åt dom verkar tillhöra eller ha tillhört Örebro stadsteaters ensemble.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 januari 2024 kl. 21:37:39I närheten av eller i Karlskoga och till viss del Örebro.
En del av dom som dubbar åt KM Studios verkar också jobba på Lerbäcks Teater.

Går det ihop ?

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  5 januari 2024 kl. 21:46:00En del av dom som dubbar åt KM Studios verkar också jobba på Lerbäcks Teater.

Går det ihop ?
Ja, det går ihop. Lerbäck ligger också i Närke så det är runt i de trakterna.

Disneyfantasten

Jag hoppas att @Oscar Isaksson haft en riktigt fin jul & nyårssemester, vi kom överens om att han skulle vänta till en liten bit efter nyår, jag är så nyfiken på vad han kan ha för bidrag eller intressanta saker härnäst.  :)

Oscar Isaksson

Citat från: gstone skrivet  5 januari 2024 kl. 20:32:12Folk som dubbade för KM Studio i vilka trakter var dom bosatta mest  ?
Innan KM nästan helt gick över till att dubba majoriteten av sina produktioner i Stockholm. Då tog man personer från: Karlskoga, Karlstad, Filipstad, Örebro och andra delar av Närke och Värmland.

Är väl inte helt opartisk jag som är närking. Men personligen tycker jag det är väldigt synd att man inte anlitar personer ifrån från Närke och Värmlandstrakterna i samma utsträckning som det var förr. Vi har har alldeles utmärka skådespelare  och duktiga dubbare här.

Oscar Isaksson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 januari 2024 kl. 20:20:18Jag hoppas att @Oscar Isaksson haft en riktigt fin jul & nyårssemester, vi kom överens om att han skulle vänta till en liten bit efter nyår, jag är så nyfiken på vad han kan ha för bidrag eller intressanta saker härnäst.  :)

Ja, jag ska väl ta och orka sparka igång mig själv och fortsätta. Har inte så mycket minne av vad vi kom överens om, mer än att jag gör det jag hinner beta av.

gstone

Jag två frågor som hänger ihop.

Vilka är dom nuvarande svenska rösterna till Looney Tunes karaktärerna?

Och nu för tiden har Looney Tunes karaktärerna " officiella röster" på utländska språk så som Disney karaktärerna ?

Alltså att Warner Brothers har godkänt en vis röst för alla språk och det är nästan alltid den röstskådespelaren som dubbar karaktären på det språket ?