Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Frågor om dubbningar

Startat av Disneyfantasten, 29 april 2023 kl. 21:50:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Jag minns att jag såg en svenskdubbad version av Old MacDonald Had A Band på en Disneydags-visning när jag var barn, för många år sedan.

Då är jag nyfiken: när gjordes dubbningen och hur ser den ut?

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 mars 2025 kl. 15:15:45Jag minns att jag såg en svenskdubbad version av Old MacDonald Had A Band på en Disneydags-visning när jag var barn, för många år sedan.

Då är jag nyfiken: när gjordes dubbningen och hur ser den ut?
Har Disney gjort en kortfilm med den titeln...? Den har i så fall helt gått mig förbi... Vad är det för kortfilm?

Däremot vet jag att Old MacDonald Duck (1941) sänts flitigt i Disneydags; förr om åren med svenskt tal men under senare år med svensk text - det är inte den du tänker på...?

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 mars 2025 kl. 15:21:02Har Disney gjort en kortfilm med den titeln...? Den har i så fall helt gått mig förbi... Vad är det för kortfilm?

Däremot vet jag att Old MacDonald Duck (1941) sänts flitigt i Disneydags; förr om åren med svenskt tal men under senare år med svensk text - det är inte den du tänker på...?
Old MacDonald Had a Band är tydligen en gammal tecknad Disney musikvideo från en kortfilm med titeln Jack och Old Mac. Men musikvideor sändes väl inte i Disneydags och själva kortfilmen är lite för obskyr för att den skulle vara med...

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 mars 2025 kl. 15:21:02Har Disney gjort en kortfilm med den titeln...? Den har i så fall helt gått mig förbi... Vad är det för kortfilm?
Däremot vet jag att Old MacDonald Duck (1941) sänts flitigt i Disneydags; förr om åren med svenskt tal men under senare år med svensk text - det är inte den du tänker på...?
Citat från: BPS skrivet 13 mars 2025 kl. 15:26:07Old MacDonald Had a Band är tydligen en gammal tecknad Disney musikvideo. Men sånt händer väl inte som del av Disneydags...

https://www.youtube.com/watch?v=NnSjmhb6fkQ

Jag minns att jag såg den som del av Disneydags när jag var barn, kanske @Oscar Isaksson  har svaret på min fråga om dubbningen?

gstone

Kommer den att dubbas till svenska ?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 mars 2025 kl. 15:29:19
https://www.youtube.com/watch?v=NnSjmhb6fkQ

Jag minns att jag såg den som del av Disneydags när jag var barn, kanske @Oscar Isaksson  har svaret på min fråga om dubbningen?
jag gillar inte animation stilen

ser för mycket ut som UPA

Erika

Citat från: gstone skrivet 13 mars 2025 kl. 09:25:39Förlåt viste inte
Fullt förståeligt, tråden är ju gammal. Såg dock att vissa biroller saknas.

gstone

Har någon något info om dom svenska rösterna i Landet för länge sedan II: Äventyret i den förbjudna dalen ?

MOA

Ann Petrén & Per Myrberg medverkar i Det Lilla Monstret, har Ann dubbat något annat?

gstone

Citat från: MOA skrivet 16 mars 2025 kl. 20:11:38Ann Petrén & Per Myrberg medverkar i Det Lilla Monstret, har Ann dubbat något annat?
Bra fråga jag minns att jag sett hennes namn i någon annan rollistan men mins inte riktigt var.
kan vara Bron till Terabitia

MOA

Citat från: gstone skrivet 16 mars 2025 kl. 20:16:29Bra fråga jag minns att jag sett hennes namn i någon annan rollistan men mins inte riktigt var.
kan vara Bron till Terabitia
Per Myrberg gjorde min barndom men har aldrig sett att Ann dubbat tidigare. Troligen första dubbningen

gstone

Citat från: MOA skrivet 16 mars 2025 kl. 20:31:04Per Myrberg gjorde min barndom men har aldrig sett att Ann dubbat tidigare. Troligen första dubbningen
I varje fall har hon inte dummar så värst mycket 

känner vagt igen namnet 

gstone

Citat från: MOA skrivet 16 mars 2025 kl. 20:11:38Ann Petrén & Per Myrberg medverkar i Det Lilla Monstret, har Ann dubbat något annat?
Trodde ärligt talat Det Lilla Monstret var en svensk film 😅

MOA

Citat från: gstone skrivet 16 mars 2025 kl. 20:49:32Trodde ärligt talat Det Lilla Monstret var en svensk film 😅
Den är tysk & därmed dubbad, läste rollistan