Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Frågor om dubbningar

Startat av Disneyfantasten, 29 april 2023 kl. 21:50:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Fred

Citat från: gstone skrivet  9 april 2025 kl. 14:05:59ritade en 10 årgn detta
Ganska många tecknade serier, i alla fall från Europa, hade denna nivå av kvalitet på animationen på den tiden. Bl.a. Katja Kaj och Bente Bent.

gstone

Vilka är rösterna i dessa filmer 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

moviefan

Vilka har dubbat Pelle Kanin ? 

Disneyfantasten

Jag ställer denna fråga för att vara på säkra sidan: har Familjen Proud Filmen dubbats till svenska?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 april 2025 kl. 13:49:12Jag ställer denna fråga för att vara på säkra sidan: har Familjen Proud Filmen dubbats till svenska?
Nej

serien kommer inte till Sverige för än Disney Plus och där filmen bara textade  :(

gstone

har Sesam Street material dubbar till svenska någon mer sedan 80-talet ?

Menar förutom Elmo filmen, menar mer serier

gstone

Vad har Kit & Co. AB dubbat ?

Något som går att få tag på idag ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 17 april 2025 kl. 22:49:34Vad har Kit & Co. AB dubbat ?

Något som går att få tag på idag ?
De har dubbat väldigt mycket. Av sådant som är fullt möjligt att få tag på idag kan nämnas exempelvis TV-serierna Denver, den siste dinosaurien, En cell-sam historia och Djurgården plus en av VHS-dubbningarna av Det var en gång - Tidernas äventyr.

Samt långfilmer som Asterix och bautastensmällen, Asterix och britterna, originaldubben av Brisby och NIMHs hemlighet och Casper (den första spelfilmen) - samt På rymmen och Kidnappningen, som jag lagt upp på Archive för inte så länge sedan.

Black Beauty från 1994 var det också Kit & Co. som gjorde, som bl.a. finns att hyra och köpa på Prime Video.

För att förtydliga innebär creditering av Videobolaget alltid att det var Kit & Co. som producerade dubbningen. Videobolaget är bara ett företag som bl.a. tillhandahåller ljudstudior, och som Kit & Co. brukade hyra in sig hos för att spela in dubbningar - detta då Kit & Co. är ett enmansföretag som Kit Sundqvist ägt, varför han aldrig haft någon egen ljudstudio att spela in hos.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 april 2025 kl. 01:44:15De har dubbat väldigt mycket. Av sådant som är fullt möjligt att få tag på idag kan nämnas exempelvis TV-serierna Denver, den siste dinosaurien, En cell-sam historia och Djurgården plus en av VHS-dubbningarna av Det var en gång - Tidernas äventyr.

Samt långfilmer som Asterix och bautastensmällen, Asterix och britterna, originaldubben av Brisby och NIMHs hemlighet och Casper (den första spelfilmen) - samt På rymmen och Kidnappningen, som jag lagt upp på Archive för inte så länge sedan.

Black Beauty från 1994 var det också Kit & Co. som gjorde, som bl.a. finns att hyra och köpa på Prime Video.

För att förtydliga innebär creditering av Videobolaget alltid att det var Kit & Co. som producerade dubbningen. Videobolaget är bara ett företag som bl.a. tillhandahåller ljudstudior, och som Kit & Co. brukade hyra in sig hos för att spela in dubbningar - detta då Kit & Co. är ett enmansföretag som Kit Sundqvist ägt, varför han aldrig haft någon egen ljudstudio att spela in hos.
även diverse dvder med Burbank animation filmer va ?

gstone

Vilka är dom svenska rösterna i Tom och Jerry & trollkarlen från Oz ?

gstone

Jag undrar över sångrösterna i Aristocats ?

gstone

Jag önskar veta vilka som spelar Trixhäxorna (Icy, Darcy och Stormy) och  Faragonda på svenska i Winx Club ?

Alla av avsintt av dom 7 första sångerna finns på Youtube

Vem som helst kan lysnna

Disneyfantasten

När jag pratade med Lizette Pålsson igår så nämnde hon att hon varit med i en serie på Nickelodeon som heter Mästerkatten, den kände jag inte till, jag hittade den inte ens på Svenska röster & credits, så då undrar jag: någon som känner till denna serie? Hur ser resten av rollbesättningen ut?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 maj 2025 kl. 19:51:28När jag pratade med Lizette Pålsson igår så nämnde hon att hon varit med i en serie på Nickelodeon som heter Mästerkatten, den kände jag inte till, jag hittade den inte ens på Svenska röster & credits, så då undrar jag: någon som känner till denna serie? Hur ser resten av rollbesättningen ut?
jag har sett serien och hörde direkt att det var hon

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 maj 2025 kl. 19:51:28När jag pratade med Lizette Pålsson igår så nämnde hon att hon varit med i en serie på Nickelodeon som heter Mästerkatten, den kände jag inte till, jag hittade den inte ens på Svenska röster & credits, så då undrar jag: någon som känner till denna serie? Hur ser resten av rollbesättningen ut?
jag har frågat om credits till den seriem i år