Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Frågor om dubbningar

Startat av Disneyfantasten, 29 april 2023 kl. 21:50:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Gillar ni dubbningarna av Barbie filmerna ?  Jag gillar många av dem, Öprinsessan är en given favorit.  ;)

gstone

Citat från: moviefan skrivet 13 oktober 2025 kl. 15:03:29Gillar ni dubbningarna av Barbie filmerna ?  Jag gillar många av dem, Öprinsessan är en given favorit.  ;)
jag gillar dom jätte mycket
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Vilka var dom svenska rösterna i Yogis Första Jul ?

När den gick på SV3 1995 , Dubbade av Media Dubb ?

Oskar

Citat från: gstone skrivet 16 oktober 2025 kl. 09:56:25Vilka var dom svenska rösterna i Yogis Första Jul ?

När den gick på SV3 1995 , Dubbade av Media Dubb ?

svenska röster är Rennie Brynolfsson och dick Eriksson och per sandborgh och andra skådespelare också som brukar dubbar media dubb/mediadubb International.

gstone

Citat från: Oskar skrivet 16 oktober 2025 kl. 12:32:19svenska röster är Rennie Brynolfsson och dick Eriksson och per sandborgh och andra skådespelare också som brukar dubbar media dubb/mediadubb International.
tack

Oskar

Citat från: gstone skrivet 16 oktober 2025 kl. 18:02:41tack
jag har förmodligen sett den filmen på tv3 på 90 talet när jag var barn på 90 talet därför jag kommer ihåg röst på Reine Brynolfsson som yogi och dick Eriksson som snagepuss och Bobo och skogvaktare Smith och Per sandborgh som blåbärs Jyckar och andra rollerna som jag kommer inte ihåg och jag har svagt minne att Peter Sjöqvist och Steve kratz och Andreas Nilsson också är med.

gstone

Citat från: Oskar skrivet 16 oktober 2025 kl. 18:19:08jag har förmodligen sett den filmen på tv3 på 90 talet när jag var barn på 90 talet därför jag kommer ihåg röst på Reine Brynolfsson som yogi och dick Eriksson som snagepuss och Bobo och skogvaktare Smith och Per sandborgh som blåbärs Jyckar och andra rollerna som jag kommer inte ihåg och jag har svagt minne att Peter Sjöqvist och Steve kratz och Andreas Nilsson också är med.
Den info är väldigt uppskattad tack snälla du 🙏

gstone

Citat från: Oskar skrivet 16 oktober 2025 kl. 12:32:19svenska röster är Rennie Brynolfsson och dick Eriksson och per sandborgh och andra skådespelare också som brukar dubbar media dubb/mediadubb International.
Om warner brothers hade någon gärnsa skulle dom ha gamla tv specials som den här och många på HBO Max i Sverige med svenskt tal

men dom är så, fågelskrämman ::)

Oskar

Citat från: gstone skrivet 16 oktober 2025 kl. 19:39:49Om warner brothers hade någon gärnsa skulle dom ha gamla tv specials som den här och många på HBO Max i Sverige med svenskt tal

men dom är så, fågelskrämman ::)
ända krux med jag tror inte Warner Bros har licensen dubbning på den speciell avsnitt från tv3 och kanske har sun Studio Köpenhamn dubbar speciella avsnitt för cartoon network räkning sin tur Warner Bros äger sun Studio Köpenhamn dubbning av de special avsnitt av yogi med Mikael roupé och Stefan frelander och Lena Ericsson och gizla rasch och Kenneth milldolf och Thomas Engelbrektsson och Håkan mohede istället för mediadubb International och jag hade inte tillgång till cartoon network på den tiden om cartoon network har sänt special eller inte. jag vet inte om Daniel som äger dubbningshemsidan hade cartoon network på den tiden.

gstone

Citat från: Oskar skrivet 16 oktober 2025 kl. 19:56:45ända krux med jag tror inte Warner Bros har licensen dubbning på den speciell avsnitt från tv3 och kanske har sun Studio Köpenhamn dubbar speciella avsnitt för cartoon network räkning sin tur Warner Bros äger sun Studio Köpenhamn dubbning av de special avsnitt av yogi med Mikael roupé och Stefan frelander och Lena Ericsson och gizla rasch och Kenneth milldolf och Thomas Engelbrektsson och Håkan mohede istället för mediadubb International och jag hade inte tillgång till cartoon network på den tiden om cartoon network har sänt special eller inte
dom kunde ui värsta fall dubba om dom som  med ducktales

en del av media dubb dubbarna från 90-talet dubbar ju fortfrande

Oskar

Citat från: gstone skrivet 16 oktober 2025 kl. 20:12:39dom kunde ui värsta fall dubba om dom som  med ducktales

vi ser om Daniel hade tillgång till cartoon network på den tiden om han kommer ihåg eller inte det visade även på cartoon network.

Oskar

Citat från: gstone skrivet 16 oktober 2025 kl. 20:12:39dom kunde ui värsta fall dubba om dom som  med ducktales

som dom dubbar om vissa avsnitt på cartoon network till exempel familjen jetson och familjen flinta och vissa Scooby doo serie och andra serier också.

moviefan

Visst sjunger Cecilia Wrangel i Barbie i Diamantslottet ? Vet att hon sjunger sångerna i Öprinsessan. (Underbara sånger enligt mig)  ;)