Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Mufasa: Lejonkungen (Mufasa: The Lion King, 2024)

Startat av Elios, 6 maj 2023 kl. 15:32:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 december 2024 kl. 19:29:04Detta kan nog vara förklaringen;

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=14467.msg140049#msg140049
konstigt att ingen nämnt än att Zazu tydligen bara är med i tillbakablickar som yngre i filmen och att det kan vara därför han har en annan röst.

känns rätt uppenbart för mig
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Jag kommer nog se filmen mycket tidigare än vad jag trodde  :D

Ska försöka fota credits

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  8 december 2024 kl. 17:33:35Jag kommer nog se filmen mycket tidigare än vad jag trodde  :D

Ska försöka fota credits
Hoppas att den är ordentligt laddad den här gången.

gstone

gstone

gstone

gstone

gstone

Peter Gardiner är röst till rafiki nu i ala fall rafiki som yngre

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 13 december 2024 kl. 09:40:53Anton Lundqvist är ny röst åt zazu
Honom känner jag väl till, han dubbade Lasalo i den animerade Disney-filmen Vaiana och titelkaraktären i TV-serien P King Älling (en utländsk serie som tidigare sänts på Barnkanalen/SVT Barn, var senast tillgänglig 2021), och så var han även med som "synlig" skådespelare i 2022-års julkalender Kronprinsen som Försvann där han spelade Löjtnant Silverdufva.

Citat från: gstone skrivet 13 december 2024 kl. 09:43:26Peter Gardiner är röst till rafiki nu i ala fall rafiki som yngre

James (alltså Tianas pappa) i Prinsessan och Grodan.

gstone

Sarafina( Nalas framtida mamma) kommer vara med som en karaktär :)

gstone

Sharon Dyall spelar Amara

Carla Abrahamsen Akua

Inte säker på vad deras roller i handling är tror möjligtvis dom kan vara hantlangar till skurken som hyenorna i originalet ;)

gstone

Citat från: gstone skrivet 13 december 2024 kl. 12:06:22Sharon Dyall spelar Amara

Carla Abrahamsen Akua

Inte säker på vad deras roller i handling är tror möjligtvis dom kan vara hantlangar till skurken som hyenorna i originalet ;)

Skurken i filmen är ett albino lejon som Mattias Knave spelar i den svenska dubbningen

Disneyfantasten

Har läst att filmen mottagits av blandad kritik, men att många ansett att filmen är en förbättring gentemot 2019-års film.

gstone

Här är credits till Mufasa:Lejonkungen 

gstone