Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Hoppastråden

Startat av Skokaka, 18 maj 2023 kl. 21:23:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Hoppas att någon kan laddda upp Blinky Bill eller skicka avsnitt till mig privat. Om nostalgiplagieraren får tag på avsnitt dyker det säkert upp på Youtube, hoppas att det inte händer än så länge

gstone

Hoppas Transformers One får en svensk dubbning.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Nu hoppas jag också att någon kan ladda upp Dot & Myggan Keeto, sparade den inte medan den fanns

gstone

Jag hoppa live action Minecraft lång filmen får en svensk dubbning.

gstone

Hoppas DingoPictures2005 får en jättebra födelsedag ☺️

gstone

Hoppas filmen Harald och den magiska kritan kommer till Sverige 🙏🙏🤞!

Disneyfantasten

Jag hoppas följande;

- att man släpper en Bluray-utgåva av Mästerdetektiven Basil Mus

- att man släpper Svenska DVD-utgåvor av bl.a. Änglahund, Rock-A-Doodle, Pingvinen och Lyckostenen, Ferngully, m.fl.

- att man släpper nya DVD-utgåvor av bl.a. Tummelisa, Babe-filmerna, Djungel George, Flipper (1996), m.fl. och förser dessa med filmernas befintliga svenska dubbningar

- att man släpper nya DVD-volymer av bl.a. Bumbibjörnarna, DuckTales, Nya Äventyr Med Nalle Puh, Räddningspatrullen, Luftens Hjältar, Darkwing Duck, Den Lilla Sjöjungfrun TV-serien, Bonkers, Aladdin TV-serien, Timon och Pumbaa, Quack Pack, m.fl. och inkluderar samtliga avsnitt med svensk dubbning. (och i fallen med DuckTales och Darkwing Duck gärna med de originella svenska dubbningarna av de avsnitt som omdubbats för Disney+)

- att man släpper en ny DVD/Bluray-utgåva av Förtrollad och inkluderar samma svenska dubbning som gjordes för Disney+

- att man släpper nya DVD/Bluray-utgåvor av Snövit och De Sju Dvärgarna, Pinocchio, Dumbo, Bambi, Askungen, Alice i Underlandet, Peter Pan, Lady och Lufsen, Törnrosa, Pongo och De 101 Dalmatinerna, Nalle Puh featuretterna/Filmen om Nalle Puh, Taran och Den Magiska Kitteln och Oliver och Gänget och inkluderar de svenska originaldubbningarna respektive 1972-års första omdubbning av Dumbo

(kommer kanske på mer senare)

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 augusti 2024 kl. 20:34:34Jag hoppas följande;

- att man släpper en Bluray-utgåva av Mästerdetektiven Basil Mus

- att man släpper Svenska DVD-utgåvor av bl.a. Änglahund, Rock-A-Doodle, Pingvinen och Lyckostenen, Ferngully, m.fl.

- att man släpper nya DVD-utgåvor av bl.a. Tummelisa, Babe-filmerna, Djungel George, Flipper (1996), m.fl. och förser dessa med filmernas befintliga svenska dubbningar

- att man släpper nya DVD-volymer av bl.a. Bumbibjörnarna, DuckTales, Nya Äventyr Med Nalle Puh, Räddningspatrullen, Luftens Hjältar, Darkwing Duck, Den Lilla Sjöjungfrun TV-serien, Bonkers, Aladdin TV-serien, Timon och Pumbaa, Quack Pack, m.fl. och inkluderar samtliga avsnitt med svensk dubbning. (och i fallen med DuckTales och Darkwing Duck gärna med de originella svenska dubbningarna av de avsnitt som omdubbats för Disney+)

- att man släpper en ny DVD/Bluray-utgåva av Förtrollad och inkluderar samma svenska dubbning som gjordes för Disney+

- att man släpper nya DVD/Bluray-utgåvor av Snövit och De Sju Dvärgarna, Pinocchio, Dumbo, Bambi, Askungen, Alice i Underlandet, Peter Pan, Lady och Lufsen, Törnrosa, Pongo och De 101 Dalmatinerna, Nalle Puh featuretterna/Filmen om Nalle Puh, Taran och Den Magiska Kitteln och Oliver och Gänget och inkluderar de svenska originaldubbningarna respektive 1972-års första omdubbning av Dumbo

(kommer kanske på mer senare)
Och just det, hoppas man även gör samma sak med Aristokattene alltså att man släpper en ny DVD/Bluray-utgåva där man inkluderar Norska originaldubningen, av det lilla jag hört av båda Noeska dubbningarna tycker jag att Norska originaldubningen är bättre.

Hoppas ty man också släpper en svenska DVD/Bluray-utgåva av Brisby och NIMHs Hemlighet där man inkluderar båda Svenska dubbningarna.

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 21 december 2023 kl. 23:23:03Toy Story 5:

Vad jag hoppas kommer att hända:

*Woody och Buzz träffar varandra igen på något sätt.
*Nya leksaker.
*Mr. Potato Head får en ny röst. (I den förra filmen så har Don Rickles redan gått bort, det är därför han inte talade så mycket här... Det var bara arkivljud. Hoppas då att han får en ny  röst så att han inte bara är "där" utan anledning.)
*Franchisen slutar här, då jag tyckte att den tredje och fjärde filmen såg redan ut som bra slut. Så jag tycker verkligen att de borde göra ett bättre slut för denna.

Vad jag hoppas INTE kommer att hända:

*Woody och Buzz träffar inte varandra alls eller någon av dom är inte ens med i filmen...

Vad jag KANSKE hoppas på:

*Leksaker från de förra filmerna återvänder.

Nåja, allt kan ju inte hända...
Nåja, nu när jag har hört att filmen kommer att handla om att leksakerna ska slåss mot teknologi så är jag ärligt talat lite skeptisk... Just saying, jag vet att det handlar väl om att man blir för gammal för leksaker och börjar använda elektroniska grejer, men... Kommer elektroniska grejer att komma till liv? Är det inte endast leksakerna som lever? Eftersom i de förra filmerna så visar det sig att teknologi inte lever at sig själv, och jag hoppas verkligen inte att filmens moral är "teknologi är dåligt" eftersom det kan behövas. Förresten, man kan ju själv se filmer i datorer eller på en TV, så hur kan man då se filmen om den påstår detta? Det vore hyckleri. ::)

Hoppas dock att allt teknologi i filmen reformeras, annars så vore det ärligt talat inget lyckligt om allt teknologi i filmen försvinner i slutet. Det är som att säga att strömavbrott är bra, och förresten, det känns lite för random för mig att det helt plötsligt är konflikter mot något som inte är en leksak...

Men filmen är ju inte ute än, så jag kan inte ropa hej än. Hoppas de bara gör det på ett bra sätt. Och förresten, om datorer inte fanns, hur skulle man då kontakta sina vänner och allt annat? Hoppas de inte heller använder spelkonsoler som skurkar, plus så skulle det räknas som produktplacering. Förresten, jag tycker att man kan fortfarande leka med leksaker, även om det är mest något barn använder, men i hela fall.

Den som lever får se...

gstone

Citat från: Skokaka skrivet 10 augusti 2024 kl. 23:53:27Nåja, nu när jag har hört att filmen kommer att handla om att leksakerna ska slåss mot teknologi så är jag ärligt talat lite skeptisk... Just saying, jag vet att det handlar väl om att man blir för gammal för leksaker och börjar använda elektroniska grejer, men... Kommer elektroniska grejer att komma till liv? Är det inte endast leksakerna som lever? Eftersom i de förra filmerna så visar det sig att teknologi inte lever at sig själv, och jag hoppas verkligen inte att filmens moral är "teknologi är dåligt" eftersom det kan behövas. Förresten, man kan ju själv se filmer i datorer eller på en TV, så hur kan man då se filmen om den påstår detta? Det vore hyckleri. ::)

Hoppas dock att allt teknologi i filmen reformeras, annars så vore det ärligt talat inget lyckligt om allt teknologi i filmen försvinner i slutet. Det är som att säga att strömavbrott är bra, och förresten, det känns lite för random för mig att det helt plötsligt är konflikter mot något som inte är en leksak...

Men filmen är ju inte ute än, så jag kan inte ropa hej än. Hoppas de bara gör det på ett bra sätt. Och förresten, om datorer inte fanns, hur skulle man då kontakta sina vänner och allt annat? Hoppas de inte heller använder spelkonsoler som skurkar, plus så skulle det räknas som produktplacering. Förresten, jag tycker att man kan fortfarande leka med leksaker, även om det är mest något barn använder, men i hela fall.

Den som lever får se...
Om skurken är teknologi och den inte äns är levande/ medveten känns det som det kan bli en lite tråkig film utan stakes 

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 11 augusti 2024 kl. 00:06:18Om skurken är teknologi och den inte äns är levande/ medveten känns det som det kan bli en lite tråkig film utan stakes
Den fjärde filmen hade inte heller någon "riktig" antagonist, så teknologin kunde nog vara typ sådan.

gstone

Citat*Woody och Buzz träffar varandra igen på något sätt. 
*Nya leksaker. 
*Mr. Potato Head får en ny röst. (I den förra filmen så har Don Rickles redan gått bort, det är därför han inte talade så mycket här... Det var bara arkivljud. Hoppas då att han får en ny  röst så att han inte bara är "där" utan anledning.)
Jag hoppas verkligen också på nya leksaker !

En av dom roligaste sakerna med dessa filmer ärr att varenda en lägger tilll nya leksaker med intressanta personligheter och bra röster  :D

Jag gillar när uppföljare lägger till nya karaktär  ;D

gstone

Citat från: Skokaka skrivet 11 augusti 2024 kl. 00:08:56Den fjärde filmen hade inte heller någon "riktig" antagonist, så teknologin kunde nog vara typ sådan.
Du har som ofta rätt

Men Gaby Gaby had em personlighet/ motivation 

Hon var ju inte ett livlöst ting.

Det är ju samma slags problem som när vissa filmer gör naturen/ naturkrafter till själva skurkar..

Konflikten mellan karaktär är ju att föredrar fram karaktär som bara försöker överkomma naturliga problem ( väder, rovdjur, brist på mat , diverse faror etc)

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 11 augusti 2024 kl. 00:12:00Jag hoppas verkligen också på nya leksaker !

En av dom roligaste sakerna med dessa filmer ärr att varenda en lägger tilll nya leksaker med intressanta personligheter och bra röster  :D

Jag gillar när uppföljare lägger till nya karaktär  ;D
Tänk om de har lego-gubbar med i den. ;D

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 december 2023 kl. 08:11:21Att ha med fiskar och insekter tycker jag känns malplacerat åtminstone i den här världen, speciellt då djuren i Zootropolis faktiskt livnär sig på fiskar och ryggradslösa djur.

Sen tycker jag även det känns malplacerat med primater (som är alltför nära släkt med människor) och valar (som inte kan gå på land) i denna värld, på samma sätt känns det malplacerat med tamhundar och tamkatter här då dessa är domesticerade av människor. (det blev visserligen hästar, får, getter och grisar också, som förekommer i filmen, men att ha med djur man ofta ser på bondgårdar känns iallafall mer logiskt än att ha med hundar och katter, speciellt hundar då människor använder dessa till bland annat jakt)

Däremot håller jag med om att fiskar och reptiler & amfibier kan funka, i sångnumret "Try Everything" sjunger ju faktiskt Gazelle t.o.m. "birds don't just fly, they fall down and get up".

Vad är förresten flanderisering?

Vän i Annedroider är en icke-binär karaktär, och den karaktärer fungerar utan problem, så ja, det kan absolut funka.

Zootropolis är ju inte Pixar, men de två andra är det.

Förresten så kommer Insidan Ut 2 att ha premiär nästa år, de två andra filmerna har inte fått bestämda datum ännu.

Vad är förresten dina tankar kring Frost 3?
Det verkar som att Zootropolis 2 och Toy Story 5 fått bestämda datum nu, den förstnämnda november 2025 den andrenämnda sommaren 2026, i den förstnämnda verkar det dessutom som att en reptil- karaktär kommer vara med, hoppas detsamma även gäller fåglar och amfibier, säldjur kommer förresten också vara med.