Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Hoppastråden

Startat av Skokaka, 18 maj 2023 kl. 21:23:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 augusti 2024 kl. 06:46:11Det verkar som att Zootropolis 2 och Toy Story 5 fått bestämda datum nu, den förstnämnda november 2025 den andrenämnda sommaren 2026, i den förstnämnda verkar det dessutom som att en reptil- karaktär kommer vara med, hoppas detsamma även gäller fåglar och amfibier, säldjur kommer förresten också vara med.
Tror förresten att det var en orm, till och med. Nåja, nu så vet vi att inte bara däggdjur kommer att vara med i uppföljaren. Hoppas också på andra grupper som fåglar och amfibier.

Fred

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 december 2023 kl. 08:11:21Att ha med fiskar och insekter tycker jag känns malplacerat åtminstone i den här världen, speciellt då djuren i Zootropolis faktiskt livnär sig på fiskar och ryggradslösa djur.

Sen tycker jag även det känns malplacerat med primater (som är alltför nära släkt med människor) och valar (som inte kan gå på land) i denna värld, på samma sätt känns det malplacerat med tamhundar och tamkatter här då dessa är domesticerade av människor. (det blev visserligen hästar, får, getter och grisar också, som förekommer i filmen, men att ha med djur man ofta ser på bondgårdar känns iallafall mer logiskt än att ha med hundar och katter, speciellt hundar då människor använder dessa till bland annat jakt)

Däremot håller jag med om att fiskar och reptiler & amfibier kan funka, i sångnumret "Try Everything" sjunger ju faktiskt Gazelle t.o.m. "birds don't just fly, they fall down and get up".

Vad är förresten flanderisering?

Vän i Annedroider är en icke-binär karaktär, och den karaktärer fungerar utan problem, så ja, det kan absolut funka.

Zootropolis är ju inte Pixar, men de två andra är det.

Förresten så kommer Insidan Ut 2 att ha premiär nästa år, de två andra filmerna har inte fått bestämda datum ännu.

Vad är förresten dina tankar kring Frost 3?
Det är en tecknad film så då kan de göra lite som de vill. Så jag har inte alls något emot att de har tamkatter, hästar och får i Zootopia. Däremot kan jag hålla med om att det ser fult ut med valar som går på land, men som sagt det är en tecknad film.

gstone

Hoppas Mufasa: Lejonkungen, Transformers one och Snövit (2025) alla kommer dubbats till svenska 🇸🇪😀🙏
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 15 augusti 2024 kl. 09:25:06Hoppas Mufasa: Lejonkungen, Transformers one och Snövit (2025) alla kommer dubbats till svenska 🇸🇪😀🙏
Transformers One kommer att dubbas. Det står klart och tydligt på den svenska affischen. 
Redan utfört ~60 biobesök 2025.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 15 augusti 2024 kl. 09:25:06Hoppas Mufasa: Lejonkungen, Transformers one och Snövit (2025) alla kommer dubbats till svenska 🇸🇪😀🙏
Citat från: Simon Axelsson skrivet 15 augusti 2024 kl. 12:13:32Transformers One kommer att dubbas. Det står klart och tydligt på den svenska affischen.
Trailern till Mufasa är dubbas så vi kan nog förutsätta att så är fallet, skulle även förutsätta att Snövit blir dubbad.

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 15 augusti 2024 kl. 12:13:32Transformers One kommer att dubbas. Det står klart och tydligt på den svenska affischen.
och nu finns det en dubbade trailer också ;)

gstone

Hoppas den här filmen släppes i Sverige !

gstone

Hoppas Wicked Blu Rayn också har den svenska dubbningen.

Lillefot

Citat från: gstone skrivet  3 november 2024 kl. 22:45:10Hoppas Wicked Blu Rayn också har den svenska dubbningen.
Ja verkligen, det behövs inte en upprepning a la Sonic 2-situationen.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Skokaka

Jag hoppas att Telia, samt Visa, Paypal och annat läggs ner.

Simon Axelsson

Citat från: Skokaka skrivet 14 november 2024 kl. 20:33:55Jag hoppas att Telia, samt Visa, Paypal och annat läggs ner.
Varför då?
Redan utfört ~60 biobesök 2025.

Skokaka

Citat från: Simon Axelsson skrivet 14 november 2024 kl. 20:41:54Varför då?
Min mobil var ju från Telia, och eftersom sladden en gång vägrade att funka så måste de nog ha lurat mig. Plus så vill tydligen allt att vi ska betala hela tiden.

Daniel Hofverberg

Citat från: Skokaka skrivet 14 november 2024 kl. 20:33:55Jag hoppas att Telia, samt Visa, Paypal och annat läggs ner.
Om Telia läggs ner innebär ju det mindre konkurrens för övriga telefonoperatörer och bredbandsleverantörer, så det skulle ju med stor sannolikhet bara leda till sämre service och högre priser...

Ju mer konkurrens, desto bättre för konsumenterna. Okej, det finns kanske något enstaka undantag till den regeln, men det är en bra grundregel.

MOA

Telia Play & Fello kommer också upphöra & det äger vi, betalar också med PayPal när jag köper saker online så nej

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 14 november 2024 kl. 20:44:13Min mobil var ju från Telia, och eftersom sladden en gång vägrade att funka så måste de nog ha lurat mig. Plus så vill tydligen allt att vi ska betala hela tiden.
Nåja, jag kan väl erkänna att jag inte är värst så galen utav Telias reklamer. Jag tycker att de är cringe (precis som en reklam om någon affär där de sjunger om veckodagarna, men typ i Fredag, Lördag och Söndag så blir det helt plötsligt grått och de verkar deprimerade och hungriga... Varför går de inte bara och handlar, då? Men åter till ämnet!) och hoppas att de inte blir till ikoniska klassiker i framtiden. 

Och problemet med dessa typ av kort? Tja... Jag blev bara frustrerad eftersom jag ville se en del grejer, och de vill att man ska ha ett konto, så jag gjorde det... BARA för att se att man måste BETALA för att få det jag vill! Seriöst, de är som Herr Krabba... Eller nej, vänta, stryk det. De är ÄNNU snålare än så! Jag menar, jag gjorde ett konto i onödan, och så får jag detta resultatet... Det är ungefär samma sak som att de själva som gjorde detta förlorade alla sina pengar, blir fattiga och törstiga, och så står någon person med en flaska vatten... Men tvingar dom att använda korten, och att de tyvärr är fattiga så dricker personen allt vatten och kastar flaskan mitt framför dom, bara för att jävlas. Jag menar, det är ju ungefär samma sak. :( 

Sorry, jag är bara väldigt besviken över detta, plus så borde jag ha motiverat allt detta tidigare för att vara mer tydlig, jag vet. Så, ja, därför är jag inte så värst förtjust i denna företaget och alla korten.