Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Hoppastråden

Startat av Skokaka, 18 maj 2023 kl. 21:23:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag hoppas på att någon lägger upp Batman & Mr. Freeze i minusgrader med svensk dubbning på Archive.org.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 23 oktober 2023 kl. 15:46:53Hoppas Justice League har svenskt tal på Netflix imorgon !
Det hoppas jag också. Ärligt talat är jag lite skeptisk, men Powerpuffpinglorna på Netflix har ju svenskt tal så chansen finns...

gstone

Citat från: gstone skrivet 23 oktober 2023 kl. 15:48:18Jag hoppas på att någon lägger upp Batman & Mr. Freeze i minusgrader med svensk dubbning på Archive.org.
Daniel har du den här filmen på VHS ?

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 oktober 2023 kl. 17:46:04Det hoppas jag också. Ärligt talat är jag lite skeptisk, men Powerpuffpinglorna på Netflix har ju svenskt tal så chansen finns...
Gamla eller nya?Bättre eller sämre

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 23 oktober 2023 kl. 19:08:38Gamla eller nya?Bättre eller sämre
Det de två första säsongerna av originalserien finns på Netflix. Så det är ju långt ifrån hela serien men det är ju bättre än ingenting.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 oktober 2023 kl. 19:58:32Det de två första säsongerna av originalserien finns på Netflix. Så det är ju långt ifrån hela serien men det är ju bättre än ingenting.
De lutar åt de bättre hållet

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 23 oktober 2023 kl. 18:15:25Daniel har du den här filmen på VHS ?
Jag tror att jag ska ha Batman & Mr. Freeze i minusgrader på VHS, men säker är jag inte. När jag tillfrisknat och orkar kan jag gå igenom min VHS-samling och se om jag hittar åt den. :)

gstone

Hoppas "Under the Boardwalk" kommer till sverige och dubbas till svenska.

Disneyfantasten

Jag hoppas verkligen att filmen Önskan lyckas rädda både Disney och Pixar från strekj, tid och ekonomi!

(ungefär som Snövit och De Sju Dvärgarna, Dumbo, Askungen, Pongo och De 101 Dalmatinerna, Djungelboken, Mästerdetektiven Basil Mus, Den Lilla Sjöjungfrun, Lilo och Stitch, Bolt, Prinsessan och Grodan och  Trassel gjorde när studion var i kris)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 oktober 2023 kl. 12:38:30Jag hoppas verkligen att filmen Önskan lyckas rädda både Disney och Pixar från strekj, tid och ekonomi!

Det är inte rikigt så der funkar ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 oktober 2023 kl. 12:38:30Jag hoppas verkligen att filmen Önskan lyckas rädda både Disney och Pixar från strekj, tid och ekonomi!

(ungefär som Snövit och De Sju Dvärgarna, Dumbo, Askungen, Pongo och De 101 Dalmatinerna, Djungelboken, Mästerdetektiven Basil Mus, Den Lilla Sjöjungfrun, Lilo och Stitch, Bolt, Prinsessan och Grodan och  Trassel gjorde när studion var i kris)
Jag tror inte att det är någon omedelbar fara för Disneys del - det är ett så gigantiskt företag nuförtiden, med så många verksamheter, så att utgifter på grund av uteblivna filminspelningar utgör en så pass liten del. Dessutom har de så mycket pengar att ta av, så att det inte gör så mycket om de förlorar pengar.

Självklart förlorar filmbolagen pengar på strejken, framförallt genom att behöva betala ut löner till personal som är sysslolösa då skådespelarna inte kan spela in, men det är nog många andra företag som ligger betydligt sämre till än Disney. Värst är det förstås för mindre independentstudior, som bara har någon enstaka filmproduktion åt gången och ingen sidoverksamhet, där det inte behövs så mycket tid innan de riskerar att gå i konkurs. Sådana företag kan ligga risigt till om strejken inte tar slut snart, men knappast Disney - de kommer säkert att påverkas om strejken blir långvarig, men knappast till den grad att de kommer ens i närheten av konkurs.

Sen påverkas förstås spelfilmer mer än animerade filmer, för vid animerade filmer spelas ju replikerna vanligtvis in innan animationen - alltså räcker det att bara en liten del av replikerna är inspelade för att animatörerna ska kunna jobba på någonting, så att det inte blir samma totalstopp som för spelfilmer.

Forna tiders kriser inom Disney går inte att jämföra med dagens läge, då företaget är mångdubbelt större än för några decennier sedan.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 oktober 2023 kl. 14:18:26Jag tror inte att det är någon omedelbar fara för Disneys del - det är ett så gigantiskt företag nuförtiden, med så många verksamheter, så att utgifter på grund av uteblivna filminspelningar utgör en så pass liten del. Dessutom har de så mycket pengar att ta av, så att det inte gör så mycket om de förlorar pengar.

Jag hörde faktiskt att Disney nu för tiden tjänar majoriteten av sina pengar på turistindustrin.

Alltså hotel , nöjesparker, resorts och liknande ;)

Det verkar filmer och tv mest är ett sätt att skapa nya karaktär (eller nya versioner av gamla karaktär i många fall ;) ) gillar så Disney kan sätta ut dessa karaktär i temaparker och semester orter  :)

I alla är det hur dom högst upp i Disney bolaget ser saker  ;)

Disneyfantasten

Kom att tänka på det, i Disney's En Annorlunda Värld som hade premiär förra året så är Ethan Clade (Searcher Clades son, Jeager Clades sonson) öppet homosexuell och helt utan problem, därför hoppas jag att man i framtiden också skapar en Disneyfilm med en öppet homosexuell tjej.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 november 2023 kl. 10:32:50Därför hoppas jag att man i framtiden också skapar en Disneyfilm med en öppet homosexuell tjej.
Många har teorier om Elsa i Frost 3...

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 november 2023 kl. 13:06:48Många har teorier om Elsa i Frost 3...
Eller så kommer Asha och Dahlia bli hop  :D