Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Hjälp mig hitta filmen.

Startat av Goliat, 10 juni 2023 kl. 21:39:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

Det finns en brittisk film och detta är det jag kommer ihåg:

1. Det är en kostymdrama.
2. När hon kommer till byn är det en kvinna som kikar på de som kommer, om det var med en kikare eller något sådant.
3. Det är en kvinna (och eventuellt en man) som hyr en liten stuga/hus i en liten by.
4. Hon spelar piano och kvinnan som äger huset är väldigt speciell till sättet, som att hon inte gillar vad hon gör.
5. Mannen är rätt femnin och sysslar med lite shady affärer.
6. De har ett kalas i trädgården där kvinnan som kom till byn klär ut sig till drottningen Victoria.
7. Har för mig hon ljuger om att hon talar ett språk hon inte kan så när hon håller på att bli påkommen så låtsas hon vara sjuk.

någon som känner igen?

EDIT: det är en mindre känd film, och den handlar inte om en drottning utan det är enbart en scen.

Marcusen

Citat från: Goliat skrivet 10 juni 2023 kl. 21:39:42Det finns en brittisk film och detta är det jag kommer ihåg:

1. Det är en kostymdrama.
2. När hon kommer till byn är det en kvinna som kikar på de som kommer, om det var med en kikare eller något sådant.
3. Det är en kvinna (och eventuellt en man) som hyr en liten stuga/hus i en liten by.
4. Hon spelar piano och kvinnan som äger huset är väldigt speciell till sättet, som att hon inte gillar vad hon gör.
5. Mannen är rätt femnin och sysslar med lite shady affärer.
6. De har ett kalas i trädgården där kvinnan som kom till byn klär ut sig till drottningen Victoria.
7. Har för mig hon ljuger om att hon talar ett språk hon inte kan så när hon håller på att bli påkommen så låtsas hon vara sjuk.

någon som känner igen?

EDIT: det är en mindre känd film, och den handlar inte om en drottning utan det är enbart en scen.
Hem till gården (Emmerdale)?

Goliat

Citat från: Marcusen skrivet 10 juni 2023 kl. 21:50:02Hem till gården (Emmerdale)?
Nej, det är väl en serie? Det är en komedi-film. Grejen är att vi har den men min andra hälft vill inte hjälpa mig hitta den och sökt efter den nu i flera år.