Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Paddington i Peru (Paddington in Peru, 2024)

Startat av gstone, 27 juni 2023 kl. 23:15:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Tydligen kommer Drottning Elizabeth II  var med

Irene Lindh kan dubba
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

A

Paddington har fått en ny ukrainsk röst i den senaste filmen jag antar att presidenter inte har tid att dubba när man är i krig.

BPS

Citat från: A skrivet 10 februari 2025 kl. 19:39:50Paddington har fått en ny ukrainsk röst i den senaste filmen jag antar att presidenter inte har tid att dubba när man är i krig.
Jag tror ingen hade förväntat sig att president Zelenskyj skulle komma tillbaks i rollen han har ju viktigare saker för sig. Det är förresten intressant att de fortfarande dubbar i Ukraina det finns väl inte någon större målgrupp kvar och den målgrupp som finns har väl inte tillgång till bekvämligheter.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 10 februari 2025 kl. 20:09:19Jag tror ingen hade förväntat sig att president Zelenskyj skulle komma tillbaks i rollen han har ju viktigare saker för sig. Det är förresten intressant att de fortfarande dubbar i Ukraina det finns väl inte någon större målgrupp kvar och den målgrupp som finns har väl inte tillgång till bekvämligheter.
Jag håller med att det är lite förvånansvärt, det borde väl inte vara jättemånga biografer i Ukraina som fortfarande har öppet mitt i brinnande krig...?

Då måste marknaden för dubbning vara betydligt större på streamingtjänster, för där kommer man ju åt alla de miljontals ukrainare som flytt landet och numera bor utspridda över Europa. Det är exempelvis säkerligen därför som ukrainskt tal finns på många titlar på svenska Netflix (då Netflix inte fungerar som Disney+, att man kommer åt alla ljudspår och textspår som finns i världen, utan bara utvalda språk).