Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Sluta stjäla andras jobb [Stupid people] här och på Internet

Startat av Jabberjaw, 15 juli 2023 kl. 00:02:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nilsson

Citat från: Zebastian skrivet 22 mars 2025 kl. 16:53:17Uppladdad av mig men avsnitten kommer ifrån BPS https://archive.org/details/jane-och-draken
Kul att se tillbaka på ett avsnitt, minns den serien verkligen. Jag såg ditt svar där på min kommentar, då har jag kollat i alla fall.

DingoPictures2005

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 31 mars 2025 kl. 01:11:12https://youtube.com/@kinopantarei?si=uf-I4GpMF_xOT-Uw
Är detta nostalgi idiotens nya kanal?
Och hur fan orkar han plagiera och förstöra för andra så här?
När hans kanaler blir nedtagna?
Undrar också vad denne människa har för slags liv om man hinner ägna så här mycket tid på att förstöra för andra😒😔.

Göran

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 31 mars 2025 kl. 01:12:44Och hur fan orkar han plagiera och förstöra för andra så här?
Undrar också vad denne människa har för slags liv om man hinner ägna så här mycket tid på att förstöra för andra😒😔.
Du och din kompanjon BPS laddar väl upp saker från torrents? Det är väl samma sak?

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 31 mars 2025 kl. 01:12:44Och hur fan orkar han plagiera och förstöra för andra så här?
Orelaterat men hoppas någon kan ladda upp Donkey Kong Country på svenska, kommer bli helt galet

DingoPictures2005

Citat från: Göran skrivet 31 mars 2025 kl. 09:51:47Du och din kompanjon BPS laddar väl upp saker från torrents? Det är väl samma sak?
Vafan snackar du för jävla bs?

Yes Oliver & Gänget har jag för mig att @BPS laddade ned från SuperBits men det är ju en väldigt otillgänglig sida som ingen kommer in på.

Detta mongot tar andras material från yt som inte ens är nedtaget, Det är väl för fan en väldigt stor skillnad?
Även internet archive grejer som är lättillgängliga tas av denna människa.

BPS

Citat från: Göran skrivet 31 mars 2025 kl. 09:51:47Du och din kompanjon BPS laddar väl upp saker från torrents? Det är väl samma sak?
Att jag laddar ner en torrentfil med bara en seeder för att bevara den och göra den lätttillgänglig är väl inte samma sak. Dessutom är det ju bara ljudet som kommer från torrentfilen bilden kommer från min egna DVD-utgåva då jag ansåg att deras var alltför komprimerad.

DingoPictures2005

Citat från: BPS skrivet 31 mars 2025 kl. 12:53:32Att jag laddar ner en torrentfil med bara en seeder för att bevara den och göra den lätttillgänglig är väl inte samma sak. Dessutom är det ju bara ljudet som kommer från torrentfilen bilden kommer från min egna DVD-utgåva då jag ansåg att deras var alltför komprimerad.
⬆️

Jonas9881

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 31 mars 2025 kl. 12:43:50Vafan snackar du för jävla bs?

Yes Oliver & Gänget har jag för mig att @BPS laddade ned från SuperBits men det är ju en väldigt otillgänglig sida som ingen kommer in på.

Detta mongot tar andras material från yt som inte ens är nedtaget, Det är väl för fan en väldigt stor skillnad?
Även internet archive grejer som är lättillgängliga tas av denna människa.
Jag håller nog med Göran där.

Visst det kanske inte är exakt samma sak att ta från Superbits och ladda upp till Archive, än att ta från Archive och ladda upp till Youtube.

Men det är fortfarande att man har snot det på ett eller annat sätt och delar vidare det.

Sedan tycker jag att du har en väldigt otrevlig sätt att svara folk, som jag tycker inte passar in på denna sida.
Då jag tror Daniel vill att man ska ha en vänlig ton mot varandra.

Det kan lätt gå överstyr när en väl ha börjat vara otrevlig.

Jag laddar också upp serier och videos som är svåra att få tag på, men jag nekar iallafall inte att jag gör det, som är en stor skillnad gentemot dig.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Mathilda Gustafsson

Citat från: Jonas9881 skrivet 31 mars 2025 kl. 15:16:16Jag håller nog med Göran där.

Visst det kanske inte är exakt samma sak att ta från Superbits och ladda upp till Archive, än att ta från Archive och ladda upp till Youtube.

Men det är fortfarande att man har snot det på ett eller annat sätt och delar vidare det.

Sedan tycker jag att du har en väldigt otrevlig sätt att svara folk, som jag tycker inte passar in på denna sida.

Jag laddar också upp serier och videos som är svåra att få tag på, men jag nekar iallafall inte att jag gör det, som är en stor skillnad gentemot dig.
Skillnaden är att BPS/DingoPictures2005 inte tar något som uppenbarligen kommer från samma plattform och laddar upp det och låtsas att det är deras. Jag har sett att du laddar upp diverse Youtube videos på Internet Archive och där har du med ursprunget i beskrivningen alltså gör du det för att bevara materialet. Det gör inte de kanalerna utan de tar och låtsas att det är deras egna och inte i bevaringssyfte snarare.

Måne

BPS

Citat från: Måne skrivet 31 mars 2025 kl. 15:24:41Herregud vilka tongångar ni har.

Lugna ner er :/

@Daniel Hofverberg @Erika
Absolut, men faktum kvarstår att det är väldigt konstigt att man finner det nödvändigt att ta andras Youtube videos och uppladdningar från Internet Archive och ladda upp dem på Youtube och sedan låtsas i kommentarerna att man själv digitaliserat synkat med mera samtidigt som man hela tiden skapar nya kanaler eftersom att de gamla blir nedtagna.

Daniel Hofverberg

Jag tycker fortfarande att du överreagerar - även fast det är tråkigt att personen inte kunnat fråga först, så är det verkligheten på internet och ärligt talat sånt man får räkna med...

Och ett lite snällare ordval utan en massa onödiga svordomar kan du väl ändå behärska dig med...? Även om man blir sur, så kan man framföra sina åsikter utan att svära, vara aggressiv och ta till personangrepp. Ju artigare man kan framföra sina åsikter, desto större lär sannolikheten vara att personen ifråga bryr sig om att ändra sitt agerande om hen läser det här. :)

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 31 mars 2025 kl. 01:11:12https://youtube.com/@kinopantarei?si=uf-I4GpMF_xOT-Uw
Är detta nostalgi idiotens nya kanal?
Om det är samma person eller inte kan jag förstås inte veta, men åtminstone Rosa Pantern är uppenbarligen tagen från min video på Archive - den färgade störlinjen (som verkar uppstå med allt från min nuvarande DVD-recorder) längst till vänster är väldigt avslöjande...

Tråkigt att inte vederbörande kunnat fråga mig först, då jag självklart hade svarat ja om hen hade frågat - jag tycker bara det är bra om så många som möjligt kan glädjas åt mina digitaliseringar, då YouTube trots allt är avsevärt mer lättillgängligt än Archive som antagligen betydligt färre personer känner till. Så ju fler som kan få tillgång till det jag laddar upp, desto bättre; och ju större är chansen att det får leva kvar. Men jag tycker att det hör till artigheten att fråga först. :)

Citat från: Jonas9881 skrivet 31 mars 2025 kl. 15:16:16Sedan tycker jag att du har en väldigt otrevlig sätt att svara folk, som jag tycker inte passar in på denna sida.

Jag håller med att tonläget är onödigt aggressivt - en lite vänligare ton är inte för mycket begärt.

Dessutom är det direkt kontraproduktivt - om personen som ligger bakom dessa YouTube-kanaler läser det här, så lär ju hen bara bli mer avigt inställd om det förekommer en massa svordomar och personangrepp, så att personen fortsätter i ännu högre grad. Har någon i världen någonsin ändrat sitt agerande eller tankesätt om någon är aggressiv och spyr ut en massa galla...?

Det är alltid bättre att stryka någon medhårs, som det så vackert heter. :)

Citat från: Måne skrivet 31 mars 2025 kl. 15:24:41Herregud vilka tongångar ni har.

Lugna ner er :/

@Daniel Hofverberg @Erika
Ja, jag håller fullständigt med. Det måste gå att argumentera sansat utan en massa fula ord. :)

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 mars 2025 kl. 15:47:03Jag håller med att tonläget är onödigt aggressivt - en lite vänligare ton är inte för mycket begärt.
Jag tycker att Göran var otrevlig med sin kommentar därav ett otrevligt svar tillbaks.
Man får det man ber om så att säga.

Sedan så tror jag du håller med om att SuperBits är en väldigt dåliga sida att bevara ovanliga saker på?
I ärlighetens namn hur många tror du har tillgång till det som läggs ut där?
Det är en sida du kommer in på med tur, Tur innebär i denna kontexten att har lyckan att få en inbjudan.
Hur många av de som inte blir inbjudna tror du sedan har möjlighet att komma med på sign ups?
Då måste du först känna till sidan, Sedan ha torrent historik och torrent kuponger och historik som (nog) inte många har....

Jag tycker är man dum nog att bara vilja dela med din lilla minoriteten som har tillgång till SuperBits så får man också ta att det tillgängliggörs till allmänheten.
Jag tror att mindre än 1% av Sveriges befolkning kommer åt SuperBits och de flesta som känner till sidan kommer inte åt den.

De på Archive finns redan lättillgängligt och denna personen försöker också låtsas som att uppladdningar han lägger upp är hans egna arbete, personen ifråga kopiera också andras yt videos som inte ens är nedtagna och attityden personen har är väldigt ful.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 31 mars 2025 kl. 16:08:45Jag tycker att Göran var otrevlig med sin kommentar därav ett otrevligt svar tillbaks.
Man får det man ber om så att säga.

Sedan så tror jag du håller med om att SuperBits är en väldigt dåliga sida att bevara ovanliga saker på?
I ärlighetens namn hur många tror du har tillgång till det som läggs ut där?
Det är en sida du kommer in på med tur, Tur innebär i denna kontexten att har lyckan att få en inbjudan.
Hur många av de som inte blir inbjudna tror du sedan har möjlighet att komma med på sign ups?
Då måste du först känna till sidan, Sedan ha torrent historik och torrent kuponger och historik som (nog) inte många har....

Jag tycker är man dum nog att bara vilja dela med din lilla minoriteten som har tillgång till SuperBits så får man också ta att det tillgängliggörs till allmänheten.
Jag tror att mindre än 1% av Sveriges befolkning kommer åt SuperBits och de flesta som känner till sidan kommer inte åt den.

De på Archive finns redan lättillgängligt och denna personen försöker också låtsas som att uppladdningar han lägger upp är hans egna arbete, personen ifråga kopiera också andras yt videos som inte ens är nedtagna och attityden personen har är väldigt ful.
Han har säkert ett fult ansikte. Kan se det Göran skrev som ett påhopp, ilskan tar över. Låt oss ta det lugnt innan ämnet spårar ur