Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Familjen Utter (PB&J Otter)

Startat av gstone, 15 juli 2023 kl. 22:30:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 juli 2023 kl. 23:35:59Linda Ulvaeus spelar Linda i alla fall är det det jag tror det står.

Det var inte helt lätt att läsa dubbcreditsen på det där avsnittet, på grund av den dåliga kvaliteten. Vad står det för rollfigursnamn efter Kapten...?

Dessutom hade det där avsnittet ett par utbytta röster (för samma rollfigurer) gentemot den förra videon, så frågan är om det här dubbades före eller efter avsnittet på den förra videon...?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 15 juli 2023 kl. 22:58:50Man kan tycka att Familjen Utter borde finnas på Disney Plus ::)

Det är ganska stor mängde serier som sakans oansett land :(
Förvisso sant, men Familjen Utter (alla tre säsonger) finns faktiskt på Disney+ i USA, och går att ses om man ansluter med VPN.

Än så länge har den dock inga nordiska ljudspår eller textspår, utan det finns bara ljudspår på engelska, mandarin, taiwanesisk mandarin, kantonesiska, japanska, koreanska, latinamerikansk spanska och brasiliansk portugisiska (och endast textning på engelska och kinesiska) - vilket jag tolkar som att serien mest troligt inte finns någonstans i Europa än så länge. :(

Men serien har svenskspråkiga beskrivningar och svenska avsnittstitlar på amerikanska Disney+, vilket väl rimligtvis borde betyda att den förr eller senare bör släppas även i Sverige. Dock inte nödvändigtvis med svenskt tal, för Doug (av samma producenter) har ju exempelvis bara svensk text och inte svenskt tal på Disney+...

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 juli 2023 kl. 23:35:59Linda Ulvaeus spelar Linda i alla fall är det det jag tror det står.

Det vore rätt användbart att vad vissa engelska karaktär heter på svenska.

Jag har lite svårt att reda ut vem som är vem  :-\
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 juli 2023 kl. 01:52:20Förvisso sant, men Familjen Utter (alla tre säsonger) finns faktiskt på Disney+ i USA, och går att ses om man ansluter med VPN.

Än så länge har den dock inga nordiska ljudspår eller textspår, utan det finns bara ljudspår på engelska, mandarin, taiwanesisk mandarin, kantonesiska, japanska, koreanska, latinamerikansk spanska och brasiliansk portugisiska (och endast textning på engelska och kinesiska) - vilket jag tolkar som att serien mest troligt inte finns någonstans i Europa än så länge. :(

...
Man kan ju alltid hoppas att dom hamnar på svenska Disney plus med svenska tal.

Som sa lät dom ju hamna på svenska Disney Plus före eller senare.

Senare återstår det att så p, dom har svenskt tal eller inte och i fall hur vidare det blir samma dubbning eller en en ny dubbning ;)

Men tyvärr befarar jag att serien sannolikt nog bara fpr svensk text  :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 juli 2023 kl. 01:21:53Det var inte helt lätt att läsa dubbcreditsen på det där avsnittet, på grund av den dåliga kvaliteten. Vad står det för rollfigursnamn efter Kapten...?

Dessutom hade det där avsnittet ett par utbytta röster (för samma rollfigurer) gentemot den förra videon, så frågan är om det här dubbades före eller efter avsnittet på den förra videon...?
Jag kunde dock se rätt bra vad det stod   :)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 16 juli 2023 kl. 02:09:26Jag kunde dock se rätt bra vad det stod  :)
Kunde du läsa vad det stod efter Kapten på Dick Erikssons rollfigur?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 juli 2023 kl. 02:17:52Kunde du läsa vad det stod efter Kapten på Dick Erikssons rollfigur?

Jag menade at jag kunde urskilja vilka röstskådspelare som stod med ;)

gstone

Vet någon vilka karatärer som heter vad på svenska ?

Elios

Tycker namnet låter lite roligt faktiskt. Familjen Utter.  ;D

Ovanliga dubbningar

Citat från: gstone skrivet 16 juli 2023 kl. 02:08:44Man kan ju alltid hoppas att dom hamnar på svenska Disney plus med svenska tal.

Som sa lät dom ju hamna på svenska Disney Plus före eller senare.

Senare återstår det att så p, dom har svenskt tal eller inte och i fall hur vidare det blir samma dubbning eller en en ny dubbning ;)

Men tyvärr befarar jag att serien sannolikt nog bara fpr svensk text  :(
Om serien inte dyker upp på Disney+ med den rätta svenska dubbningen, så är jag ganska säker på att min väninna spelade in Familjen Utter när det begav sig (1999 - 2001). Om du är intresserad kan jag höra med henne hur många avsnitt hon har och vilken kvalité det är. :)

gstone

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet  7 december 2023 kl. 10:45:44Om serien inte dyker upp på Disney+ med den rätta svenska dubbningen, så är jag ganska säker på att min väninna spelade in Familjen Utter när det begav sig (1999 - 2001). Om du är intresserad kan jag höra med henne hur många avsnitt hon har och vilken kvalité det är. :)
Det vore trevligt och uppskattat :D

Daniel Hofverberg

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet  7 december 2023 kl. 10:45:44Om serien inte dyker upp på Disney+ med den rätta svenska dubbningen, så är jag ganska säker på att min väninna spelade in Familjen Utter när det begav sig (1999 - 2001). Om du är intresserad kan jag höra med henne hur många avsnitt hon har och vilken kvalité det är. :)
Wow! Finns det något du inte kan ordna fram...?
(Okej, jag överdriver en liten aning, men bara lite...)

Jag skulle också uppskatta om du kunde höra dig för om Familjen Utter - jag minns att jag såg serien på TV 1999, och tyckte om den, men var nog tyvärr inte efterklok nog att spela in den...

Ovanliga dubbningar

Citat från: gstone skrivet  7 december 2023 kl. 11:33:47Det vore trevligt och uppskattat :D
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 december 2023 kl. 08:09:19Jag skulle också uppskatta om du kunde höra dig för om Familjen Utter - jag minns att jag såg serien på TV 1999, och tyckte om den, men var nog tyvärr inte efterklok nog att spela in den...
Självfallet, jag ska höra mig för om Familjen Utter och återkommer. :)

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 december 2023 kl. 08:09:19Wow! Finns det något du inte kan ordna fram...?
(Okej, jag överdriver en liten aning, men bara lite...)
Jo, dessvärre är det nog ganska mycket jag inte kan ordna fram - men tackar för tilliten, ändå.

gstone

Verkar som en gullig serie.

avsnitten på YouTube är i ett lite jobbigt format.

Så jag tror inte jag ser på dom  :-\

Jabberjaw

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet  8 december 2023 kl. 10:03:06Självfallet, jag ska höra mig för om Familjen Utter och återkommer. :)
Jo, dessvärre är det nog ganska mycket jag inte kan ordna fram - men tackar för tilliten, ändå.
Detta var fantastiskt att läsa. Såg på serien någon gång i min uppväxt och minns att jag tyckte bra om den. Introt sitter fortfarande på hjärnan "Tjinge-ling" ;D .

Aldrig sett någon annan nämna serien så trodde inte många tyckte om Familjen Utter. Gick den bara på SVT?